Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

før de meget gode tidene var det vel vanlig å by på bolig med forbehold om salg av egen.

jeg ser ikke for meg at jeg vil legge min ut for salg før jeg har funnet den boligen jeg faktisk vil flytte til - og dermed lurer jeg på hvordan dere gjør det i dag?

legger dere boligen ut for salg og byr på andre samtidig(og håper på det beste) - eller hva?

noen er jo heldige og får solgt kjapt, ens andre jo må vente i laaange tider:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk ikke mellomfinansiering, så vi måtte selge før vi kunne kjøpe...

Så vi solgte leiligheten vår for 3 uker siden. Har ikke funnet noe nytt enda, for det har vært stille på boligmarkeddet pga påsken.

Så vi ender opp med å være bostedsløse 1 juni... Kjipt, men hadde ikke noe valg!

Skrevet

Vi fikk mellomfinansiering og valgte å ta risikoen ved å kjøpe først. Vi våget ikke selge først, siden vi da mest sannsynlig måtte ha leid en bolig i lang tid før et nytt aktuelt hus dukket opp, og det var ingen av oss særlig giret på :-) Vi overtar ny bolig til sommeren, og satser på å få solgt leiligheten vår før det.

Skrevet
før de meget gode tidene var det vel vanlig å by på bolig med forbehold om salg av egen.

Hva, er det mulig?! Å si at man slår til og gir bud under betingelse av at ens nåværende bolig blir solgt til mininum kr....x innen tidspunkt y? Hvis ikke, så ikke noe kjøp?

Skrevet

Det er mulig, men ingen seriøs megler vil godta det som et reelt bud, det blir jo å overføre sin egen risiko over på selger. Derimot er det vel noen boligbyggelag (OBOS f.eks) som har begynt å tilby seg å overta gammel bolig mot at man kjøper ny hos dem, som en erstatning for manglende mellomfinansiering.

Skrevet
Det er mulig, men ingen seriøs megler vil godta det som et reelt bud, det blir jo å overføre sin egen risiko over på selger. Derimot er det vel noen boligbyggelag (OBOS f.eks) som har begynt å tilby seg å overta gammel bolig mot at man kjøper ny hos dem, som en erstatning for manglende mellomfinansiering.

det var ikke bare mulig, men veldig vanlig for kun få år siden......

selvfølgelig selger man jo til den første med et reellt bud, men før(og kanksje som nå igjen) så var det jo slett ikke vanlig å få så mange bud på så kort tid som det har vært i det siste, med unntak av tiden etter finanskrisen da.

de fleste la jo dermed inn med forbehold om salg av egen bolig, det samme gjorde selger på ny bolig osv.

men de aller fleste fikk solgt likevel.

det er jo en grunn til at mange i dag tegner mellomfinansieringsforsikring - det er jo noe man ikke hadde "behov" for før i samme grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...