Gjest Tex Skrevet 14. juli 2003 #1 Del Skrevet 14. juli 2003 Hvor mange kaker skal du ha til hvor mange gjester? Jeg vet at temaet har vært oppe hundre ganger så nå lurer jeg mest på de som ikke har hostet opp et antall før.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 17. juli 2003 #2 Del Skrevet 17. juli 2003 Er faktisk ikke helt sikker, men en plass mellom 12 og 15 tror jeg. Vi blir ca. 100 stykker. Var i ett bryllup for tre uker siden hvor det var litt over 80 gjester og de hadde 17 kaker. Mange av kakene var ikke åpnet engang!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. juli 2003 #3 Del Skrevet 18. juli 2003 Sånn skal det være! Det skal være overflod av kaker, folk skal ikke vite hvor de skal begynne engang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bruden Skrevet 18. juli 2003 #4 Del Skrevet 18. juli 2003 Tja, jeg har ikke helt listen ennå, men jeg regner med at det blir ca ti kaker og vi er ca seksti-sytti gjester....Det bør være nok. Bryllupsskaken (marsipan) er jo i tre etasjer, tror jeg, eller så blir den i to store hjerteformer, Verdens Beste kommer i langpannestr og så skal vi antagelig ha en Ringerikskringle som er stor. Resten av kakene (Ostekake (sitron) med jordbærlokk, suksesskake, Firkløversjokoladekake, sjokolademoussekake, ostekake (skogsbær), eplekake, kranskekake, fyrstekake...) kommer i str 24 cm. Det blir jo 7 gjester per kake og så mye spiser man sjelden.....Eller???? Vi har ikke den endelige listen her heller......det skal ikke bli tomt i alle fall, for dette er dagen jeg skal fråtse i kaker (om jeg orker da... )... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 22. juli 2003 #5 Del Skrevet 22. juli 2003 Tja, ikke for mange, men det må jo være litt å velge i. Serverte i et bryllup hvor de var rundt 80 stykker, og hadde opptil 5 stk av samme type kake!!! I tillegg til 5 etasjes bryllupskake og MASSE annet. De hadde noen rester ja. Tror vi vil ha litt frukt i tillegg, er ofte litt mette og sånn når man kommer til kakene... Vi blir ca 60, sånn det ser ut nå. Vi får se hvilke kaker vi har lyst på når det nærmer seg litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 24. juli 2003 #6 Del Skrevet 24. juli 2003 Oi, det har jeg ikke tenkt på :o Trodde jeg var et planleggingsfantom, men der tok jeg visst feil *Setter meg ned for å skrive kakebakeliste* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. juli 2003 #7 Del Skrevet 24. juli 2003 Var akkurat og snakket med kjøkkensjefen der vi skal feire. Han mente at når vi skal ha 70 gjester holdt det lenge med 5 kaker utenom bryllupskaka. Ikke hos denne jenta, nei! Her skal det bugne av kaker. Det skal se ut som om det er rikelig og være nok å velge mellom. (et lite tips er jo kanskje å få de som baker til å lage mindre kaker. Det er jo mulig å bruke former som er 22 cm i steden for 28 - da blir det mye å velge i og mindre kakemengde) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 24. juli 2003 #8 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg vil også ha et bugnende kakebord, og med horder av mødre, tanter, venninner og naboer på begge sider burde det ikke bli noe problem i det hele tatt. Bryllupskaka selvsagt, har ikke begynt å tenke på den bortsett fra at den må ha en egen allergi-etasje... Ellers tipper jeg at dette i hvert fall dukker opp: ostekake, successterte, en marsipankake eller to, en flott sjokoladekake, verdens beste, en DIGER bolle fruktsalat, kaker med frisk frukt, sachertorte (venninna mi er superflink til den), gulrotkake, kanskje en annen ostekake - og sikkert noen sorter jeg ikke har kommet på. Men så er det over et år igjen også, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå