Gjest Gjest_Natalia_* Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Et seriøst spærsmål her.. Jeg har alltid hatt etterbarberings problemerer med nedentil, som regel bruker jeg høvel, men dagen etter når håret begynner å grå ut da får jeg KRAFTIG kløing, området blir rød, jeg går rundt å klør meg med alle fingrer, umulig å gjøre det stadig når du er i miljøet, og det gir seg heller ikke før håret begynner å vokse ut etter ca 2-3 dager. Så her dukker det opp et spørsmål damer, er det vanlig å klø på denne måten? Har alle det så forferdelig? Jeg klipper håret stadig kort, barberer meg ikke mer enn 3-4 ganger i året . Tåler ikke dete her! Hva kan jeg bruke for å bli kvitt håret nedentil i over noen dager? det tar desverre ikke mer enn 1 dag før det vokser ut igjen med høvel!
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Jeg har det på samme måten. Jeg har bare innsett at jeg ikke kan intimbarbere meg helt. Jeg tar bikinilinjen og litt til, men barberer jeg på eller i nærheten av leppene klør det noe innmari dagen etter blir rødt og irritert, ikke hjelper det å etterbarbere heller. Og det klør jo virkelig så ille at det går bare ikke å prøve og ignorere det. Var veldig kjipt før jeg traff kjæresten min, for omtrent alle vil ha jenta helbarbert nedentil. Kjæresten min kan leve med det så lenge jeg tar alt rundt. Det hjelper kanskje litt at legen min sier at håret nedentil faktisk er der av en grunn, det beskytter skjeden mot bakterier og dritt som ikke skal inn dit.
Vulpes Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Vurdert å vokse eller epilere i stedet? Jeg epilerer, og det fungerer bra
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 1. Barber i den retningen håret vokser eller sidelengs - aldri mothårs! 2. Bruk alltid skarpe blader og en god høvel (jeg bruker "guttehøvel", de er som regel bedre enn de dillete damehøvlene som bare ser pene ut). 3. Bruk et antiseptisk middel etter barberingen og et par morgener etter. Ta f.eks. Klorhexidin på en bomullspad og påfør det barberte området. 4. Ikke bruk truser som gnager like etter barbering. Helst bomullstruser/hipsters, ikke g-streng. Gå gjerne naken så du får luftet deg litt. ;-) 5. Barber deg i dusjen, på slutten av dusjen. Det varme vannet får hårene til å reise seg og det blir lettere å kutte dem av. 6. Du kan jo prøve å vokse i en salong..?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Hvis du har en kjæreste/mann kan du kanskje la ham hjelpe deg? Gutter er som regel veldig flinke til å barbere... ;-)
Teriyaki Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 (endret) Får gjerne litt irritasjoner, men ikke så mye. Bruker babyolje som erstatning for et evt. barberskum. Plus at jeg barberer meg i dusjen, med guttehøvel. Til gjest over meg: Å barbere nedentil på en kvinne er vel ikke helt det samme som å barbere ansiktet, da. Annen type hår, og det er en annen overflate. Endret 13. april 2009 av Teriyaki
Frigg Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Etter at du har barbert deg kan du smøre på vibratorrens. Da slipper du at det klør Hvis ikke kan du jo kjøpe deg ladyshave/ barbermaskin. Da slipper du prikker og kløe i det hele tatt. Håret vokser fortere ut, men etter barbering er det glattere og det klør ikke. Men husk å smør deg med lotion, for det blir tørt
Vulpes Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Etter at du har barbert deg kan du smøre på vibratorrens. Da slipper du at det klør Jeg prøvde det, og det hjalp ikke nevneverdig på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå