Skylapp Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Mange skal ha gaveposer, men hva skal dere ha inni dem? Er litt usikker på om jeg skal ha det, har aldri vært i bryllup der det har vært sånn, så vet ikke hva de inneholder
Gjest gjest_ingrid Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Jeg har også tenkt å ha gaveposer, men har fått utrolig mye pes for idéen. Folk synes visst det er litt rart. Tenkte det kunne være hyggelig for gjestene å ha et forseggjort lite minne om dagen vår, som bevis på vår omtanke for den enkelte gjest. Man får jo kjøpt ferdige poser på nettet (dette er jo vanlig i utlandet, der den kulturelle kompetansen er litt høyere enn her), men jeg har valgt å lage dem fra bunnen selv. Har kjøpt rosa silkestoff (ekte silke) på innvandrerbutikk på Grønland og så har jeg tredd små kjeder av rosa ferskvannsperler som jeg skal lukke posene med. Men innholdet sliter jeg litt med, så jeg følger med på denne tråden, det er sikkert.
Gjest cæmis Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 vi skal ha gaveesker . fyller de med god konfekt av noe slag, eller drops. de skal stå på bordene, en ved hver plass.
Skylapp Skrevet 10. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2009 Har funnet posene jeg vil ha, men vet ikke hva jeg skal fylle oppi Dette er helt uvanlig for oss samer, så mine gjester vil sikkert syntes det er rart, men jeg vil. Tenkte å sette inn en lapp også til gjestene der det står noe som takk for at dere ville komme.
Rosalie Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Selv hadde jeg ikke hatt noe sted å gjøre av en slik gave, da jeg kun har med en liten selskapsveske i bryllup, uten ekstra plass. Så min ville blitt liggende igjen. Ikke har jeg interesse av å ha ting som minne, heller, minnene sitter i hodet.
Skylapp Skrevet 10. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2009 Posene er jo ikke store da. Sikker på at man får plass til den i en liten veske uansett. I hvertfall de jeg skal ha Ikke det at det gjør meg noe om gjestene ikke vil ha de, da får unga ta godterie som er oppi de, eller spørs hva som er oppi de Syns det virke koselig med sånne poser da
Telys Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Poser pleier jo å ha håndtak,synes ikke det er så stress å bære på (kommer jo ann på designet da)? Å uansett hadde jeg blitt kjempeglad for å få gavepose! Hadde ikke tenkt på at det er noe stress å bære på eller noe,hadde bare synes det var koselig Desserre har jeg ikke så mange forslag å komme med,men ska skrive om jeg kommer på noe :gjeiper:
Cæmis Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 legger gjestene igjen posene så blir det mer godis på oss !
Jade Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 (endret) Jeg har bare sett dette på film. Og da har det jo vært skikkelig dyre presanger oppi, til flere hundre kroner. Har aldri opplevd dette på ordentlig (bare vært i 3 brylluper). Er hverken for eller i mot. Hadde jeg kommet i et bryllup som hadde dette, så hadde det bare vært hyggelig. For all del. Så lenge det ikke er noe tull som havner rett i søpla. Jeg selv hadde aldri brukt tid og penger på dette. Egentlig synes jeg at, det at man ikke vet hva man skal ha oppi, er grunn nok i seg selv til ikke å ha det. Er det nødvendig å gi bare for å gi? Hvor mye har du tenkt å spandere pr. gave? Gaven bør vel nesten koste mer enn posen? Hvis du har snop oppi, så kan man vel liksågodt putte det i skåler og ha rundt om på bordene utover kvelden? Hvis dere har barn i bryllupet, ville jeg heller hatt noen litt større gaveposer til dem (og ingen til de voksne), med noen fargebøker, klistremerker ol.l. ting de kan aktivisere seg med hvis middagen blir fryktelig kjedelig. Kanskje en sov-i-ro til oldefar Endret 10. april 2009 av Jade
Skylapp Skrevet 10. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. april 2009 Jeg har bare sett dette på film. Og da har det jo vært skikkelig dyre presanger oppi, til flere hundre kroner. Har aldri opplevd dette på ordentlig (bare vært i 3 brylluper). Er hverken for eller i mot. Hadde jeg kommet i et bryllup som hadde dette, så hadde det bare vært hyggelig. For all del. Så lenge det ikke er noe tull som havner rett i søpla. Jeg selv hadde aldri brukt tid og penger på dette. Egentlig synes jeg at, det at man ikke vet hva man skal ha oppi, er grunn nok i seg selv til ikke å ha det. Er det nødvendig å gi bare for å gi? Hvor mye har du tenkt å spandere pr. gave? Gaven bør vel nesten koste mer enn posen? Hvis du har snop oppi, så kan man vel liksågodt putte det i skåler og ha rundt om på bordene utover kvelden? Hvis dere har barn i bryllupet, ville jeg heller hatt noen litt større gaveposer til dem (og ingen til de voksne), med noen fargebøker, klistremerker ol.l. ting de kan aktivisere seg med hvis middagen blir fryktelig kjedelig. Kanskje en sov-i-ro til oldefar Som du sikkert ser i øverstetråd, så står det "Er litt usikker på om jeg skal ha det" er for guds skyld ikke bestemt, skal jeg ha, så har jeg funnet posene. Er bare en tanke, og jeg ville høre hva folk skal ha oppi sine, er idèr jeg vil plukke opp her! Så lenge jeg ikke vet hva man kan ha oppi så kan jeg jo ikke vurdere det heller! Skal jeg ha det så skal det være drops oppi de òg. Gaver til barn blir det uansett!
