Gjest Malen Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Har hatt lyst på et dyr nå i evigheter, men finner ikke ut hva som passer meg best.. Har hatt en hel del dyr opp gjennom oppveksten, så vet godt hva det innebærer. Kunne veldig godt tenke meg hund, ilder eller en liten gris, men disse krever jo utrolig mye. Har også tenkt litt på kanin, ettersom de også kan bli stuerene, men tror gjerne de er litt for lite lekne til min personlighet Jeg vil gjerne høre erfaringene deres når dere valgte dere dyr! Forventninger, avt. problemer osv
Gjest Wacmoc Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Gullfisk? Da slipper du psykisk og fysisk morsjon, slipper å gjøre den stueren, slipper å leke, trenger bare å bytte vann en gang i uka og gi den mat hver dag
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Vi har katt, og det passer oss på mange måter perfekt. Får masse kontakt med den, samtidig som den har det bra på "egenhånd" og ikke trenger trening. Omsorgsevnen vår blir brukt til å kose og leke med den, kjøpe fôr som er bra og følge opp vaksine og helse generelt. Det som var viktig da vi bestemte oss for å få katt var utemulighetene. Også er vi veldig heldig som har en nær nabo som passer katten med glede når vi en sjelden gang skal bort begge to. Har også kaniner, og det er litt mer problematisk. De sitter dessverre mye i bur (har ikke mulighet for å ha dem løs inne der vi bor, planen var vel å ha dem mer utendørs, men i vinterhalvåret blir det for lite) og vi får liksom ikke så veldig god kontakt utover litt kos. Skal aldri skaffe meg kanin igjen med mindre den SKAL holdes løs inne og med utemuligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå