pinkybride Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Vi er så usikkre på om vi skal kjøpe babycall. Trenger man dette egentlig? Ser for meg at babyen stort sett vil være i samme rom som meg hele dagen og sover i vugge ved siden av sengen vår til åbegynne med. Dere somhar babycall, når begynte dere å bruke denne og i hvilke situasjoner. Hva heter det merket dere har?
Nemii Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Vi kjøpte babycall når gutten flyttet inn på eget rom (3uker gammel), det var veldig praktisk! Nå er han 3 mnd og legger seg kl 19:00, greit å sitte i stua, uten å beskymre seg for gutten på rommet sitt :-)
Gjest MåneSkygge Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Det kommer jo litt an på hvor stort hus/leilighet dere har. Jeg bor i en såpass liten leilighet at jeg hører henne godt uansett hvor jeg befinner meg, så jeg har ikke babycall og har ikke savnet det heller.
Malama Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Avhenger av hvordan du bor, men vi har brukt den nesten siden vi kom hjem fra sykehuset. På natta brukes den ikke, da sover han i vugge på vårt soverom, men han legger seg jo mange timer før oss, og vårt soverom er i kjelleren, det er greit å vite at vi hører ham i stua selv om tv'n står på, og kanskje vaskemaskina også... På dagen brukes den også, det er da vi først begynte å bruke den. Rett og slett fordi han sover ute i vogna si.
Murf Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Vi har ikke brukt babycall. Først bodde vi i en treroms, og da hørte vi han jo uansett hvor i leiligheten vi var. Nå bor vi i enebolig, men soverommet hans er bare noen meter fra stua, og vegg i vegg med soverommet vårt. Da han sov på dagtid, sov han enten inne i senga si eller i vogn mens vi gikk tur, så vi brukte ikke vogna til utesoving (mest fordi naboen på naboverandaen i blokka røyke 60 om dagen på verandaen, og jeg syntes det var ubehagelig å være der, og ikke minst skulle legge en baby der)
Susan Sto Helit Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Vi arvet en babycall, som vi brukte kanskje 10 ganger totalt. Og det var når lillegutten lå på verandaen og sov. (Er en del støy der ute, så det er ikke sikkert han hadde overdøvet den med en gang.) Det var jo for at jeg skulle høre når han våknet, når jeg var inne. Men ellers var 3 roms leiligheten vår så liten at vi hørte han godt bare ved å ha dørene åpne. Men nå har vi flyttet i et hus med 3 etasjer. Og jeg ser for meg at babycall kan bli flittig brukt på evt. neste barn. Både når vi sitter i stua, og babyen sover på ett av soverommene, og når babyen skal sove ute mens vi er inne.
Gjest Rafi ii. Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Vi bruker babycallen daglig. Lillegutt sover mye ute i vogna, eller oppe i 2. etasje så da er babcall et must.
Grooo Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 Det kommer mye ann på hvor og hvordan du bor. Trenger den ikke inne i huset egentlig, annet enn om vi er i vaskekjelleren eller hobbyrommet som også er i kjelleren. Men vi bor på bondelandet og barna sover ute i vogn her, så da trenger vi den jo til det
Jade Skrevet 11. april 2009 #9 Skrevet 11. april 2009 Vi bruker vår mye når han sover om dagen. Vi hører han ikke når TVen står på i stua, eller jeg er på kjøkkenet med viften på, + når jeg er nede og vasker klær o.l.
Gjest Blush Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Vi bor også slik at vi hører ettåringen fra stua når hun ligger på soverommet, og kunne helt sikkert klart oss uten babycall, men jeg tror nok det ville blitt litt upraktisk noen ganger. Babyer er jo med overalt, og de skal sove en del på dagen til de er blitt ganske store, så det er en fordel å ha muligheten til å sette dem på et annet rom eller utenfor uten å måtte være redd for å ikke høre dem. Vi har brukt babycallen når hun sover ute på verandaen, når vi vil lukke dørene mellom soverom og stue for f.eks å se en film med skikkelig lyd på anlegget, høre musikk eller ha folk på besøk, når vi har vært i litt større bråkete selskaper og hun må ligge på et annet rom, og ikke minst når besteforeldre med en etasje mellom soverom og stue skal være barnevakt. De trenger jo ikke være så dyre, vår Topcom (400,-) er helt grei til sitt formål hvis du ikke bor slik at den tar inn signaler fra mange andre sendere (den har 3 km rekkevidde)
Arkana Skrevet 12. april 2009 #11 Skrevet 12. april 2009 Som andre sier kommer det litt an på hvordan dere bor. Vi bor over tre etasjer og da er det ikke lett å høre hva som skjer når han sover i tredje etasje og vi er litt her og der mellom de to nederste. Vi brukte ikke babycall de første to-tre månedene for da sov han i vuggen sin om dagen og sovnet også der for natten og den siste som la seg tok ham med opp på soverommet. Han sov dermed aldri alene. Etterhvert begynte vi med fast leggetid og da sover han flere timer alene i sengen sin og da sover han flere timer alene i sengen sin så da ble babycall nødvendig. Det er også greit å ha når han sover ute, for jeg hører selvsagt ikke skriking gjennom ytterveggene. Vi har Doro BM 35+1 og er fornøyd med den. Greit med to foreldreenheter, og de kan også brukes som babyenhet så vi har den vanlige babyenheten konstant koblet til på soverommet og den ene foreldreenheten brukes som babyenhet når han sover ute. Veldig praktisk.