Gjest gjest_ingrid Skrevet 10. april 2009 #11 Skrevet 10. april 2009 Nå ble jeg inspirert. Ble sittende å google her, og fant denne siden som har spesialisert seg på slike "favors" eller gaveting. Her kan du virkelig få alt mulig, fra små honningkrukker, til eitiketter på vannflaskene du skal ha på brudebordet, og egen sjokoladeemballasje. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi forestilt meg dette mangfoldet, og det viser jo bare hvordan vi ligger etter her i Norge. Jeg har jo allerede sydd disse silkeposene mine med ferskvannsperlelukning, så jeg kan nesten ikke bestille noe, selv om det klør i fingrene. Forloveden min ville ha fått hetta om jeg sved av penger på dette nettstedet, har smiler allerede skjevt til disse posene, så jeg måtte trygle og be for å få "lov". Men jeg så de hadde duftlys der, så nå skal jeg kjøpe små duftlys på IKEA og ha i posene mine, i alle fall. Det blir billig, men lekkert.
Skylapp Skrevet 11. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. april 2009 Nå ble jeg inspirert. Ble sittende å google her, og fant denne siden som har spesialisert seg på slike "favors" eller gaveting. Her kan du virkelig få alt mulig, fra små honningkrukker, til eitiketter på vannflaskene du skal ha på brudebordet, og egen sjokoladeemballasje. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi forestilt meg dette mangfoldet, og det viser jo bare hvordan vi ligger etter her i Norge. Jeg har jo allerede sydd disse silkeposene mine med ferskvannsperlelukning, så jeg kan nesten ikke bestille noe, selv om det klør i fingrene. Forloveden min ville ha fått hetta om jeg sved av penger på dette nettstedet, har smiler allerede skjevt til disse posene, så jeg måtte trygle og be for å få "lov". Men jeg så de hadde duftlys der, så nå skal jeg kjøpe små duftlys på IKEA og ha i posene mine, i alle fall. Det blir billig, men lekkert. Kult var litt a hvert der ja Har sett på ebay sånne personlige godteri bokser og dill dall, men visste ikke at det fantes sååå mye!
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #13 Skrevet 11. april 2009 og det viser jo bare hvordan vi ligger etter her i Norge. Å ha andre skikker/tradisjoner er ikke det samme som å ligge etter.
Gjest Purple Haze Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Jeg undrer meg litt over hvorfor brudepar lager så mye ekstraarbeid til seg selv omkring bryllupet? Det er vel i grunnen mer enn nok å gjøre i forkant, om man ikke skal legge opp til egentlig ganske unødvendige oppgaver som det med gaveposer er. Jeg har vært i en del bryllup, og aldri fått gaveposer. Syns det er helt unødvendig med slik, man får jo bevertning så det holder i et bryllup. Men for all del, de som ønsker dette, må bare gjennomføre det. Hva man evnt skulle ha i en sånn pose for å glede alle gjester like mye, vil vel være utfordringen her.
Gjest Gjest_sommerbrud_* Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Litt enig med mange andre her i at jeg ser ikke helt poenget i å ha slike poser, ser det egentlig bare som en ekstrautgift og ekstra arbeid foran bryllupet som allerde koser mer enn nok... Synes det var en veldig god ide å ha noen litt dyrere gaver til barna.
Jade Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 (endret) En ide er hvis gavene er skikkelig forseggjort. At alle får gave som passer til seg. F.eks. sigar til onkel, pyntesåpe til tante, mobilsokk til fetter knut, osv. Men vær så snill å ikke gi duftlys til menn (spør hvem som helst!)... Og hadde jeg fått duftlys, hadde det gått rett i søpla. Jeg blir rett og slett kvalm bare av å ha det i hus - til og med før det er tent. Da er det bedre med noe digg. Da kan det spises opp hvis man ikke har lyst til å ta det med hjem. Endret 13. april 2009 av Jade
Neytiri Skrevet 13. april 2009 #17 Skrevet 13. april 2009 Vi vurderte sånne poser....endel av familien min (eg inkludert)har bodd i USA og fått sånn tradisjon inspirasjon. Men når eg var på ebay, så ente eg opp med å bestille disse i steden! Nederste lappen har vi tatt vekk og limt på sånne med navn og dato håper bare folk ikke tror det er ekte champagne
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #18 Skrevet 13. april 2009 Hva med å kombinere disse små gave-tingene med bordkort? Så slipper man å ha så mye "småting" på hver plass..
Kohana Skrevet 13. april 2009 #19 Skrevet 13. april 2009 Vi har kjøpt små bokser med love hearts. https://www.lovehearts.com/searchresults.as...;prod_cat_id=10
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 13. april 2009 #20 Skrevet 13. april 2009 Hva med å kombinere disse små gave-tingene med bordkort? Så slipper man å ha så mye "småting" på hver plass.. Det skal vi gjøre Vi har hvite, små, hjerteformede bokser. Der skal vi male eller skrive på navn, samt ha lovehearts eller liknende inni Hadde nok ikke hatt "gaver" til gjestene om vi ikke hadde gjort det på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå