Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker i alle former har alltid interessert meg! Derfor har jeg lyst å lese noen biografier om personer som det står respekt av som Ghandi - eller det direkte motsatte - Jack the Ripper. Vel sistnevnte vet man jo ikke så veldig om da....

Men ok - nok babbel, kan dere guide meg mot noen utrolig interessante personers biografi? Er det non spesielle som har gjort inntrykk??

(Pokkers banner øverst da!! Får jo migrene her!!! Argh!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

It's not about the bike av Lance Armstrong. :wink:

Skrevet

Har akkurat lest "The Hours" som fulgte med KK sist uke, så jeg ble inspirert og bestillte en biografi om Virginia Woolf, som nå ligger og venter på meg på postkontoret. Gleder meg til å lese den :)

Skrevet
...en biografi om Virginia Woolf, som nå ligger og venter på meg på postkontoret.....

Hvem var hun?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Frida Kahlo av Hayden Herrera.

Minnie

Skrevet

Hvem var hun?

En stor, men ganske gal, forfatter. Hun tok selvmord, men skrev nydelige bøker. Kan fortelle mere når jeg har lest biografien.

Gjest lekebøll
Skrevet

Malcolm X.

Vet ikke om noen konkret bok, men selv skal jeg i alle fall få sett filmen i nærmeste fremtid.

Skrevet
Frida Kahlo av Hayden Herrera.

Nå er jeg muligens litt redusert her (migrene), men er dette det samme som filmen Frida? Var den basert på Frida Kahlo, den meksikanske maleren???

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Nå er jeg muligens litt redusert her (migrene), men er dette det samme som filmen Frida? Var den basert på Frida Kahlo, den meksikanske maleren???

Ja, Frida Kahlo kunstneren. En flott bok om en facinerende kvinne.

Minnie

Skrevet

"Moab was my dishmop", som er selvbiografien til Stephen Fry

Et helt fantastisk språk, og man får lyst til å ha ham som onkel etter å ha lest den boken.

Milo

Skrevet

Hmm..interessant!! Tror jeg skal svippe innom bokkilden.no og bestille noen biografier!! Flere tips?

Jeg er kjempeglad for allerede mange interessante svar!! Takk til dere alle.

Mens sitter her og tenker, finnes det en biografisk bok om ....flere massemordere f.eks? Mange listet som 'short novels'? Noen som vet om slike 'monster' bøker i alle slags kunstneriske eller psykotiske former??

Eller om andre fantastiske/usedvanlige/unormale/syke mennersker....?

=)

Skrevet

Virginia Woolf er den beste forfatteren noensinne.

"Orlando" som hun har skrevet er den mest fantastiske boken jeg noensinne har lest. jeg ble helt betatt jeg.

LES den, Anefugia!

(eller bør man lese biografien om Agnar Mykle)

Skrevet

Takker!

Hun skal seff. på listen over bokkjøp!

=)

Gjest Anonymous
Skrevet

I en helt annen sjanger har du Roy Jacobsens biografi om Trygve Bratteli. En imponerende bok, fordi han var en imponerende mann!

Skrevet
Virginia Woolf er den beste forfatteren noensinne.

"Orlando" som hun har skrevet er den mest fantastiske boken jeg noensinne har lest. jeg ble helt betatt jeg.

LES den, Anefugia!

(eller bør man lese biografien om Agnar Mykle)

Så flott!! Jeg Orlando ligger også i bokpakken på posten og venter på meg nå. Tenkte meg litt "tema sommer" i alle fall med tanke på lesestoff :) Gleder meg!

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg slenger meg på med et litt uvanlig biografitips!

Min yndlingsbiografi er selvbiografien til Johan Throne Holst, mannen som startet Freia! Som sjokoladeelsker og lokalpatriot var det ikke tvil i min sjel da jeg fant denne på et antikvariat til et par tiere. Underholdende, men selv om Throne Holst var en ålreit industrileder og sikkert en finfin stortingsmann, er det et stykke igjen til Gandhi og Jack the ripper. Men er du glad i sjokolade, hvorfor ikke?

Gjest Poirot
Skrevet

Vet ikke helt om det kan kalles biografi, men jeg likte Kong Leopolds arv.

Handler om hvordan Kongo ble koloni som følge av Belgias kong Leopolds mindreverdighetskomplekser.

Ikke rart landet rakner i dag...

Skrevet

Min yndlingsbiografi er selvbiografien til Johan Throne Holst, mannen som startet Freia!

Fortell kort hvorfor han er så interessang da...

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...