Michelin Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 (endret) Jeg synes det kommer an på om du hører babyen til enhver tid. Hvis babyen tar en lur ute eller i andre etasje, synes jeg det er vesentlig å ha en babycall. Endret 12. april 2009 av Kaylee
Hedda-78 Skrevet 12. april 2009 #13 Skrevet 12. april 2009 Vi bruker babycallen daglig. Han sover ute i vogn på dagtid, og om kvelden ligger han på soverommet mens vi sitter i TV-stua i kjelleren. Hvis dørene står åpne, hører vi ham hvis han hyler, men greit å høre ham litt FØR hylingen når fullt volum, og greit å kunne lukke dørene til soverommet og kunne skramle med oppvask og støvsuger og snekring og hva det måtte være. Når du skal kjøpe babycall, husk å sjekke at både baby-delen og foreldredelen kan gå på batteri! En babycall jeg har sett, MÅTTE ha stikkkontakt, det er jo litt upraktisk når babyen skal sove ute i vogna...
Elizia Skrevet 12. april 2009 #14 Skrevet 12. april 2009 Vi har brukt babycallen daglig i 2.5 år. For min del kunne vi ha sluttet å bruke den forlengst, men far ønsker at vi skal bruke den på nattestid fortsatt. Nå som vi venter nr 2 i august, går vi vel på enda 2.5 år til
Trampe Skrevet 12. april 2009 #15 Skrevet 12. april 2009 Vi bruker babycallen hver natt, og vi har brukt den siden lillemann var baby. Vi har katt, og dermed er soveromsdørene lukket. Vi har Topcom sin babycall, og er fornøyde med den. Av og til tar den inn mye annet merkelig, jeg har hørt folk synge nattasanger, fått inn taxisamband og slike ting, men det er sjeldent og stort sett på dagtid/kveldstid. Heldigvis ikke om natta.
Umuriel Skrevet 12. april 2009 #16 Skrevet 12. april 2009 Vi har kastet vår, den ble aldri brukt. Vi har alt på en flate og har ofte ytterdøra litt på gløtt når han sover ute. Han er dessuten en svært høylydt gutt, så det er som regel ikke noe problem å høre ham
ToveM Skrevet 12. april 2009 #17 Skrevet 12. april 2009 Har aldri brukt babycall. Ungene sov på rommet vårt til de var godt over året, etterpå flyttet de på rom rett under vårt, og jeg hørte enhver lyd...sov de ute hadde jeg alltid terassedør eller vindu åpnet.
Gjest *Frida* Skrevet 13. april 2009 #18 Skrevet 13. april 2009 Me kjøpte ikkje babycall, men har fått låne ein (SuperNova?). Den blir brukt til utesoving, og når eg skal dusje medan vesla søv. Då kan eg ha døra igjen, og høyrer om ho våknar sjølv om eg står i dusjen. Har somregel med begge enhetene om me går tur, i tilfelle eg stikk innom i døra til familie, eller på butikken, medan jenta søv i vogna ute.
Concertina Skrevet 13. april 2009 #19 Skrevet 13. april 2009 Vi har ikke hatt behov foreløpig her hjemme, men fant ut i påska at det hadde vært kjekt å ha når vi er på besøk hos foreldrene mine som har soverommene i andre etasje. Så kommer nok til å kjøpe en til å bruke når vi er der og når vi skal sove i vogn ute, kjekt å ha rett og slett.
Nala Skrevet 13. april 2009 #20 Skrevet 13. april 2009 Vi brukte babycall-en masse. Har katt, og måtte derfor lukke døra til soverommet når vi la babyen. Babyen legger seg tross alt flere timer før oss. Vi har også brukt babycall-en masse på dagtid, når babyen sover i vogna. Vi hadde ikke klart oss uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå