Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Hei dere hjelpsomme jenter her inne:) Vi har så lyst på barn og vil starte prøvingen nå snart. Jeg går pa cerazette og lurer på om man lett kan bli gravid etter pilleslutt (vet det varierer fra person til person), eller bør man slutte noen måneder før man har tenkt å begynne prøvingen? Kroppen trenger kanskje å komme litt tilbake til seg sev. Jeg har ikke noe særlig mens nå pga. pillene.
Skogstrollet Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Så stas at dere skal starte prøving da Jeg tenker at hvis dere har tenkt til å starte prøving om en liten stund fordi det er da det passer bør du vel kanskje ikke slutte før da, men det kan jo ta en tid før alle hormoner er ute av kroppen etter pilleslutt. Hos noen er det jo sånn at de blir gravide med en gang så dersom det ikke passer enda og dere har tenkt til å starte prøvingen om en stund så kan dere jo risikere at du blir gravid tidligere enn planlagt, men det kommer jo ann på om det passer for dere da Er forøvrig svært spent på åssen det går etter du har sluttet på cerazette, jeg går nemlig på de samme pillene.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Tusen takk for svar Tornerose87 Ja, kjempestas med prøving:) Kan fint bli gravide nå også, men vi stresser ikke med det. Har snakket en del med mannen i kveld, og blitt enige om at jeg bare kaster pillebrettet i kveld og så ser vi hva som skje, yuhu:) Jeg gleder meg skikkelig. Er også veldig spent på hvordan det blir etter at jeg slutter på dem. Spennendes tid:)
Skogstrollet Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Åh så herlig!! Kjempeglad på dine vegne! Lykke masse til! Gleder meg til å høre hvordan det går. Jeg vil og kaste pillebrettet! Men er i utdanningsfasen her begge to så det passer fryktelig dårlig nå desverre.. Starter du prøvedagbok ?
SaltLakris Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Jeg sluttet med Cerazette i februar. Da jeg fortsatt ikke hadde fått tilbake mensen etter 6 uker tok jeg en test, og den var positiv! Lykke til med prøvinga!
Gjest *Frida* Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Eg fekk mens 3 veker etter at eg slutta med Cerazette. 4 veker etterpå testa eg positivt.
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Jeg ble gravid med en gang jeg sluttet, fikk ikke tilbake mens, tok test etter 4 uker, da var jeg gravid. MEN, hadde en del blødninger i graviditeten, fra uke 8 til uke 16, det gikk fint, har en nydelig gutt, men det førte jo til bekymringer de ukene jeg blødde. Og legen sa disse blødningene kunne komme av at jeg akkurat hadde sluttet på cerazette, tror det var noe om at det ikke var helt ute av kroppen. Så for min del vil jeg kanskje prøve å bruke annen prevensjon til jeg har fått mensen tilbake neste gang jeg slutter.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Tr her. Det som er litt dumt nå er at jeg ikke kjenner når jeg har eggløsning (gjorde det før jeg begynte på pillene), så da er det bare å kjøre på hver dag Kjenner dere andre som har gått på cerazette når dere har eggløsning etter pilleslutt?
Malama Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 De er nok stor sjangs for at du ikke kjenner det fordi du ikke HAR eggløsning... Det tar i snitt 3-6 mnd for kroppen å normalisere seg etter pilleslutt. Jeg hadde ikke eggløsning før i min 4. syklus etter pilleslutt... (andre piller da)
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #10 Skrevet 26. april 2009 Men selv om jeg kjente at jeg hadde eggløsning før, så er det ikke sikkert jeg kommer til å kjenne det, men allikevel ha eggløsning. Er jo ikke alle som kjenner det da, med eller uten piller.
Malama Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Med piller skal det i alle fall godt gjøres å kjenne eggløsning... om pillene funker har man jo ikke det...
Molly80 Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Jeg slutta i sept... hadde mens tre ganger før spira satt Men herrgud så utenfor jeg følte meg før den tid.. helt tydelig at kroppen var i ubalanse etter bruken av p-piller...
Jesse Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Jeg datt plutselig over denne tråden her, og lurer på om trådstarter kanskje kunne si hvordan det gikk med prøvinga etter å ha gått på Cerazette? Det er jo en god stund siden nå. Er i akkurat samme situasjon som du var i når du skrev denne tråden, så hadde vært gøy å høre
Gjest Gjest_lina_* Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Hei! Jeg kom akkurat over denne tråden jeg også.. Jeg har også gått på cerazette og sluttet for ca 1 uke siden.. Jeg hadde ingen mens da jeg gikk på de, så jeg er veldig spent på hva som skjer fremover. Vi har egentlig tenkt å vente litt, innbiller meg at det er greit å få det ut av kroppen først... Det har ikke skjedd noenting hos meg.. På nyttårsaften hadde vi ubeskyttet sex.. ellers er han veldig forsiktig.. men jeg vil jo selvfølgelig bli gravid nååå Jeg har hatt litt hvit utflod etter pilleslutt.. men lurer på hva som skjer nå.. om det tar lang tid før jeg får mens, blir gravid etc... Kjekt å lese om de erfaringene dere har hatt takk for det..
Jesse Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Hei! Jeg kom akkurat over denne tråden jeg også.. Jeg har også gått på cerazette og sluttet for ca 1 uke siden.. Jeg hadde ingen mens da jeg gikk på de, så jeg er veldig spent på hva som skjer fremover. Vi har egentlig tenkt å vente litt, innbiller meg at det er greit å få det ut av kroppen først... Det har ikke skjedd noenting hos meg.. På nyttårsaften hadde vi ubeskyttet sex.. ellers er han veldig forsiktig.. men jeg vil jo selvfølgelig bli gravid nååå Jeg har hatt litt hvit utflod etter pilleslutt.. men lurer på hva som skjer nå.. om det tar lang tid før jeg får mens, blir gravid etc... Kjekt å lese om de erfaringene dere har hatt takk for det.. Godt å høre at vi er flere hehe..jeg sluttet også for ca en uke siden. Har ikke merket noe annet enn mer utflod og bobling i magen. Hadde en kveld med litt menssmerter, men ikke noe tegn til mensen enda.. Må si det blir veldig rart å få mensen igjen etter over 2 år uten :s Usj.. Er veldig spent på hvor lang tid det tar før jeg blir gravid, vi kommer nok ikke til å være superaktive prøvere nå i begynnelsen, han syns det er litt skummelt tror jeg Men begge er veldig innstilt på at det som skjer det skjer
Gjest Gjest_lina_* Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Godt å høre at vi er flere hehe..jeg sluttet også for ca en uke siden. Har ikke merket noe annet enn mer utflod og bobling i magen. Hadde en kveld med litt menssmerter, men ikke noe tegn til mensen enda.. Må si det blir veldig rart å få mensen igjen etter over 2 år uten :s Usj.. Er veldig spent på hvor lang tid det tar før jeg blir gravid, vi kommer nok ikke til å være superaktive prøvere nå i begynnelsen, han syns det er litt skummelt tror jeg Men begge er veldig innstilt på at det som skjer det skjer Ja høres ut som vi er i samme båt:) Jeg gleder meg ikke til å få mensen igjen jeg heller.. fysj.. Jeg tok en test rett etter at jeg sluttet helt på pillene, men den var negativ.. var GANSKE uforsiktig med pillene på det siste brettet.. Vi er ikke superaktive vi heller... Jeg prøver, men han tørr ikke... samtidig som han sier at "skjer det så skjer det".. han har bare så mye han vil ordne først.. hus og slikt.. Kjenner litt murring i magen nå i kveld.. men tror ikke jeg skal håpe for mye, for jeg tror det skal litt mye til å ha blitt gravid nyttårsaften med tanke på årevis med p piller og null mens.. Ønsker deg lykke til til deg ihvertfall
Jesse Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Ja høres ut som vi er i samme båt:) Jeg gleder meg ikke til å få mensen igjen jeg heller.. fysj.. Jeg tok en test rett etter at jeg sluttet helt på pillene, men den var negativ.. var GANSKE uforsiktig med pillene på det siste brettet.. Vi er ikke superaktive vi heller... Jeg prøver, men han tørr ikke... samtidig som han sier at "skjer det så skjer det".. han har bare så mye han vil ordne først.. hus og slikt.. Kjenner litt murring i magen nå i kveld.. men tror ikke jeg skal håpe for mye, for jeg tror det skal litt mye til å ha blitt gravid nyttårsaften med tanke på årevis med p piller og null mens.. Ønsker deg lykke til til deg ihvertfall He,he, disse gutta klarer liksom ikke helt å bestemme seg. Først er det "ja, du kan veldig gjerne slutte på p-pillene", også etterpå er det "njaa, er det ikke litt tidlig for unge nå"..haha.. Og de sier jenter er vanskelige å forstå seg på Men masse lykke til til deg også :D
Fantorangen Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Jeg slutta på Cerazette i juni 2009, fikk tilbake mensen etter ca.27 dager og ble gravid i syklusen etter (juli/august) men mistet. Etter dette hadde jeg fortsatt 27 dagers syklus og ble gravid igjen i oktober. Jeg klarer ikke helt å senke skuldrene enda, men ikke lenge igjen til de magiske 12 ukene er passert og skal på ny UL til fredagen. Lykke til alle sammen, sender over mengder med babystøv :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:
Gjest Ønsker sterkt Skrevet 8. januar 2010 #19 Skrevet 8. januar 2010 Akkurat i samme situasjon selv!!! Sluttet på cerazette 2 desember og håper såååå det vil skje noe snart. Har hatt småblødninger/brun utflod i over en uke, trodde det hadde gitt seg men hver gang vi har sex så kommer det igjen...kjedelig!!!! Har tatt flere tester selvfølgelig, er så utålmodig. Hadde gått på pilla i 2 år, så jeg må vel bare innfinne meg med at kroppen trenger tid på seg til å komme i gjenge igjen. Men likevel, kjenner jeg er helt syyyyk etter å bli gravid. Håper ikke det tar lang tid!!
Gjest Smaragd Skrevet 10. januar 2010 #20 Skrevet 10. januar 2010 Jeg tok siste cerazette-pille 27 oktober 2009. Hadde da gått på dem i ca to år, og ikke hatt mensen siden helt i starten. Fikk positiv EL test etter ca to uker, og fikk mensen etter 33 dager. neste syklus varte i 27 dager med EL på dag 14, og tredje syklus er nå, der har jeg hatt EL på ca dag 14, og venter spent på fortsettelsen ...helst og ikke ! Så jeg har vert heldig og kom raskt inn i syklus Har hatt veldig korte og små blødninger i tillegg, så forsetter det sånn skal jeg ikke klage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå