Gå til innhold

norwegian

Anbefalte innlegg

Gjest bambi_25
Skrevet

Forstår ikke helt det her med norwegian.

Jeg har bestilt plass til en koffert på hjemreise neste søndag fra london.

Nå ser det derimot ut som at jeg trenger og reise hjem med 2.

På hjemmesidene til norwegian står det at man ikke kan endre bagasje bestilling etter at man har betalt og alt er ordnet.

MEN det står at det er mulig og ta med en ekstra koffert og se hvordan det går på flyplassen.

Så jeg sitter nå her og lurer på om jeg

1. kan bli stående på gatwick og få beskjed om at jeg bare kan reise med en koffert og hva pokker gjør jeg med den andre kofferten da?

2. Må jeg betale overvekt pris per kilo på den andre kofferten eller får jeg betale et enkelt beløp som man gjør på internet når man bestiller reisen?

og rett og slett hvor stor sjansen er for at jeg får lov til og ta med denne ekstra kofferten og om det vil blakke meg helt.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt Norwegians kundeservice og spurt spesifikt. Synes også mye av informasjonen på hjemmesidene deres er veldig diffus og avhengig av vær og vind.

Skrevet

Vi opplevde det samme da vi skulle reise fra Tallinn med Norwegian. Vi hadde booket en koffert, men reiste hjem med to. Vi betalte bare for den ekstra kofferten på flyplassen da vi reiste hjem. Det kostet litt mer enn om vi hadde bestilt sammen med flybookingen, men det var ikke noe som helst problem. Tror det står noe om dette i bagasjevilkårene hos Norwegian også.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på alt det andre, men ang. overvekt så har ikke det noe med antall kolli å gjøre ihvertfall. Så lenge all bagasjen din til sammen veier mindre enn maksvekten er det ikke noe problem :)

Skrevet
Jeg er ikke sikker på alt det andre, men ang. overvekt så har ikke det noe med antall kolli å gjøre ihvertfall. Så lenge all bagasjen din til sammen veier mindre enn maksvekten er det ikke noe problem :)

Det stemmer ikke med Norwegian. De tar betalt per kolli.

Skrevet

Du kan ikke endre bestillingen din på nettet slik at du via nettet betaler for en koffert til. Men det er fullt mulig å ta med seg en koffert/kolli til. Du betaler da bare på flyplassen når du sjekker inn.

Har gjort dette flere ganger. Har også bestilt tur for 4 personer uten å bestille/betale for baggasje på forhånd overhodet. Vi hadde selvfølgelig med 4 kofferter og dette betalte vi for på flyplassen.

Et par ganger har jeg opplevd at de ikke har tatt seg betalt på flyplassen for ekstra kolli også...

Skrevet
Det stemmer ikke med Norwegian. De tar betalt per kolli.

De tar betalt for å sende kolli, ja. Overvekt er noe annet, det er et straffegebyr hvis du har med deg mer enn du har lov til (normalt 15 eller 20 kg).

Skrevet
De tar betalt for å sende kolli, ja. Overvekt er noe annet, det er et straffegebyr hvis du har med deg mer enn du har lov til (normalt 15 eller 20 kg).

?

Ja men poenget er at du skrev: "ang. overvekt så har ikke det noe med antall kolli å gjøre ihvertfall. Så lenge all bagasjen din til sammen veier mindre enn maksvekten er det ikke noe problem". Det er jo ingen samlet maksvekt på Norwegian, men en pris per kolli.

Skrevet
?

Ja men poenget er at du skrev: "ang. overvekt så har ikke det noe med antall kolli å gjøre ihvertfall. Så lenge all bagasjen din til sammen veier mindre enn maksvekten er det ikke noe problem". Det er jo ingen samlet maksvekt på Norwegian, men en pris per kolli.

Det har jo alle flyselskaper... maksvekt hos Norwegian er 20 kg. Har man mer enn 20 kg må man betale ekstra.

Grunnen til at jeg skrev det var fordi TS nevnte overvekt. :)

Skrevet
Det har jo alle flyselskaper... maksvekt hos Norwegian er 20 kg. Har man mer enn 20 kg må man betale ekstra.

Grunnen til at jeg skrev det var fordi TS nevnte overvekt. :)

Nei, det er maksvekt per kolli, du skrev om samlet vekt ;) Og det er forresten 2 x 20 du kan ha hos Norwegian.

Men jeg tror egentlig vi er enige, er bare deilig å få kverulert litt ;) Ha en fin dag!

Skrevet
Nei, det er maksvekt per kolli, du skrev om samlet vekt ;) Og det er forresten 2 x 20 du kan ha hos Norwegian.

Men jeg tror egentlig vi er enige, er bare deilig å få kverulert litt ;) Ha en fin dag!

Nope, jeg leste for fort på Norwegian sine sider og tok feil! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...