Gjest Tanita Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 (endret) Er det noen her som kan forklare forskjellen på mengde antioksidanter på hvit, grønn, rød og sort te? Og om antioksidanter i rødvin? Selv har jeg lest på diverse sider at det er dobbelt så mye antioksidanter i hvit te som i grønn og mer i grønn enn sort te og jeg har lest at rødvin inneholder mye antioksidanter. Og at man ikke skal drikke te sammen med melk fordi proteinet i melka hindrer kroppen i å ta opp antioksidanter. Men så har jeg hørt at alkoholen (i rødvin) dreper antioksidantene og når man brenner teen så forsvinner alle antioksidantene? Stemmer det da? Endret 11. april 2009 av Tanita
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Hvis du kun er ute etter antioksidanter vil jeg tro at et acaiprodukt er best. Frysetørket acai skal ha de høyeste verdiene av antioksidanter som finnes i naturen. Mens ekstrakt av acai tar vare på fettsyrer som også dette bæret er proppfull av. Acai Plex har en blanding av ekstrakt 30% og frysetørket 70% Enda bedre er det sikkert å spise bærene naturlig, men de er umulig å få tak i da de er svært så skjøre og må sendes helt fra amazonas. Det finnes juice og til og med sjokolade, men de lages jo av ekstrakt og er svært dyre, så hvis det er ren acai man vil ha, er det nok best med kapsler, slik som de jeg linket til tidligere.
Gjest Reproductivist Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Er det noen her som kan forklare forskjellen på mengde antioksidanter på hvit, grønn, rød og sort te? Og om antioksidanter i rødvin? Selv har jeg lest på diverse sider at det er dobbelt så mye antioksidanter i hvit te som i grønn og mer i grønn enn sort te og jeg har lest at rødvin inneholder mye antioksidanter. Og at man ikke skal drikke te sammen med melk fordi proteinet i melka hindrer kroppen i å ta opp antioksidanter. Men så har jeg hørt at alkoholen (i rødvin) dreper antioksidantene og når man brenner teen så forsvinner alle antioksidantene? Stemmer det da? Alkohol vanskeliggjør opptak av C-vitamin som er en antioksidant, og/eller øker tapet av C-vitamin gjennom urinering. Ellers er det vanskelig å ta opp vitaminer hvis det kommer i form av drikke eller piller og mye lettere hvis man tar det med mat, særlig med mye fiber. Har lest at svart ris skal inneholde mer antioxsidanter enn blåbær, men vet ikke hvor man skaffer det.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Te er nok rimelig trygt å drikke med tanke på antioksidanter ja. Det stemmer av hvit inneholder mer enn grønn, som i sin tur inneholder mer enn rød og svart. Alt kommer fra samme plante, det eneste som varierer er hvor mye og hvordan de er behandlet. Hvit te er nesten ubehandlet, og har derfor bevart flest antioksidanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå