tiffany_1325 Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Min søster skal gifte seg i mai, og jeg er så heldig å ha fått ansvar for å brenne en haug med CD'er med "bryllupsmusikk"...Da jeg spurte henne hva, sa hun rolige sanger ala Smokeys..Noen som kan hjelpe meg? Er utrolig redd for å bare brenne feil sanger...
Kamikatze Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Sjekk bestselgerlister fra sekstitallet til åttitallet, så bør du finne et greit utvalg som er spiselig for alle. Gå gjerne på jakt etter temasanger - som om der finns manko på kjærlighetassanger!? Og ta dem folk mest trolig vil kunne synge med på. Det trenger ikke bli heismusikk, men sørg for tilstrekkelig variasjon til at ikke kun en eller to smaksretninger blir tilfredsstillt. Se også litt på aldersfordelingen på gjestelista, og rådfør deg gjerne med folk i en annen aldersgruppe enn den du er i. Synsing er ikke lurt. Ikke alle eldre digger hardingfele En syttiåring var ung, og formet sin smaksretning på 50-60tallet. Ta gjerne med noen av landeplagedansene á la fugledansen og maccarenaen, som mange kan, eller som er enkle og kjappe for alle å lære. Sånt får hurtig lokket folk ut på dansegulvet, frembringer latter og god stemning, og løser opp snippen. Glem ikke klassikere som jenka og limbo, og stolleken for den del, bare du får fyrt folket igang med noe som innebærer flir og bevegelse. Greit å ha annet enn alkohol som isbryter. Men av vanlig musikk, skal du finne mer enn nok i billboard-listene.
~Minni~ Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Jeg fant gode tips i denne tråden Enig med Kamikatze om at man må ha noe som er spiselig for alle aldersgrupper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå