Gå til innhold

fødsel -sex

Anbefalte innlegg

Gjest oransje
Skrevet

jeg har født for 8 uker siden, og måtte sy en hel del. Fødslen var veldig hard, brukte 30 timer.

problemet er at jeg gjerne vil ta opp samlivet med mannen min igjen nå, men det går ikke å få den inn.. Det er så helvetes vondt :(

alle sier at det ikke er vondt, eller at det ikke skal gjøre vondt..

Jeg synes dette er veldig vondt psykisk som fysisk, og håper at noen kan svare meg på om dette vil gå over, eller om det rett og slett er noe som er galt? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil gå over.

For min del tok det ca fire mnd :o før jeg turde å prøve, og selv da gjorde det så vondt at jeg gav opp flere ganger. Husker tårene piplet frem pga smertene. Og trodde aldri jeg skulle bli normal igjen.

Men det gav seg. Med god tid og tålmodighet. Synes ikke du skal presse deg så hardt ennå, 8 uker er jo forholdsvis tett innpå opplevelsen som du har vært gjennom. Det å føde et barn medfører så mange omveltninger uansett.

Ikke press deg selv. Dette vil gå over.

Lykke til med dere.

Maiken

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Du må nok vente lengre enn 8 uker- særlig hvis du revnet opp mye og måtte sy endel sting. Du må hvertfall ikke finne på å presse deg selv og din mann har heller ingen rett til å "kreve" sex.

Minnie

Gjest KlinKokos
Skrevet

Som mann må jeg si at den verste perioden er den like etter fødselen. Selv gikk det 3 måneder før jeg og min samboer hadde sex etter fødsel. Selv om jeg veldig gjerne ville visste jeg at hun hadde vondt, og det er ikke noe særlig turn-on.

Men.. hvis du vil glede mannen din, er det flere metoder å gjøre dette på :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Revner man masse under en fødsel er det klart det påvirker deg når du har sex, da kliper man igjen -bevisst eller ubevisst. been there, done that :)

Antar du har vært på etterkontroll hos lege, og at h*n ikke fant noen grunn til at det ikke skulle gå.

Lysten er sjelden på topp etter en fødsel, man føler kanskje at kroppen er babyen, man er konstant sliten, melka pipler ut... og ja, som sagt, man tenker veldig på hvordan man ser ut nedentil...

Men det gode er at med litt tid og en forsiktig partner (da har jeg ikke enda nevnt glidemiddel), går det over :)

Gjest Innovativ...
Skrevet

Hei!

Ja, sex etter en hard fødsel med sying, og fæle (les JÆVLIGE) opplevelser setter naturligvis sexlivet mange hakk tilbake!

Etter at jeg fødte hadde jeg igrunnen lyst på mannen min ganske kjapt etter fødselen.. men ville vente til etter seks ukers kontrollen for sikkerhets skyld..

Etter den kontrollen (som for meg var som en fødsel på ny..) drøyde det ganske lang tid før det fristet..

Jeg følte som deg, at den rett og slett ikke var mulig å plassere på riktig plass..

Men, så vet man jo da.. at kjeden er veldig tøyelig.. og at alt går bare man har lyst og vilje til det!

Vi slet lenge.. Etter ca et halvt år.. hadde vi vel sex m hele pakka.. men for meg var det vondt lenge..

Etter halvannet år, når vi fant en olje som gjorde det lettere..ble det hele MYE bedre.. men jeg vil si at først etter nesten to og et halvt år var det hundre prosent bra igjen.. kanskje t.o.m. bedre enn før fødselen..

Vi har selvsagt hatt sex disse to årene.. men det har ikke vært heftig, hyppig, eller minst av alt godt for meg.

Og dette til tross for at mannen min alltid hadde god til til å "få med meg" og være god med meg i forkant..

Jeg tror, jeg kan jo være etterpåklok, at jeg hadde angst lenge pga av opplevelsen rundt fødselen..

Jeg spente meg, gruet meg og lagde meg en psyke som gjorde at jeg ikke klarte å blir klar NOK, uansett hvor langt/godt forspeilet er..

For er man klar nok, klarer man det..

Mitt råd; er ta tiden til hjelp.

Det er mange som sliter som du, men ikke alle snakker om den siden av sexlivet etter en fødsel..

De du høere om er de som kjører en omgang tre dager etter fødselen..

-som får en annen stakkar til å føle seg.. jaaaaa..

Det kommer seg, det kan jeg love deg!

Denne våren har vært verdt å "vente på".. :o)

God sommer

Skrevet

For meg føltes det ikke bra å ha sex før etter ca. 3 måneder begge gangene jeg fikk barn...

Gi det litt tid, så går det fint etter en stund! :D

Dina

Skrevet

hei jeg kjenner meg igjen første gangen vi skulle ha sex etter fødselen var det forferdelig! :cry:

Heldigvis var samboeren min tålmodig og det gikk da fint etterhvert. Nå fødte jeg for tre måneder siden mitt andre barn og vi hadde sex etter to uker, og det gikk mye bedre. blunke:

Skrevet

Godt å høre at det kommer seg med tiden. Begynte å lure på om jeg var sydd igjen for trangt jeg :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
uff, jeg gruer meg jeg nå...

Slapp av du, det gjelder IKKE alle!

For meg var det ingen problem å gjennoppta sexlivet etter tre uker! :blunke:

Skrevet

Les litt om "vaginisme", på lommelegen f.eks. Hvis man har noen forestillinger i hodet, så kniper man igjen ubevisst, og det kan være litt vanskelig å omvende. Men hvis man vet om det, og har et bevisst forhold til det, er det lettere å løse.

Skrevet
uff' date=' jeg gruer meg jeg nå... :([/quote']

trenger ikke være noe å grue seg til, altså.

vi var i gang etter en 7 ukers tid, det er bare bittelitt sårere enn det var før, men dette har jeg nå lest ï svangerskapsbøkene mine er helt vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...