Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #21 Skrevet 14. april 2009 Sorry meg, men normalt oppegående folk skjønner vel selv at de kan ha på seg buksedrakt, bunad eller lang/kort kjole etc så lenge det ikke står noe spesifikt i invitasjon. Det er like logisk som at normalt oppegående nordmenn ikke går med olabukse i 17. mai-tog. Syns det er spesielt med folk som er så usikre at de ikke klarer å pynte seg til et bryllup uten å måtte spørre hva de kan ha på seg. Haha, nå høres du ut som de to fisefine fruene i golfbilen i reklamen for Kamille. "meeeget spesiellt" I noen bryllup er det fyfy med kort kjole, i noen er det fyfy med lyse, svarte, røde og sterkt fargede kjoler, i noen er det helt horribelt om man stiller i buksedress, osv. Noen tar for gitt at disse reglene gjelder, og blir snurte om noen stiller i kort kjole, selv om de ikke har skrevet noe på invitasjonene. Det er ikke alle som har de samme uskrevne reglene som deg. Det DU mener er en selvfølge, er ikke nødvendigvis en selvfølge for andre. Om folk ikke har vært i byllup før, så er det ikke så lett å vite hva som er skikken. "Normalt oppegående" folk er vel opptatt av å ikke støte noen med antrekket sitt, og velger da å spørre for ikke å tråkke i salaten. At man er klar over at folk har forskjellige uskrevne regler er ikke det samme som å være mindre enn normalt oppegående. Igjen: har du lest trådene her på forumet? Jeg har lest om folk som begynte å grine da flere av gjestene stilte i bunad, for "hadde de villet ha et bondebryllup ville de skrevet det"...
Christal Skrevet 14. april 2009 #22 Skrevet 14. april 2009 "Vi har fått en del spørsmål angående antrekk for dagen, og tar du på deg noe lekkert som sidemannen kan beundre, med plass til å bli mett i og som holder på dansegulvet tror vi det blir suksess. Vi har ikke dresskoder, så kom i det du liker selv!" Syns denne var fin jeg ..
^^Belle^^ Skrevet 14. april 2009 #23 Skrevet 14. april 2009 Haha, nå høres du ut som de to fisefine fruene i golfbilen i reklamen for Kamille. "meeeget spesiellt" I noen bryllup er det fyfy med kort kjole, i noen er det fyfy med lyse, svarte, røde og sterkt fargede kjoler, i noen er det helt horribelt om man stiller i buksedress, osv. Noen tar for gitt at disse reglene gjelder, og blir snurte om noen stiller i kort kjole, selv om de ikke har skrevet noe på invitasjonene. Det er ikke alle som har de samme uskrevne reglene som deg. Det DU mener er en selvfølge, er ikke nødvendigvis en selvfølge for andre. Om folk ikke har vært i byllup før, så er det ikke så lett å vite hva som er skikken. "Normalt oppegående" folk er vel opptatt av å ikke støte noen med antrekket sitt, og velger da å spørre for ikke å tråkke i salaten. At man er klar over at folk har forskjellige uskrevne regler er ikke det samme som å være mindre enn normalt oppegående. Igjen: har du lest trådene her på forumet? Jeg har lest om folk som begynte å grine da flere av gjestene stilte i bunad, for "hadde de villet ha et bondebryllup ville de skrevet det"... Jeg er veldig enig i det du skriver her. For meg spiller det ingen rolle hva gjestene går kledd i, så lenge kjolene ikke er hvite og puppene og rumpa ikke vises. I svigerinnen min sitt bryllup gjaldt dette, i tillegg til at hun ikke ville at noen skulle komme i rødt (noe en venninne gjorde forresten, selv om hun hadde sagt i fra ). Det jeg vil frem til, er at alle har ulik oppfatning av hva de mener passer seg i et bryllup. Jeg har selv fått spørsmål om det er greit å ha svart kjole, noe jeg mener er helt ok, siden det ''alltid'' har vært begravelsesfarge. Jeg synes da virkelig ikke at de ikke er normalt oppegående mennesker selv om de spør om dette er greit!
Gjest *gjest* TS Skrevet 14. april 2009 #24 Skrevet 14. april 2009 "Vi har fått en del spørsmål angående antrekk for dagen, og tar du på deg noe lekkert som sidemannen kan beundre, med plass til å bli mett i og som holder på dansegulvet tror vi det blir suksess. Vi har ikke dresskoder, så kom i det du liker selv!" Det blir nok denne, denne var den beste. Tusen takk for råd å tips.. Det merkelige er at det ikke er alle som skjønner at de skal kle seg pent selv om det ikke står noen kleskode.. Men denne gjør nok susen
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #25 Skrevet 14. april 2009 Jeg er veldig enig i det du skriver her. For meg spiller det ingen rolle hva gjestene går kledd i, så lenge kjolene ikke er hvite og puppene og rumpa ikke vises. I svigerinnen min sitt bryllup gjaldt dette, i tillegg til at hun ikke ville at noen skulle komme i rødt (noe en venninne gjorde forresten, selv om hun hadde sagt i fra ). Det jeg vil frem til, er at alle har ulik oppfatning av hva de mener passer seg i et bryllup. Jeg har selv fått spørsmål om det er greit å ha svart kjole, noe jeg mener er helt ok, siden det ''alltid'' har vært begravelsesfarge. Jeg synes da virkelig ikke at de ikke er normalt oppegående mennesker selv om de spør om dette er greit! Både min mor og min bestevenninne skal ha rød kjole på, ser virkelig ikke problemet. Eneste jeg hadde stusset litt over var om noen kom i hvit gallakjole, det er gjerne litt unødvendig men det hadde ikke ødelagt dagen til min mann og meg for å si det sånn.
