Gå til innhold

Han venter barn med en annen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Hva ville du gjort dersom du var sammen med en mann i et par år, dere var veldig forelsket, men noen konflikter oppstod som dere ikke klarte å løse, og i et svagt øyeblikk fant han en annen. Dette forholdet varte et halvår.

Deretter kom han tilbake til meg. Alt var "bra". Men denne andre kvinnen var blitt gravid. De har ikke hatt kontakt etter bruddet i løpet av graviditeten.

Men nå da barnet snart skal komme har hun tatt opp igjen kontakten. Ikke på en kjærlig måte, men kun for at han skal få bli kjent med barnet.

Han reagerer med å ville tone ned vår relasjon litt, slik at han kan fokusere på barnet den kommende perioden.

Jeg forstår ham, men er samtidig rådvill.

Jeg mener og tror at det er meg han elsker, det sier han og han sier også at han ikke er interessert i henne.

Men jeg kan ikke la være å ha mine tvil.

Hvis han tør å risikere å "tone ned" meg, for å skåne de andre barna og familien rundt oss, er jeg da dum og naiv hvis jeg blir?

Han er generelt en mann til å stole på, snill og omtenksom, han gjør det han lover og lover ikke noe han ikke kan holde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke andre barn er det han skåner ved å tone deg ned??

Hennes andre barn?? Hvis han ikke skal ha et forhold med henne, men med deg, er vel det beste at de venner seg til dette med en gang. Noe annet ville være å gi de feil inntrykk, og det er slett ikke å skåne noen som helst..

Nei, her er svaret mitt helt klart: Hvis du virkelig finner deg i denne situasjonen og velger å leve med dette, så hadde jeg forventet FULL innsats fra hans side. Jeg ville på ingen måte funnet meg i å bli "tonet ned". Hvis det er meningen at dere skal være sammen og du skal være en slags stemor, bør du også være med fra begynnelsen. Slik jeg ser det finnes det INGEN unnskyldning for å tone deg ned. I forhold til barnets mor har det heller ingen betydning. Han har sine rettigheter som far uansett. I forhold til henne også bør han spille med åpne kort fra begynnelsen.

Hvis ikke hadde jeg uten tvil latt ham gå ja!!

Skrevet

Hennes andre barn?? Hvis han ikke skal ha et forhold med henne, men med deg, er vel det beste at de venner seg til dette med en gang. Noe annet ville være å gi de feil inntrykk, og det er slett ikke å skåne noen som helst..

Nei, her er svaret mitt helt klart: Hvis du virkelig finner deg i denne situasjonen og velger å leve med dette, så hadde jeg forventet FULL innsats fra hans side. Jeg ville på ingen måte funnet meg i å bli "tonet ned". Hvis det er meningen at dere skal være sammen og du skal være en slags stemor, bør du også være med fra begynnelsen. Slik jeg ser det finnes det INGEN unnskyldning for å tone deg ned. I forhold til barnets mor har det heller ingen betydning. Han har sine rettigheter som far uansett. I forhold til henne også bør han spille med åpne kort fra begynnelsen.

signerer.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Sine egne tidligere barn og sin øvrige familie er det han snakker om...

De kjenner meg jo fra før, vi hadde et godt forhold, selv om de rakk å bli kjent med denne nye kvinnen også. Men de har nok ikke blitt fortalt at han er sammen med meg igjen... jeg tror han skammer seg litt liksom over å ha kommet i en sånn situajon. Og det forstår jeg jo. Men å "risikere" å miste meg også ved å tone det hele ned? Hmm

Han vil vente et par måneder og venne seg og sine til alt det nye.

Men vil han fortsette å treffe meg. Antagelig vil han ikke ha så mye tid til meg nå uansett, det skjønner jeg jo, jeg har selv barn. Men å gjemme meg bort for et par måneder? Jeg ble veldig lei meg jeg...

Skrevet
Hva ville du gjort dersom du var sammen med en mann i et par år, dere var veldig forelsket, men noen konflikter oppstod som dere ikke klarte å løse, og i et svagt øyeblikk fant han en annen. Dette forholdet varte et halvår.

Deretter kom han tilbake til meg. Alt var "bra". Men denne andre kvinnen var blitt gravid. De har ikke hatt kontakt etter bruddet i løpet av graviditeten.

Men nå da barnet snart skal komme har hun tatt opp igjen kontakten. Ikke på en kjærlig måte, men kun for at han skal få bli kjent med barnet.

Han reagerer med å ville tone ned vår relasjon litt, slik at han kan fokusere på barnet den kommende perioden.

Jeg mener og tror at det er meg han elsker, det sier han og han sier også at han ikke er interessert i henne.

Hvis han tør å risikere å "tone ned" meg, for å skåne de andre barna og familien rundt oss, er jeg da dum og naiv hvis jeg blir?

Han er generelt en mann til å stole på, snill og omtenksom, han gjør det han lover og lover ikke noe han ikke kan holde.

Vil han tone deg ned fra kjæreste til elskerinne? I så fall er han ikke mannen din lenger, men bare en elsker. Ta en alvorsprat med han. Kanskje han vil ha to koner?! Kanskje dere synes det er greit alle tre. I så fall må du snakke godt og lenge med førstekona. (Førstekone er tradisjonelt hun som føder den første sønnen, hvis det blir datter, og du gir ham en sønn før henne, så kan du bli førstekone i følge Tsjetsjenske tradisjoner). Det er mange kvinner som ønsker å ha flere koner i familien (og synes det er hyggelig og avlastende), men helst andre og tredjekoner, slik at de blir overordnet selv. Det kan være hyggelig å ha noen å dele oppgavene med. Dette er vanskelig å for Nordmenn å forstå, men det er helt vanlig i utlandet.

Hvis dere ikke blir enige, så kan det tenkes at du må vurdere å stille harde krav eller gå.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Sine egne tidligere barn og sin øvrige familie er det han snakker om...

De kjenner meg jo fra før, vi hadde et godt forhold, selv om de rakk å bli kjent med denne nye kvinnen også. Men de har nok ikke blitt fortalt at han er sammen med meg igjen... jeg tror han skammer seg litt liksom over å ha kommet i en sånn situajon. Og det forstår jeg jo. Men å "risikere" å miste meg også ved å tone det hele ned? Hmm

Han vil vente et par måneder og venne seg og sine til alt det nye.

Men vil han fortsette å treffe meg. Antagelig vil han ikke ha så mye tid til meg nå uansett, det skjønner jeg jo, jeg har selv barn. Men å gjemme meg bort for et par måneder? Jeg ble veldig lei meg jeg...

Korreksjon: Men han vil fortsatt treffe meg, bare ikke blande inn familien sin med det samme de første par månedene. Han vil finne ut av hva slags kontakt han kan få med barnet, og prøve å få til et samarbeid med moren.

Skrevet

Høres ut som en fornuftig mann som gjør det beste ut av en bedriten situasjon.

Skrevet

Nei, han er ikke en snill mann, derimot er han manupliativ og du er for "in" til å se det selv.

Gjøre en annen gravid samtidig? pleeease.. finn deg en som bare ser deg, det er STOR forskjell.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Vil han tone deg ned fra kjæreste til elskerinne? I så fall er han ikke mannen din lenger, men bare en elsker. Ta en alvorsprat med han. Kanskje han vil ha to koner?! Kanskje dere synes det er greit alle tre. I så fall må du snakke godt og lenge med førstekona. (Førstekone er tradisjonelt hun som føder den første sønnen, hvis det blir datter, og du gir ham en sønn før henne, så kan du bli førstekone i følge Tsjetsjenske tradisjoner). Det er mange kvinner som ønsker å ha flere koner i familien (og synes det er hyggelig og avlastende), men helst andre og tredjekoner, slik at de blir overordnet selv. Det kan være hyggelig å ha noen å dele oppgavene med. Dette er vanskelig å for Nordmenn å forstå, men det er helt vanlig i utlandet.

Hvis dere ikke blir enige, så kan det tenkes at du må vurdere å stille harde krav eller gå.

Ja det var en morsom tanke. Jeg kunne nok klart det, men jeg tviler på at det er mulig, for hun er en ganske sinna type! Og dessuten har han barn fra før, så hun er ikke første kona uansett...

