Gjest Stearinpikken Skrevet 11. april 2009 #1 Del Skrevet 11. april 2009 Dette er sikkert ikke riktig sted å sette spm, men klarte aldri bestemme meg. Det har seg slik at til høsten flytter jeg forhåpentligvis inn sammen med kjæresten min. Vi blir begge studenter og vil derfor søke studentboliger. Vi skal søke par-boliger, og da kommer masse spm opp siden vi ikke har peiling. Kan vi begge logge inn på våre kontoer å søke 6 par-boliger hver? Da har jo vi større sjanse for å få leiligheter enn single, siden vi da har 12 å håpe på. Siden jeg bare flytter til Oslo om jeg kommer inn på skolen vil kjæresten min søke på singel-boliger også så han ikke står uten noenting om jeg ikke skulle komme inn på skolen. Og da er det litt greit å vite om vi må søke boliger i sammen dvs. at vi bare kan velge 6 leiligheter tilsammen, for da kan jo ikke han bruke opp alle søknadene på par-boliger. Også en annen ting. Min skole står ikke i den lista på SiO sine sider, men jeg kan jo skrive den på annet. Vil mine bolig-søknader være på lik linje med andre? Jeg er litt forvirret av dette, så om noen skjønte hva jeg prøvde å forklare og vet svaret blir jeg veldig glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 11. april 2009 #2 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Jeg har søkt både parboliger og singleboliger, men aner ikke hvordan dette funker. Kjæresten min skal søke i tillegg(må bare mase litt på ham først). Søkte parbolig først, så singlebolig(alt kommer an på hvilken skole han kommer inn på til høsten), og har fått bekreftelse på mottatt søknad på begge. Om du ikke står under skolene til SiO så tror jeg du blir nedprioritert i forhold til de som går på skolene som hører til. Hvor skal du gå? oas og bi har egne studentboliger du kan søke på Så jeg henger meg på spørsmålet og begge bør søke, men det skader jo ikke at begge gjør det Endret 11. april 2009 av LanaLane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 11. april 2009 #3 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg skal søke på Bilder Nordic School of photography. Jeg tenkte at vi kanskje kunne bare søke begge to, men jeg visste ikke helt hvordan det ble siden vi skulle bo i samme leilighet. Hvis jeg mest sannsynlig også blir nedprioritert må jo han søke på de beste par-leilighetene, i tillegg til single-leiligheter siden det er jo ikke sikkert jeg kommer inn. Noen tips til hvordan det kan være lurt å søke bolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 12. april 2009 #4 Del Skrevet 12. april 2009 Når vi søkte studentbolig, søkte begge to (skrev navn på kjæresten i søknadsskjema slik det stod at man skulle gjøre om man ville bo med noen andre). Vi fikk begge tilbud om leilighet, selv om de lenge før hadde sagt det var lang ventekø. Jeg fikk først tilbud, så kjæresten min; vi sjekket ut begge, og fant ut at den jeg fikk tilbud om var best. Dere burde søke på så mange dere får lov til å søke på, men kanskje han burde søke på hybler.. (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 12. april 2009 #5 Del Skrevet 12. april 2009 Ok, takk for svar. Da søker vi begge 2, men han vil jo så klart buke mesteparten av sine søknader på hybel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå