Gå til innhold

Fortell om ditt kjæledyr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Hei :)

Synes det var på tide med en tråd hvor vi snakker om kjæledyret vårt.

Fortell om alt mulig. Hva slags dyr du eier, hvordan det ser ut, hva slags personlighet den har og sett gjerne inn et bilde om du vil :jepp:

Hadde vært litt kult om vi hadde et slags system i denne tråden, f.eks vist jeg skulle gi tips om marsvin, så skrev jeg som en slags overskrift "Marsvin tips "

F.eks:

Marsvin Tips:

Det er veldig lurt å klippe neglene til marsvinet jevnlig.

og hvis jeg skulle fortelle om hunden min kunne jeg ha skrevet overskriften " Hund "

F.eks:

Hund:

Hunden min er svart og hvit, og er helt utrolig nydelig :)

Nå ble jeg litt ivrig her, håper mange kommer til å dele sine råd i dette forumet, uansett hvilket kjæledyr :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest dyrevenn
Skrevet

For en god ide:)

Jeg har en katt og en undulat.

Katten min er 12 år og er svart og hvit. Hun er en nydelig liten pus:) og er sjefen på på området hvor vi bor ;)

Undulaten min er 8 mnd, og er blå og stolt. Han er helt tam, og kan si mange ord:) Han er perfekt:)

Kjempe glad i "babyene" mine, de er så vakre :)

Hva har resten her inne da??

Skrevet

Her har vi mange katter i familien, 3 av dem er mine.

Jeg har 3 damepuser.

Po som blir 12år i høst, hun er sort og hvit. Po er et lite hittebarn, fant henne da hun var 2 mnd gammel.

Sekmet er 4år, hun er en skilpaddekatt. Hun er også et hittebarn, fant henne da hun var 4-5mnd gammel.

Beibi er 2år, sort og hvit. Adoptivbarn, adopterte henne fra dyrebeskyttelsen da hun var 4-5mnd gammel.

Po bor hos mine foreldre, hun liker bare seg selv og et par mennesker, inkludert meg.

Sekmet og Beibi bor sammen med meg.De stoler kun på hverandre, ingen andre katter. Beibi er sjefskatten, men er ikke den smarteste... Sekmet er mye barskere.

Alle sammen liker kos og suss.

Skrevet

Jeg har 6 birmaer, 4 huskatter og to blandingshunder.

Jeg vasser i dyr.

Skrevet
Jeg har 6 birmaer, 4 huskatter og to blandingshunder.

Jeg vasser i dyr.

Oppdrett?

Jeg har en eurasier hannhund(rød med sort maske) som har passert året. Han er veldig trekkvillig, leken og ikke så verst lydig til å være hormonbombe. Men gleder meg litt til han blir voksen og klok, må innrømme det. Fantastisk vakker hund da :)

Har også en cremesølv sibirkatt på to år. Sjelden rase og sjelden farge, så det finnes ikke mange som han. Super kattepus, ekstremt kjærlig og myk i gemyttet, men en råtass til å jakte. Naboer har observert han i å fange kråke og måker ved å hoppe loddrett mange meter opp i lufta Delt personlighet kan man si om den pusen.

Gir meg nok ikke før begge har fått seg en kompis hver. Så trolig blir det en sibirkatt til etterhvert, evt. maine coon. Og en liten vovve som jeg kan drive lydighet med. Sheltie eller noe i den gata.

Skrevet (endret)

Meep.

Endret av Anorexia
Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Veldig bra forslag dette her :)

Jeg har to nydelige birmaer som heter Bella og Bianca. Hvite med brun maske begge to. Bella er kanske livlig av seg, og elsker å leke. Bianca derimot er litt roligere og mer kosete.

Har også en nydelig hund ( Fuglehund ) som heter Sita. Kjempe lydig og snill ikke minst :)

Spent på å høre om flere sine dyr :):)

Skrevet

Jeg har to bikkjer, tre katter, to rotter (som egentlig er datteren min sine) og en tarantell. I tillegg få jeg snart noen tåtelam som jeg skal passe på.

Bikkjene er: Troya på 6 år. blanding av golden/schäfer/dobbermann. Sterilisert tispe. Litt angrepet av hd. og leddene er ellers litt dårlige. Grå stær og begynnende dårlig hørsel. Har sluttet å gå lydighet m henne nå.

Troll på 6 mnd. border collie med masse futt! Gøyal, leken og arbeidsvillig. Noe vimsete, men det passer meg m adhd perfekt. Alltid klar for å "gjøre noe" sammen med mor :) Skal brukes til gjeting, spor og lydighet.

Kattene: Lucifer (3år), Hades & Medusa (snart 1år). To sistnevnte er bror og søster. Alle sterilisert/kastrert. Fungerer som musefangere på gården. Både ute og inne. Har katteluke som brukes flittig nå om sommeren.

Rottene: Rex og TamTam. 2 år gamle hetterotter som holdes i kaninbur som egentlig er utebur. Stor plass for å kunne klatre og grave mest mulig.

Taranellen heter Tarantulla og er en Rød Chile jeg overtok etter en bekjent. Mellom 5 og 8 år gammel. Har et 54 liters akvarie å boltre seg på. (aldri brukt det til fisk.)

Har ellers mye andre dyr som er på både lange og korte besøk hos meg. Skal snart få besøk av noen tåtelam som skal være her noen uker og fetes opp, før de settes ut på beite sammen med de andre sauene/lammene. :)

Skrevet

Hei!:)

Jeg har for øyeblikket to katter og en hund.

Ene katten heter Kattungen og ble født i sengen min(av alle plasser) høsten 2002. Et resultat av at besteforeldrene mine gav hannkatten vår p-piller sommeren før, istedenfor hunnkatten. Hun har lurt både oss og dyrelegen flere ganger, og er den sånn sett den dyreste katten vi noensinne har hatt, men vi elsker klumpen vår - hun er helt utrolig herlig:)

Moren hennes kaller vi(som ingen bombe) Kattemoren! Hun vet vi ikke hvor gammel er, da min tante fant henne på gaten med to kattunger våren 2002, og vi tok hånd om henne. Hun var et beinrangel, med hengebuk og stygg pels(dyrlegen gav henne en uke på å bli frisk før avlivning den gangen), men er nå, 8 år etter, sunn og frisk. Hun liker ikke bråk, kos og sånn, hver gang vi pakker for å dra på ferie eller noe, nekter hun å komme inn i huset igjen, sikkert i frykt for at vi ikke skal komme tilbake igjen, eller ta henne med en plass. Sånn ellers så er hun avhengig av lillebroren min, og hvis han later som at han gråter og er lei seg, er hun der med engang og skal passe på og trøste. En utrolig personlighet altså.

Men hun ser veldig ond ut og kan være veldig sky, bitchen i gata for å si det sånn. Ligger hun midt i veien og soler seg, mens bilene står i kø og tuter for å komme forbi, så bryr det henne midt i brunøyet:P

Hunden min er en cavalier på tre år! En fantastisk liten luring som finner på masse tull, men er verdens mest herlige kosegutt:)

Ja, det ble litt langt, men det har vært en utrolig reise med disse herlige skapningene våre:)

Skrevet

Jeg har 4 huskatter og 1 hund.

Doff: Han blir 7 år i mai, helt svart, redd kattunger og en sær liten herremann. Veldig kosete.

Hett og Lett: De to hunnkattene mine, søstre og passer godt på hverandre, Lett er litt sky, og holder seg litt unna, men liker å få ligge på fanget på eget initiativ. Hett, er mer kosete, men også hun holder seg mer unna enn de to andre. Hett er Hvit, mens Lett er tricolor.

Elvis: Blir 1 år i slutten av Juli, VELDIG kosete(til tider masete), en liten skriker igrunn. Han er svart med en hvit flekk på halsen. Han er langhåret, og veldig tung(massivt bygd for han er ikke feit), han er også lenger og høyere enn de andre kattene og han bare vokser. Men han skal være en helt vanlig huskatt da, moren hans var jo så liten og søt, men jeg vet jo ikke hva faren er. :fnise:

Også er det Varg: blandingshund, 6 måneder, litt overalt :ler:

Gjest Nettan
Skrevet

Jeg har flere dyr her hjemme: Masse fugler av arten Gouldsamadiner (naturens mest fargesprakende praktfink). Vi driver med oppdrett av disse små skjønne skapningene.

Ellers har jeg hatt en nydelig Storpuddel jente helt frem til i går. Tiden var desverre kommet for å ta farvel med henne, og hun sovnet stille inn i armene våre hos dyrlegen i går formiddag p.g.a. sykdom. Hun ble 12 år gammel. Det er det vondeste med å ha dyr, da den skjebnesvangre dagen kommer at man må ta farvell med dem.

Foruten dette har vi 2 egne hester og en liten ponni som leier stallplass her. Hestene våre er en fjording hoppe og en haflinger vallak. Den velse ponnien vi passer på en en blandings ponni.

Så her hjemme går det i dyr og dyrehold døgnet rundt. Kunne ikke tenke meg å vært foruten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...