Gå til innhold

Hvilke sanger i kirka???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gifter meg i juli og lurer fælt på hvilke salmer eller sanger vi skal bruke i kirka. Synd å si det, men det finnes jo en del trasige og kjedelige. -Eller finnes det noen kjempefine som jeg har "gått glipp av"??Synes det er viktig å evt. ha salmer med INNHOLD som passer, men så er det jo viktig at det er sanger som flere kjenner melodien på - ikke bare presten som står der aleine og synger....

Lurte også litt på om det blir dumt å sette på en cd på anlegg(bak alteret eller ette sted anlegget ikke vises) med kjærlighetssanger av en kjent artist eller noe sånt(Bjørn Eidsvåg, Halvdan Sivertsen..)? Hva synes dere? Passer dette inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha " å leva det er å elska" og "deilig er jorden"- synes ikke den kun passer til jul, solistsanger vil være "jeg elsker dig" og "Så skimrande var aldrig havet"/ "ave maria"12

Gjest Anonymous
Skrevet

Et lite tips: ikke slit deg ut på å finne de rette salmene. Selfølgelig er det fint å ha noen en liker, men jeg lover deg at hverken du eller gjestene legger så mye merke til dette under vielsen.....

Skrevet

Vi skal ha "No livnar det i lundar" og "Kom kom og hør et gledens ord" (mel.: Amazing Grace), og evt. "Deilig er jorden", men jeg tror det er nok med to salmer.

Det er i siste liten å få ordnet noe nå, men vi prøver å få fatt i organisten (vikar...), men dersom det går i boks ønsker vi å få ei til å synge "Hjertets lys" av Anne Grete Preus, evt. "Det vackraste" av Cecilia Vennersten. Nydelige sanger! Sliter litt med å få alt på plass, deriblant notene, men særlig da som sagt dette med organisten. Utrolig nok vet de på kirkekontoret ennå ikke hvem av vikar-organistene som skal spille lørdag og søndag (konfirmasjoner) om 2,5 uke...

I kirken her er det visst ikke tillatt med CD eller playback, kun levende musikk godtas som musikkinnslag. Sjekk med kirkekontoret/presten der dere skal gifte dere.

Skrevet

Vi skal ha Å leva det er å elska, og Guds kjærleik er...

En venninne skal spille Gje meg handa di ven, på fløyte, sammen med organisten.

Når det gjelder å velge salmer, så synes jeg det er litt viktig å velge på melodi som folk kan, sånn at folk kan synge dem og.12

Skrevet

Vi skal ha solo innslag med sangene Noe mer av JOnas fjeld, og Æ e så gla i dæ med Åge Alexandersen. Salmene vi skal ha er å leva det er å elska, og en til som jeg ikke har bestemt meg for enda.12

Skrevet

Vi har ikke bestemt oss enda, men vi vurderer disse; "Kjærlighet Fra Gud" og "Kom kom og hør et gledens ord" (som er samme melodi som Amazing Grace). Den siste finner jeg derimot ikke teksten til (jeg får ikke opp teksten på linken lenger opp) - noen som kan sende meg den?!

På forhånd takk! icon_smile.gif 12

Skrevet

Takk for teksten! Nå ble jeg derimot litt usikker på om vi skal ha denne.. synes kanskje ikke teksten passet oss så bra.. vi får lete litt mer. icon_smile.gif12

Skrevet

Scorpion73, har du mulighet til å maile meg teksten til Noe mer? Har du også notene og eller en lydfil til den?

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt GENIAL side det "anonym" Jeg har sittet og klødd meg i hodet om hvordan jeg skulle finne disse sangene.

Hilsen Kristin

Skrevet

Vi skal ha salmene "Kjærlighet fra Gud" og "Guds kjærleik er som stranda..." Er det noen som har teksten på sistnevnte, og kan sende den til meg??

Som soloinnslag skal vi ha When you tell me that you love me, og The power of love..

Ikke bruk mye tid på dette, det gjorde jeg. Så fant jeg plutselig ut hvor meningsløst det var å bruke så mye tid på salmer som ingen husker at jeg valgte....

Lykke til12

Skrevet

Jeg har sendt deg en personlig melding med teksten icon_smile.gif . Vi skal ha den vi og nemlig icon_wink.gif

Klem12

Skrevet

Vi skal ha Måne og sol og Deilig er jorden. To salmer som betyr noe for oss begge, og selv om jeg ser at de kanskje er vel mye forskjellig - så blåser vi i det.

Sanginnslag er vi usikre ennå.

icon_wink.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...