lovenemo Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Noen som kan komme med forslag til kornblanding som inneholder lite eller ikke noe sukker, og har lavt kaloriinnhold?
lovenemo Skrevet 10. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2009 Litt lei av havregryn jeg, hmm :\
Chanel.No5 Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Jeg sverger til havregryn Signerer den! Om du ikke liker dette så er det gjort endel tester på ulike frokostlandinger, her er en: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1737271
Pjukset Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Har du prøvd havregryn med kruskakli? Så vidt jeg vet finnes det ikke noe annet enn havregryn som er uten sukker, du kan jo sprite den opp med rosiner, epler/bananer og kanel? Ellers så har du Weetabix Original som har lavt sukkerinnhold, 4,4 g.
lovenemo Skrevet 10. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2009 Trenger ikke være helt uten sukker, men vil ikke ha så alt for høyt innhold av det heller. Skal se på den linken
Sekretæren Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 Axa God dag Frukt er min favoritt. Ser at den er på 2. plass på testen til FBI. Den er heller ikke så dyr. Men kanskje det er billigere i lengden å komponere selv. Selv Axa's blandig er faktisk litt sukker i, forresten.
Kenneth199 Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 Jeg pleier å mekke sammen min egen frokost blanding bestående av: ca 80gr havregryn ca 30gr 4korn ca 15 rosiner en halv banan en halv spiseskje lett jordbær syltetøy fyller opp skålen med lettmelk. Men det er vel nærmere 500 kalorier 100gr havregryn = ca 360 kalorier.
Chanel.No5 Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 Ellers så har du Weetabix Original som har lavt sukkerinnhold, 4,4 g. Med melk og blåbærsyltetøy(uten tilsatt sukker evt.) smaker dette kjempegodt..
lovenemo Skrevet 10. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2009 Grøsser bare ved tanken på hvilke frokostblandinger jeg, og maaange andre, spiste som barn. Cornflakes, den ris-greia (puffet ris?), honnikorn osv. med ekstra sukker på, syltetøy og hele pakka. Får kanskje ta meg en runde i butikken og lese på næringsinnholdet. Møkkajobb, men kan ikke spise hva som helst heller.
Pjukset Skrevet 10. april 2009 #12 Skrevet 10. april 2009 Grøsser bare ved tanken på hvilke frokostblandinger jeg, og maaange andre, spiste som barn. Cornflakes, den ris-greia (puffet ris?), honnikorn osv. med ekstra sukker på, syltetøy og hele pakka. Får kanskje ta meg en runde i butikken og lese på næringsinnholdet. Møkkajobb, men kan ikke spise hva som helst heller. Huff ja, vi er jo vokst opp på halvfabrikat-mat stappfull av dårlige ting. Nei det er kjedelig å se på næringsinnhold, men hei så glad kroppen blir for at vi gjør det
Gjest Mea Culpa Skrevet 11. april 2009 #14 Skrevet 11. april 2009 Puffet ris/hvete/havre er jo ok. Ikke noe tilsatt sukker der. Selv lager jeg kornblandingen selv av havregryn, froe, noetter og toerket frukt. Med banan og baerblanding fra frysen som man varmer i mikroen blir det nesten dessert!
Gjest Catwoman Skrevet 11. april 2009 #15 Skrevet 11. april 2009 Puffet ris/hvete/havre er jo ok. Ikke noe tilsatt sukker der. Men det er vel ikke noe næring i det eller. Bare karbohydrater og luft og ingenting annet vil jeg tro. http://www.drlindbergs.no/Fedon+M%C3%BCsli...ng.9UFRjM2N.ips - her er innholdet i fedon sin.
Pjukset Skrevet 11. april 2009 #16 Skrevet 11. april 2009 Men det er vel ikke noe næring i det eller. Bare karbohydrater og luft og ingenting annet vil jeg tro. http://www.drlindbergs.no/Fedon+M%C3%BCsli...ng.9UFRjM2N.ips - her er innholdet i fedon sin. Havre er det mye næring og gode karobhydrater i.
Gjest Mea Culpa Skrevet 14. april 2009 #17 Skrevet 14. april 2009 (endret) Men det er vel ikke noe næring i det eller. Bare karbohydrater og luft og ingenting annet vil jeg tro. http://www.drlindbergs.no/Fedon+M%C3%BCsli...ng.9UFRjM2N.ips - her er innholdet i fedon sin. Hvorfor tror du det? Puffet havre inneholder kun havre, og derfor ogsaa havrens naeringsstoffer. Puffet havre Puffet hvete Puffet ris Havre er det mye næring og gode karobhydrater i. Spiser havre hver dag jeg! Endret 14. april 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #18 Skrevet 14. april 2009 Axa God dag Frukt er min favoritt. Ser at den er på 2. plass på testen til FBI. Den er heller ikke så dyr. Men kanskje det er billigere i lengden å komponere selv. Selv Axa's blandig er faktisk litt sukker i, forresten. Jeg spiser også denne Den har ca 8% sukker, men det kan jeg leve med.
Gjest Catwoman Skrevet 15. april 2009 #19 Skrevet 15. april 2009 Hvorfor tror du det? Puffet havre inneholder kun havre, og derfor ogsaa havrens naeringsstoffer. Jeg trodde egentlig at berabeidelses-prossessen ødelagte alt av næring. At puffet havre ble på samme måte som hvitt hvetemel og hvit ris - men jeg ser jo nå at det ikke stemmer.
Annikken Skrevet 15. april 2009 #20 Skrevet 15. april 2009 - Havregryn med litt mer usunn frokostblanding - Havregryn med "hjemmelaget" (altså litt mindre sukker) syltetøy av ymse slag - Havregryn med banan - Havregryn med rosiner Det meste er vel nevnt, men det er utrolig hvor "variert" det føles når man putter noe oppi gryna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå