Gå til innhold

Konfirmasjons gave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er i en "liten" krise her.

Ei som jeg er veldig glad i skal snart konfirmeres, og jeg har INGEN anelse om hva jeg skal kjøpe til hun!

Jeg er bare 15 år selv, så har ikke allverdens med penger men har satt av 1000,- jeg kan bruke på gave til hun. Men kan også bruke litt mer... ikke mye men litt.

Det skal helst være noe hun setter veldig stor pris på, noe hun kan bruke/ noe hun synes er pent. Noe orginalt!

Jeg har fått noen tips av noen venner men vet ikke helt om det er noe og gi til konfirmasjons gave? Pysjbukse, ring, bilde av meg og hun sammen, det er de tipene jeg har fått. Pysjbukse er vell ikke akkurat noe konfirmasjons gave, ring er det litt vanskelig å finne en som passer og bare et bilde er litt lite synes jeg.

Halskjede og øredobber har hun fått av meg før så det er oppbrukt.

Jeg vill ikke virke billig, hvis jeg skal kjøpe ring elns. så må det være ekte sølv, gull eller det jeg har rå til. Vil ikke kjøpe noe cubic zircon eller hva det heter, el.

Håper på kjappe svar og hvis du vet om en bestemt ting, vær så vennelig å legg med link :)

Takk på forhond =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg !

Det er mye en kan kjøpe som gave til konfirmant - får hun bunad ? Og kanskje da høre med hennes mor om hva hun har/får av bunadsølv. Øredobber til bunad ring til bunad dette tror jeg ikke er så veldig dyrt, varierer kanskje fra bunad til bunad. Har hun ikke digitalt kamera ja så kan du få et bra til tusenlapp, jeg kjøpte et på OBS til litt over kr. 500.- veldig bra. Var og skulle kjøpe dåpsgave forleden da sa butikkdama at bilde som selges i gullsmedbutikken kjøpte mange, fint og som kan brukes senere, gullramme med søtt lite motiv inni, gullsmeder har mange fine "pynteting" som kan brukes senere når hun flytter for seg selv og som er varig minne om deg - Du syns sikkert dette er dumme forslag fra en "gammel" bestemor på 60 år.

Skrevet

Jeg synes tipset om bunadsølv var en god idé. Da må du nok høre med moren hennes om hva hun eventuelt får/har fra før.

Smykker er jo veldig vanlig å gi til konfirmasjon, så du kan jo ta en runde hos gullsmeder og se. Hva med klokke?

Et innrammet bilde av dere er også en hyggelig ting å få. Du kan jo gi dette sammen med en annen ting.

Hva med en variant av denne vasen: http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/...ase_95_mm_clear ? Den finnes i mange fine farger. Den er en veldig klassisk vase som alltid vil være "in". Og kjøp med en bukett tulipaner eller lignende. :)

Det samme gjelder disse http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/...rating_maribowl og disse http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/...decorating_kivi . Veldig fine og klassiske samtidig som det er i en fin prisklasse. Du finner disse produktene på de fleste glassmagasin etc.

Disse er kanskje litt barnslige, men veldig fine. Mange voksne sparer på dem: http://www.arabia.fi/web/Arabiawww.nsf/en/...nd_colours_mugs

Skrevet

Kjøp en ring til deg selv og en matchende til henne. Så kan du kjøpe en ny ring til hver gang det skjer noe spesielt. Feks bursdag og jul.

Bestevenninna mi har gjort dette for meg, og jeg setter virkelig pris på det. Beste gaven man kan få syns nå jeg :)

Skrevet
Hei.

Jeg er i en "liten" krise her.

Ei som jeg er veldig glad i skal snart konfirmeres, og jeg har INGEN anelse om hva jeg skal kjøpe til hun!

Jeg er bare 15 år selv, så har ikke allverdens med penger men har satt av 1000,- jeg kan bruke på gave til hun. Men kan også bruke litt mer... ikke mye men litt.

Det skal helst være noe hun setter veldig stor pris på, noe hun kan bruke/ noe hun synes er pent. Noe orginalt!

Jeg har fått noen tips av noen venner men vet ikke helt om det er noe og gi til konfirmasjons gave? Pysjbukse, ring, bilde av meg og hun sammen, det er de tipene jeg har fått. Pysjbukse er vell ikke akkurat noe konfirmasjons gave, ring er det litt vanskelig å finne en som passer og bare et bilde er litt lite synes jeg.

Halskjede og øredobber har hun fått av meg før så det er oppbrukt.

Jeg vill ikke virke billig, hvis jeg skal kjøpe ring elns. så må det være ekte sølv, gull eller det jeg har rå til. Vil ikke kjøpe noe cubic zircon eller hva det heter, el.

Håper på kjappe svar og hvis du vet om en bestemt ting, vær så vennelig å legg med link :)

Takk på forhond =D

Om det er noen du har kjent siden dere var små, så tenkte jeg kanje du hadde bilde av dere sammen som små, og et opp i komfirmasjonsalder. <<<<<<<du kunne fått de montert i en dobbelramme. En sånn ramme det gik an å få skrevet navnene deres og når bildet var tatt?

Skrevet
Om det er noen du har kjent siden dere var små, så tenkte jeg kanje du hadde bilde av dere sammen som små, og et opp i komfirmasjonsalder. <<<<<<<du kunne fått de montert i en dobbelramme. En sånn ramme det gik an å få skrevet navnene deres og når bildet var tatt?

Ps. hva om du laget en fotobok? masse flott på nett. Der kan du få inn bilder av alt dere har opplevd sammen med tekst. Det er jo en bok hun vil ha resten av livet.

Skrevet (endret)

Takk for mange fine forslag! =D Men jeg kom egentlig ikke så mye videre for å si det sånn... Bunads sølv og ring er nok antagelig vis det jeg går for. Men fortsatt, ikke noe videre med gaven. Jeg har ikke peiling på hvor og hvilken jeg skal kjøpe. Ethereal, har du noen forslag? =)

Fotobok hadde vært fint, men vi har bare kjent kvarandre i 3 år, og jeg er ikke så utrolig glad i bilder så har nesten ingen bilder av meg. så det kan bli ganske vanskelig... Men jeg må vell ta et bilde med ho som je kan ramme inn ^^

Og takk igjen!

-Nygjelten

Endret av Nygjelten
Skrevet

1000 kr til konfirmasjonsgave fra en 15 åring til en annen !

Det synes jeg var en diger sum for så unge personer !

Som mor selv så ville jeg følte det ubehagelig om min datter fikk noe så dyrt av en nær venninne e.l. Hvorfor så dyrt ?

Skrevet (endret)
1000 kr til konfirmasjonsgave fra en 15 åring til en annen !

Det synes jeg var en diger sum for så unge personer !

Som mor selv så ville jeg følte det ubehagelig om min datter fikk noe så dyrt av en nær venninne e.l. Hvorfor så dyrt ?

hvorfor sette en pris?

Grunnen til at je har satt en max pris på 1000,- er fordi jeg ikke vil kjøpe noe jugel! Hvis jeg skal kjøpe en ring skal det ikke være noe billig ring til 100,-

Et forslag jeg fikk av en venn var:

*En ring til 600-700,- som hoved gave,

*En pysjbukse til 200-300, som en litt morsom gave

*Og et bilde som den koslige delen av gaven

Endret av Nygjelten
Skrevet

Et spesielt bilde i en fin ramme syns jeg var en kjempegod ide. Ikke bruk en vanlig ramme. Finn en som er spesiell.

Hva med et smykkeskrin? Det fikk jeg av kjæresten min da jeg var 18 og jeg ble veldig glad for det. Da hadde han fått gravert inn noen viktige ord i speilet på innsiden av smykkeskrinet. Det kan enten være et stort smykkeskrin eller et reisesmykkeskrin. Prisen er alt fra 3-400,- og oppover.

Skrevet
Et spesielt bilde i en fin ramme syns jeg var en kjempegod ide. Ikke bruk en vanlig ramme. Finn en som er spesiell.

Hva med et smykkeskrin? Det fikk jeg av kjæresten min da jeg var 18 og jeg ble veldig glad for det. Da hadde han fått gravert inn noen viktige ord i speilet på innsiden av smykkeskrinet. Det kan enten være et stort smykkeskrin eller et reisesmykkeskrin. Prisen er alt fra 3-400,- og oppover.

Hmm.... Det var ikke så dumt! Har du noen sider der det går an å få kjøpt noe sånt med gravering? Bor på "landet" så er ikke bare å gå ut døra så er jeg på et kjøpesenter... Men han ta tog da... Men vil helst kjøpe på nette!

Skrevet

Men det hadde vært fint om dere kunne legge ved linker hvis dere vet om noen bra sider? =)

-Nygjelten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...