^^Belle^^ Skrevet 15. april 2009 #26 Skrevet 15. april 2009 Både min mor og min bestevenninne skal ha rød kjole på, ser virkelig ikke problemet. Eneste jeg hadde stusset litt over var om noen kom i hvit gallakjole, det er gjerne litt unødvendig men det hadde ikke ødelagt dagen til min mann og meg for å si det sånn. Nei, ikke jeg heller. Men det var nå det hun hadde sagt... Hvit gallakjole er fy-fy i bryllup (dersom det ikke er bruden selv da), og vedkommende hadde fått en del rare blikk fra meg for å si det slik.
cypress Skrevet 23. april 2009 #28 Skrevet 23. april 2009 Sorry meg, men normalt oppegående folk skjønner vel selv at de kan ha på seg buksedrakt, bunad eller lang/kort kjole etc så lenge det ikke står noe spesifikt i invitasjon. Det er like logisk som at normalt oppegående nordmenn ikke går med olabukse i 17. mai-tog. Syns det er spesielt med folk som er så usikre at de ikke klarer å pynte seg til et bryllup uten å måtte spørre hva de kan ha på seg. Vi har skrevet "Antrekk: Det fineste du har" for å prøve å signalisere at folk ikke trenger gå ut å kjøpe seg ny smoking hvis de ikke har det fra før, da tar de bare på seg noe annet. Mannen min skal ha på gallauniform, men jeg orker ikke diktere alle andre til å ha galla av den grunn! Allikevel er det MANGE som har spurt hva det er greit å ha på seg!! Så ja, mye usikre folk der ute..
Aurela Skrevet 23. april 2009 #29 Skrevet 23. april 2009 Vi har skrevet "Antrekk: Det fineste du har" for å prøve å signalisere at folk ikke trenger gå ut å kjøpe seg ny smoking hvis de ikke har det fra før, da tar de bare på seg noe annet. Mannen min skal ha på gallauniform, men jeg orker ikke diktere alle andre til å ha galla av den grunn! Allikevel er det MANGE som har spurt hva det er greit å ha på seg!! Så ja, mye usikre folk der ute.. Det er jo ikke rart da, så mange meninger folk har om dette, f.eks. ikke rødt, ikke sort, ikke bunad, osv. og mener det ødelegger dagen litt om noen av gjestene kommer i bunad..
Gjest Grafica Skrevet 23. april 2009 #30 Skrevet 23. april 2009 Festlig tråd, må ha på mine innlegg for å plukke med meg tips. Siden min kjole skal være knelang og antagelig ikke hvit, og sambo ha vest og kravat (men ingen jakke), sliter jeg med å finne ut hva vi skal skrive i invitasjonene. Mennene kan gjerne komme i både dress og smoking om de så ønsker, men jeg vil helst unngå at damene kommer i fotside ballkjoler (siden jeg selv skal ha så "uvanlig" bryllupsantrekk selv)
Jade Skrevet 23. april 2009 #31 Skrevet 23. april 2009 ...ikke bunad, osv. og mener det ødelegger dagen litt om noen av gjestene kommer i bunad.. Seriøst? Er det folk som reagerer på om folk går i bunad? Det må da være et KG-fenomen
Aurela Skrevet 24. april 2009 #32 Skrevet 24. april 2009 Seriøst? Er det folk som reagerer på om folk går i bunad? Det må da være et KG-fenomen Godt mulig det er et KG-fenomen, men jeg kjenner ingen som har giftet seg og min erfaring med bruder kommer fra KG, på en måte.. Og hva om du skal i bryllup til en av de hysteriske KG-brudene som reagerer? Mener bare jeg har lest det her inne..
^^Belle^^ Skrevet 24. april 2009 #33 Skrevet 24. april 2009 Seriøst? Er det folk som reagerer på om folk går i bunad? Det må da være et KG-fenomen Det var visst en som skrev at hun var ikke interessert i å ha et bondebryllup (fordi bunad = bonde ) Synes dette høres utrolig merkelig ut, jeg. Bunad er jo kjempefint!
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #34 Skrevet 26. april 2009 Sorry meg, men normalt oppegående folk skjønner vel selv at de kan ha på seg buksedrakt, bunad eller lang/kort kjole etc så lenge det ikke står noe spesifikt i invitasjon. Det er like logisk som at normalt oppegående nordmenn ikke går med olabukse i 17. mai-tog. Syns det er spesielt med folk som er så usikre at de ikke klarer å pynte seg til et bryllup uten å måtte spørre hva de kan ha på seg. Åh, så sur. Har du forresten sett hva folk går med på 17. mai? Det er mye rart, det! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå