derfurste Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 (endret) Hej! Jag är en svensk kille som är tillsammans med en jättefin norsk tjej som bor i Sverige - vi har några timmar med tåg emellan oss - och hon gillar verkligen detta kvinnoforum. Så jag tänkte fråga här om vad ni tycker om mitt 'förslag' som jag gjorde till min tjej nyligen.... Jag tycker det är jättespännande att hångla (rote) med, och ha sex med, nya tjejer när jag är ute på byen, vilket inte är så ofta. Ni känner nog igen detta från de andra 3 milliarder menn på planeten. Men nu när jag har kaereste så gör jag så klart inte detta. Jag tycker att jag går miste mycket av det spännande singellivet på grunn av dette. För mig betyder det inget djupt - utan sexet/hånglet är bara ett tecken på att jag är heit, eftertraktad av tjejer, och fri. Och som de flesta killar så tycker jag sex är automatiskt roligt, jag behöver inget speciellt forhold med tjejen för att sexet ska vara bra och belönande. Hon ska bara vara snygg. För att behålla detta element, och därmed förlänga vårt förhållande, så har jag frågat min flickvän om jag kan få ha sex med tjejer utanför vårt forhold, så länge jag använder kondom och så länge det bara är enstaka tjejer. Hon kan naturligtvis få göra samma sak. Hon är ganska modern och liberal av sig, och hon förstår att män och kvinnor är väldigt olika. Hon vet också att jag älskar henne och att jag inte lägger någon VIKT i andra tjejer, eller sex med andra tjejer. Hon känner alltså inget hot (trussel). Det betyder liksom inget för mig utan är bara 100% morsomt, som choklad eller sol. Men samtidigt är hon så klart rädd för att känna sig billig, eller för att bli avundsjuk (sjalu). Hon älskar mig, jag älskar henne, vi har ett bra sexliv men det räcker inte när jag är ute på byen och ser alla snygga tjejer i vackra kläder. Det är väldigt fristende och jag känner mig som om jag vore 12 igen - där mina föräldrar bestämmer och allt som är kul är förbjudet =( Vad tycker dere? Har dere erfaringer med slikt? Just nu säger hon att hon inte liker tanken att jag har sex med andre jenter, vilket är förståeligt. Samtidigt förstår hon mitt behov. Kommer det att funka? Behöver ni veta mer om hur tjejen är? Jag vet att sånt här är ovanligt - men jag försöker lösa det med dialog och genom att vara öppen. Hur kan jag överbevise henne så att hon mår bra av detta? Tacksam för seriösa svar, ursäkta språket Endret 11. april 2009 av derfurste
Gjest m46 Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Hej! Jag är en svensk kille som är tillsammans med en jättefin norsk tjej som bor i Sverige - vi har några timmar med tåg emellan oss - och hon gillar verkligen detta kvinnoforum. Så jag tänkte fråga här om vad ni tycker om mitt 'förslag' som jag gjorde till min tjej nyligen.... Jag tycker det är jättespännande att hångla (rote) med, och ha sex med, nya tjejer när jag är ute på byen, vilket inte är så ofta. Ni känner nog igen detta från de andra 3 milliarder menn på planeten. Men nu när jag har kaereste så gör jag så klart inte detta. Jag tycker att jag går miste mycket av det spännande singellivet på grunn av dette. För mig betyder det inget djupt - utan sexet/hånglet är bara ett tecken på att jag är heit, eftertraktad av tjejer, och fri. Och som de flesta killar så tycker jag sex är automatiskt roligt, jag behöver inget speciellt forhold med tjejen för att sexet ska vara bra och belönande. Hon ska bara vara snygg. För att behålla detta element, och därmed förlänga vårt förhållande, så har jag frågat min flickvän om jag kan få ha sex med tjejer utanför vårt forhold, så länge jag använder kondom och så länge det bara är enstaka tjejer. Hon kan naturligtvis få göra samma sak. Hon är ganska modern och liberal av sig, och hon förstår att män och kvinnor är väldigt olika. Hon vet också att jag älskar henne och att jag inte lägger någon VIKT i andra tjejer, eller sex med andra tjejer. Hon känner alltså inget hot (trussel). Det betyder liksom inget för mig utan är bara 100% morsomt, som choklad eller sol. Men samtidigt är hon så klart rädd för att känna sig billig, eller för att bli avundsjuk (sjalu). Hon