Gå til innhold

å la små barn se "voksentv"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om å la en 4 åring sitte å se Simpson, Family Gay/Familien Griffin, Futurama????

Har ett vennepar som gjør nettopp dette, og da jeg tok det opp med dem om at programmet var noe upassende sa de bare at guttungen ikke forsto alikevel, og det var jo tegnefilm!!!

Hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo sant at barna ikke forstår (hadde du forstått om du så en film på pakistansk?)

Men hvorfor sette barna foran tv bare fordi det er tegnefilm?

Du har nå uansett ikke noe med hva andre tillater barna deres å se heller

Men er virkelig Futurama, Family Guy osv voksen-tv?

Skrevet

Synes ikke noe om det. Har alltid vært oppgitt over folk som tror tegneserier = for barn. Det finnnes mange tegnefilmer og tegneserier som er ment for voksne, ikke for barn. Skal man i det hele tatt forstå hva som formidles i flere av disse seriene, så må man være voksen. Det er innholdet som er viktig, ikke metoden det formidles med.

Setter de barn til å se på slikt, kan de liksågodt sette de foran tv'n når det er Friends, Will & Grace, Seinfeld osv.

Skrevet
Men er virkelig Futurama, Family Guy osv voksen-tv?

Tuller du? Futurama er voksent, men har ikke noe saerlig kontroversielt innhold, saa barn kan fint se det (utfra det jeg har sett i alle fall).

Family Guy er voksent, og utover i sesongene tar serien opp en del kontroversielle temaer og har ganske mye innhold som ikke egner seg for barn i det hele tatt. Jeg ville ikke vist Family Guy til barn, serien passer bedre til (eldre) tenaaringer og voksne.

Skrevet
Det er jo sant at barna ikke forstår (hadde du forstått om du så en film på pakistansk?)

Det er jo nettopp derfor vi ikke bør sette barna til å se på det - fordi de ikke forstår.

Det som skjer på TV'n blir virkelig for mange - de klarer ikke å skille det ut fra virkeligheten.

Har ikke sett så mye på de andre seriene som nevnes, men Simpson har mange scener som ikke egner seg for små barn. Mye vold - som vi voksne ser på som morsomt..

Skrevet
Det er jo nettopp derfor vi ikke bør sette barna til å se på det - fordi de ikke forstår.

Det som skjer på TV'n blir virkelig for mange - de klarer ikke å skille det ut fra virkeligheten.

Har ikke sett så mye på de andre seriene som nevnes, men Simpson har mange scener som ikke egner seg for små barn. Mye vold - som vi voksne ser på som morsomt..

Nå er det faktisk svært mange voksne mennesker som ikke kan skille fra tv og virkeligheten...

Om barn ikke kan det er egentlig ingen katastrofe. Men at det er voksne som ikke kan skille tv og virkelighet det er en katastrofe

Skrevet

jeg mener at barn kun skal se barne tv på nrk....

Skrevet

Vet ikke, jeg begynte å se på The Simpsons da jeg var 10 år og ser fortsatt på det...18 år senere...fortsatt en av mine favorittserier... Det har da blitt folk av meg også. :)

Gjest Gjest_jerry_*
Skrevet

la dem se, de tar ikke skade av det. litt vold på tv er ikke noe i forhold til hva vi har her i verden, og det syns jeg ikke man skal prøve å legge skjul på. fokuser heller på at vi er veldig heldige i dette landet i forhold til andre. hvertfall ikke volden på tegnefilm, de ser jo (forhåpentligvis..) at disse gule figurene ikke er virkelige mennesker.. sysn ikke man skal beskytte barna så fælt! uansett, tror neppe barn som ikke skjønner språket på serien engang blir engasjerte nok til at de faktisk følger så veldig godt med.

sikkert ingen som er enige.. ;)

Skrevet

Bare for å ha det sagt først, så er Simpsons ganske ufarlig. De småkontroversielle spøkene er altfor intelligente til at et barn kan forstå det. Jeg likte ikke Simpsons før jeg var rundt fjorten år, fordi jeg ikke forstod noe før det. Og det lille jeg forstod var i hvert fall ikke skadelig.

Det er vel en av de første seriene jeg kunne ønske barnet mitt begynte å se på, det er lite vold, men mye samfunnskritikk.

Skrevet

Jeg sitter og ser på Simpsons sammen med mine sønner på 5 og 7 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...