Jeg får ta en alvorsprat med ham. Han kan være litt små korka i blant når det gjelder å forstå hva andre føler og tenker og trenger. Det pleier som oftest å gå å få ham på andre tanker, slik at han endrer seg! Men i dette tilfelle føler jeg meg både svak og skjelven....

Det triste er at vi alltid har ønsket å få barn sammen, men vi rakk aldri å komme dit, jeg ville være helt sikker på ham først etc... Henne tror jeg aldri han ønsket å få barn med. Han holdt kontakten med meg hele tiden mens de var sammen, og prøvde å vinne meg tilbake alt etter 2 måneder. Men jeg kom ikke tilbake før de hadde gjort ordentlig slutt etter et halvår. Og sa "var det gjort"...hun var med barn.

Skrevet

Fy faen! For en drittsekk! En slik svikefull mann kunne jeg aldri ha fortsatt å leve med. Hadde ikke vært noe å diskutere engang. :kjefte:

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Hallo, dette er ikke seriøst.

Jo, jeg lover. Jeg er en til vanlig fornuftig og oppegående person som har havnet her. Virker det så håpløst? Da burde jeg nok løpe min vei med det samme. Jeg er nok helt blind.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Fy faen! For en drittsekk! En slik svikefull mann kunne jeg aldri ha fortsatt å leve med. Hadde ikke vært noe å diskutere engang. :kjefte:

Skal vurdere det sterkt. Egentlig har jeg lyst til å bare glemme hele fyren,

ikke diskutere noe med ham engang som du sier, ikke svare på meldinger...er det verd det liksom? Etter alt dette? Jeg burde ha bevis nok nå....er bare så vanskelig når man er forelsket.

Skrevet

Jeg leste denne tråden før i dag, og lurte på det samme som nå.

Du har ikke nevnt at dere er samboere? Stemmer det?

Og, du bruker ordet "treffe". Dere bor virkelig ikke sammen?

Kort svar: Du har muligheten til å komme ut av dette rotet her.

Skrevet
Skal vurdere det sterkt. Egentlig har jeg lyst til å bare glemme hele fyren,

ikke diskutere noe med ham engang som du sier, ikke svare på meldinger...er det verd det liksom? Etter alt dette? Jeg burde ha bevis nok nå....er bare så vanskelig når man er forelsket.

Forstår at du er i en veldig vanskelig situasjon, og når man er forelsket, ser man ikke alt like klart. Man er uttrolig nok glad i disse drittsekkene, selv om de svikter på det groveste. Jeg vet det, har vært der selv. Men du fortjener så mye mer, og du vil se dette i et klarere lys når du får det på avstand. Vil du virkelig dele resten av livet med en mann du ikke kan stole på? En kan ikke stole på en mann som går hen og gjør en annen kvinne gravid, og attpåtil vil holde deg i bakgrunnen.

Ønsker deg lykke til. Håper du finner en løsning. :klemmer:

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Jeg leste denne tråden før i dag, og lurte på det samme som nå.

Du har ikke nevnt at dere er samboere? Stemmer det?

Og, du bruker ordet "treffe". Dere bor virkelig ikke sammen?

Kort svar: Du har muligheten til å komme ut av dette rotet her.

Nei vi bor ikke sammen, heldigvis for mine barn, og alle andre.

Vi holdt på å flytte sammen rett før forrige gang det tok slutt.

Jeg må nok komme meg ut som du sier, om jeg skal klare å ikke bli fullstendig gal. Kan nok ikke regne med noe særlig fra ham fremover uansett antar jeg,

annet enn en elskerinne status mens han finner ut av hun andre.

Skrekk og gru!

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Forstår at du er i en veldig vanskelig situasjon, og når man er forelsket, ser man ikke alt like klart. Man er uttrolig nok glad i disse drittsekkene, selv om de svikter på det groveste. Jeg vet det, har vært der selv. Men du fortjener så mye mer, og du vil se dette i et klarere lys når du får det på avstand. Vil du virkelig dele resten av livet med en mann du ikke kan stole på? En kan ikke stole på en mann som går hen og gjør en annen kvinne gravid, og attpåtil vil holde deg i bakgrunnen.

Ønsker deg lykke til. Håper du finner en løsning. :klemmer:

Nei, jeg vil ikke ha det slik. Jeg er i bunn og grunn altfor stolt til å kunne akseprtere noe slikt. Jeg vil heller være singel og til tider ensom enn å ha det sånn. Men jeg hadde håpet vi kunne snakke ordentlig sammen om det slik at jeg forstår at jeg ikke har misforstått. Men det har jeg sikkert ikke gjort.

Det frister å informere de voksne i familien hans om hva han holder på med.

Men det vil jo ikke gjøre saken bedre. Sukk.

Takk for svar.

Skrevet

Det er mange som har hatt brudd eller pause i et forhold...utn å vite hva man egentlig ville. De prøver seg med nye partnere. Av sex, kan det bli barn, så finner man tilbake til verandre. Det krever jobbing fra begges sider.

Ikke bare han,men deg også. kommer deres problemer litt i bakgrunnen nå da graviditeten dukket opp?

Både for problemer dere har hatt, og som kansje ikke er løst, det nye barnet og forhold rundt det, så søk hjelp og rådgiving. Konflikter vil komme.

At du skal tones ned, blir feil for meg,men at han vil støtte barnemoren i tiden som kommer er normalt og voksent gjort i den situasjonen han er i.

Han kan være usikker selv i situasjonen.

Du velger å ta han tilbake, eller dere finner tilbake tilhverandre. du er klar over at det har vert et forhold,men det ble graviditet ut av det. Du godtar da barnet, et barn som skal være i bildet i veldig mange år.

Dette er ikke bare en sak for han som far,men det involverer hele fam.

Dere må bli enig om fremtiden, han må få avtale med barnemoren.

Siden dere har hatt problemer,så anbefaler jeg dere å søke hjelp allerede før barnet kommer. Konflikter vil komme.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Det er mange som har hatt brudd eller pause i et forhold...utn å vite hva man egentlig ville. De prøver seg med nye partnere. Av sex, kan det bli barn, så finner man tilbake til verandre. Det krever jobbing fra begges sider.

Ikke bare han,men deg også. kommer deres problemer litt i bakgrunnen nå da graviditeten dukket opp?

Både for problemer dere har hatt, og som kansje ikke er løst, det nye barnet og forhold rundt det, så søk hjelp og rådgiving. Konflikter vil komme.

At du skal tones ned, blir feil for meg,men at han vil støtte barnemoren i tiden som kommer er normalt og voksent gjort i den situasjonen han er i.

Han kan være usikker selv i situasjonen.

Du velger å ta han tilbake, eller dere finner tilbake tilhverandre. du er klar over at det har vert et forhold,men det ble graviditet ut av det. Du godtar da barnet, et barn som skal være i bildet i veldig mange år.

Dette er ikke bare en sak for han som far,men det involverer hele fam.

Dere må bli enig om fremtiden, han må få avtale med barnemoren.

Siden dere har hatt problemer,så anbefaler jeg dere å søke hjelp allerede før barnet kommer. Konflikter vil komme.

Takk for fornuftig og gjennomtenkt svar. Jeg tror du har skjønt min situasjon ganske bra. Problemet for meg er at JEG har hele tiden akseptert ham og hans premisser, men han vil visst ikke innfinne seg med mine nå. Det å gjemme meg bort/tone meg ned nå, vil jo ødelegge alt vi har som jeg ser det. Jeg har 100% forståelse for og støtte til ham i forhold til barnet, all tid han vil bruke på det fremover, og i støtten av barnemoren. Jeg oppmuntret ham selv til det da jeg ikke ville kunne klare å leve med meg selv med en annen ordning! Det jeg ikke forstår er at jeg plutselig skal bli redusert til noe annet enn det jeg var, selv om vi ikke rakk å bli 100% etablerte igjen etter å ha blitt sammen igjen (familien og vennene hans er ikke informert ennå etc). Jeg er redd jeg blir lurt her. Jeg tror jeg må kreve et 100% forhold av ham nå med full åpenhet slik det var før han traff henne (selv om vi vil treffes sjeldnere pga barnet) dersom det fortsatt skal være noe forhold. Ellers får det være.

Skrevet

Jeg forstår ikke at du i det hele tatt vurderer denne mannen.

Til tross for dette så syns jeg han høres ut som en mann som står for sine handlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...