älskar mig, jag älskar henne, vi har ett bra sexliv men det räcker inte när jag är ute på byen och ser alla snygga tjejer i vackra kläder. Det är väldigt fristende och jag känner mig som om jag vore 12 igen - där mina föräldrar bestämmer och allt som är kul är förbjudet =( Vad tycker dere? Har dere erfaringer med slikt? Just nu säger hon att hon inte liker tanken att jag har sex med andre jenter, vilket är förståeligt. Samtidigt förstår hon mitt behov. Kommer det att funka? Behöver ni veta mer om hur tjejen är? Jag vet att sånt här är ovanligt - men jag försöker lösa det med dialog och genom att vara öppen. Hur kan jag överbevise henne så att hon mår bra av detta? Tacksam för seriösa svar, ursäkta språket "Just nu säger hon att hon inte liker tanken att jag har sex med andre jenter"- Du foreslår at hun skal degraderes fra din fullverdige kjæreste til "avlastet kjæreste". Det er og blir en nedtur for henne. Hun liker det ikke, og kommer aldri til å like det. Hun er kanskje villig til å ta det tapet for ikke å miste deg helt. Men uansett er det et tap for henne. Hadde du vært kjeresten min, så hadde jeg brutt forholdet til deg,
Vanija Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 (endret) Just nu säger hon att hon inte liker tanken att jag har sex med andre jenter, vilket är förståeligt. Samtidigt förstår hon mitt behov. Jeg må si meg enig med m46 over. Mens jeg leste gjennom det du hadde skrevet tenkte jeg at det var bra at din kjæreste var såpass åpen at hun var villig til å godta et slikt forhold. Da du senere skriver at hun ikke liker tanken på at du har sex med andre jenter, så var saken klar i mitt hode: Hun er ikke klar for å ha et slikt åpent forhold som du ønsker, og det synes jeg du bør respektere. Det kan godt være at hun forstår behovet ditt, men du kan jo tenke deg hvordan hun vil reagere når du faktisk har sex med andre jenter, når hun allerede har sagt at hun ikke liker tanken på at du har sex med andre. Det er ikke slik at man alltid kan få i pose og sekk, noe som i ditt tilfelle er kjæreste og singelliv. Her må du bare velge. Personlig ville jeg tatt det som en fornærmelse dersom du ikke hadde trukket forslaget med en gang jeg sa at jeg var ukomfortabel med det. Det handler om å respektere andres grenser og følelser. Endret 11. april 2009 av Vanija
Gjest Gjest_Elisa_* Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Om du var kjæresten min hadde jeg blitt veldig lei meg over ditt forslag. Jeg kunne aldri vært komfortabel med et åpent forhold. Og jeg ville heller ikke vært komfortabel med at kjæresten min gikk og var misfornøyd og lengtet etter andre jenter. Så jeg ville endt forholdet. Nå ser jeg på meg selv som ellers ganske åpen når det gjelder sex. For eksempel kunne jeg tenkt meg å prøve trekant med kjæresten og en annen jente. Men jeg hadde aldri klart at kjæresten gikk på egenhånd og lå med andre jenter. Det kjennes som et stort svik.
kinkeline Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Da antar jeg at hun kan ha sex med så mange gutter hun vil, eller? Eller er det bare du som har lov til å ha sex med andre jenter?
Vanija Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 (endret) Da antar jeg at hun kan ha sex med så mange gutter hun vil, eller? Eller er det bare du som har lov til å ha sex med andre jenter? Det står i teksten at hun kan gjøre det samme. För att behålla detta element, och därmed förlänga vårt förhållande, så har jag frågat min flickvän om jag kan få ha sex med tjejer utanför vårt forhold, så länge jag använder kondom och så länge det bara är enstaka tjejer. Hon kan naturligtvis få göra samma sak. Endret 11. april 2009 av Vanija
Rosalie Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Hadde jeg vært damen i forholdet, hadde du bare kunnet drite syltynt i å holde på slik. Jeg er forholdsvis liberal av meg, men monogam som få. Dessuten er jeg null interessert i å være sammen med en som er interessert i å utsette meg for risiko ift. sykdommer. Sex + fyll har en tendens til å medføre at kondom ikke blir brukt korrekt, om i det hele tatt. Heller singel enn sammen med en horebukk uten selvdisiplin og ryggrad.
