Gå til innhold

Hva er best?

Fremhevede innlegg

Gjest Torgeir
Skrevet

Hva synes dere er best??

Da tenker jeg ikke på mest praktisk, men best. Å sprute inni, eller i en kondom??

Jeg synes det er best uten kondom, men kan bare gjøre det en til to dager etter mensen, (sikre perioder). Sambo vil ikke bruke p-piller, men finnes det et annet alternativ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes forsåvidt ikke helt sikre perioder. Jeg har p-pinne i armen. Mest fordi jeg aldri husker og ta piller uansett. Da har du ikke mensen eller noe, og er preventert i 3-5 år (ettersom hvilken pinne du velger), den kan også tas ut om du vil ha barn i denne perioden.

Skrevet
Det finnes forsåvidt ikke helt sikre perioder. Jeg har p-pinne i armen. Mest fordi jeg aldri husker og ta piller uansett. Da har du ikke mensen eller noe, og er preventert i 3-5 år (ettersom hvilken pinne du velger), den kan også tas ut om du vil ha barn i denne perioden.

En liten info til.

Ikke alle mister mensen med p-stav. Men mange gjør det.

Det fins jo alternativer til p-piller. Men det spørs jo hva man er villig til å dytte i kroppen.

Skrevet

Jeg bruker p-plasteret, og det funker veldig bra for meg. Mensen kommer alltid på samme dag, trenger bare å bytte en gang i uken. Me enklere å huske enn 1 pille hver dag.

Skrevet

ta henne utelukkende i toern, da tipper jeg ppillene fort kommer på banen.

Skrevet

Jeg synes det er best når han kommer inni meg... Gikk på p-sprøyte i begynnelsen, sluttet med den og ble gravid.. (Og er det enda... ;) )

Skrevet

Jeg hadde P-stav i armen (Inplanum). Hadde mensen titt og ofte. Hadde den i armen i 1,5 år, og hadde vel "mensen" vondere og lengre enn uten beskyttelse.

Fikk deretter fjernet staven, og begynnte på p-piller; trionetta som jeg hadde brukt tidligere med flott resultat (ikke vondt, og blødning i 3 dager) var gått ut av produksjon. Prøvde Loette, og de var ikke for meg. Hadde uregelmessige og langvarie blødninger tross alt jeg tok pillene til samme tid hver dag, og at jeg hadde pillefri uke hver mnd. Har nå levd på kondomer, "sikre perioder" og "hopp av i svingen" i snart 2 år og det har funket for oss. Og det gjør absolutt ingenting hvis jeg blir gravid. Bare kjekt det, men har ikke planlagt noe riktig enda.

Skrevet

Jeg ville anbefalt p-ring til dama di. Jeg brukte det tidligere, verken jeg eller eksen merket den. Jeg fikk også mye kortere mensen perioder når jeg brukte p - ring.

Gjest nobilian
Skrevet

Hvorfor er det ingen som nevner spiral når det blir snakk om prevensjon? En del kvinner nekter (med rette) å utsette kroppen for hormoner, men mange fremstiller det da som eneste alternativ blir kondom. Why?

Skrevet
En liten info til.

Ikke alle mister mensen med p-stav. Men mange gjør det.

Jeg hadde P-stav i armen (Inplanum). Hadde mensen titt og ofte. Hadde den i armen i 1,5 år, og hadde vel "mensen" vondere og lengre enn uten beskyttelse.

Fikk deretter fjernet staven, og begynnte på p-piller; trionetta som jeg hadde brukt tidligere med flott resultat (ikke vondt, og blødning i 3 dager) var gått ut av produksjon. Prøvde Loette, og de var ikke for meg. Hadde uregelmessige og langvarie blødninger tross alt jeg tok pillene til samme tid hver dag, og at jeg hadde pillefri uke hver mnd. Har nå levd på kondomer, "sikre perioder" og "hopp av i svingen" i snart 2 år og det har funket for oss. Og det gjør absolutt ingenting hvis jeg blir gravid. Bare kjekt det, men har ikke planlagt noe riktig enda.

Ok. Jeg fikk bare vite et av legen og andre som har hatt den. Har selv tilnærnma ingen mens i det hele tatt. Blør kanskje litt en dag eller noe hver 4 mnd!

Men, se bort i fra at man ikke får mens da, siden det kommer ann på personen :)

Ellers har jeg ingen problemer, men det er jo forskjell fra person til person :)

Skrevet

Hvorfor er det ingen som nevner spiral når det blir snakk om prevensjon? En del kvinner nekter (med rette) å utsette kroppen for hormoner, men mange fremstiller det da som eneste alternativ blir kondom. Why?

Fordi det ikke er å anbefale til jenter som ikke har født barn enda.

Skrevet

TS er en mann...så han har vel ikke menstruasjon, eller vil ha barn i "den perioden".

Skrevet

Jeg synes jo det er best å ha sex uten kondom, men om du virkelig snakker om bare sprute-delen, blir det jo mye mindre kliss av å bruke. Skal innrømme at det er digg å slippe alt sølet de gangene vi bruker kondom.

Skrevet (endret)

Hvorfor vil hun ikke bruke p-piller, er vel det viktigste spørsmålet.

Hvis grunnen er fordi hun ikke vil putte hormoner inn i kroppen, så er det få prevensjonsmidler som er tryggere enn kondom.

Hvis hun ikke har noe imot hormoner, finnes det mange løsninger.

Jeg vil ikke anbefalle å hoppe av i svingen. Det er ikke noe som heter trygge perioder. Det er kanskje mindre sjanse for å bli gravid rett etter mensen pga. tidspunkt på eggløsning, men man er aldri 100%.

Selv bruker jeg bare kondom, og trives med det! Hormonbasert prevensjon er ikke noe for meg. Jeg liker både at han kommer inni meg, og på feks. puppene, magen, munnen, ansiktet.

Endret av Ethereal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...