miss~Audrey Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 Hej! Jag är en svensk kille som är tillsammans med en jättefin norsk tjej som bor i Sverige - vi har några timmar med tåg emellan oss - och hon gillar verkligen detta kvinnoforum. Så jag tänkte fråga här om vad ni tycker om mitt 'förslag' som jag gjorde till min tjej nyligen.... Jag tycker det är jättespännande att hångla (rote) med, och ha sex med, nya tjejer när jag är ute på byen, vilket inte är så ofta. Ni känner nog igen detta från de andra 3 milliarder menn på planeten. Men nu när jag har kaereste så gör jag så klart inte detta. Jag tycker att jag går miste mycket av det spännande singellivet på grunn av dette. För mig betyder det inget djupt - utan sexet/hånglet är bara ett tecken på att jag är heit, eftertraktad av tjejer, och fri. Och som de flesta killar så tycker jag sex är automatiskt roligt, jag behöver inget speciellt forhold med tjejen för att sexet ska vara bra och belönande. Hon ska bara vara snygg. För att behålla detta element, och därmed förlänga vårt förhållande, så har jag frågat min flickvän om jag kan få ha sex med tjejer utanför vårt forhold, så länge jag använder kondom och så länge det bara är enstaka tjejer. Hon kan naturligtvis få göra samma sak. Hon är ganska modern och liberal av sig, och hon förstår att män och kvinnor är väldigt olika. Hon vet också att jag älskar henne och att jag inte lägger någon VIKT i andra tjejer, eller sex med andra tjejer. Hon känner alltså inget hot (trussel). Det betyder liksom inget för mig utan är bara 100% morsomt, som choklad eller sol. Men samtidigt är hon så klart rädd för att känna sig billig, eller för att bli avundsjuk (sjalu). Hon älskar mig, jag älskar henne, vi har ett bra sexliv men det räcker inte när jag är ute på byen och ser alla snygga tjejer i vackra kläder. Det är väldigt fristende och jag känner mig som om jag vore 12 igen - där mina föräldrar bestämmer och allt som är kul är förbjudet =( Vad tycker dere? Har dere erfaringer med slikt? Just nu säger hon att hon inte liker tanken att jag har sex med andre jenter, vilket är förståeligt. Samtidigt förstår hon mitt behov. Kommer det att funka? Behöver ni veta mer om hur tjejen är? Jag vet att sånt här är ovanligt - men jag försöker lösa det med dialog och genom att vara öppen. Hur kan jag överbevise henne så att hon mår bra av detta? Tacksam för seriösa svar, ursäkta språket uff nei.. hvorfor vil du være i et forhold? Kan du ikke bare være singel da? Jeg hadde blitt fornærmet om jeg fikk et slikt spørsmål! ...Hvor gammel er du?
Tiara90 Skrevet 11. april 2009 #9 Skrevet 11. april 2009 (endret) Hadde det vært kjæresten min som kom med det forslaget hadde jeg blitt kjempe såret og skuffet. Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha et slikt forhold i det hele tatt. Tenk hvordan hun føler det når hun kysser deg eller har sex med deg? Hadde det vært meg så hadde jeg ikke fått tanken om at i går kveld hadde han sex med en annen jente eller de samme leppene jeg kysser nå har en annen jente kysset for bare 2 timer siden. Jeg hadde ikke klart det. Jeg hadde bare følt meg løs og urespektert. Rett og slett. Men det er jo bare meg. Det finnes nok mange som klarer å ha et åpent forhold. Det finnes jo til og med menn som har flere koner, så at det funker vet vi jo. Men om hun aksepterer og godtar det er en helt annen sak. Jeg tror ikke du skal prøve å overbevise henne om noe som helst, men heller snakke rolig med henne (samtidig som du respekterer det hun sier) og la henne få litt tid til å tenke over det. Men en ting til, ikke for å skremme deg eller noe, men om dere en dag skulle velge å gifte dere og få barn. Skulle dere ha fortsatt slik? Forresten, nå har det seg slik at en kondom kan man ikke stole 100% på, så hva skulle dere gjort om uhellet var ute? Og når det er snakk om fyll i tillegg blir jo sikkerheten ganske redusert da det har en tendens til å ikke bli brukt riktig, om det blir brukt i det hele tatt. Endret 11. april 2009 av Tiara90
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #10 Skrevet 11. april 2009 Hej! jag känner mig som om jag vore 12 igen Kanskje du fremdeles har mentaliteten til en 12-åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå