Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fredrike
Skrevet

Noen som kan forslå noen gode historiske romaner?:)

Gjerne med krig, kjærlighet og drama.

Veldig greit med serier også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som kan forslå noen gode historiske romaner?:)

Gjerne med krig, kjærlighet og drama.

Veldig greit med serier også:)

Leo Tolstoi : Krig og fred

Alt som Ivan Turgenjev har skrevet (Russland rundt 1850)

Svn Wernstrøm. Trellene, Trellenes Sønner. Trellenes Døtre

Skrevet

Vil foreslå Sigrid Undset:

Kristin Lavransdatter:- "Kransen", "Husfruen" og "Korset"

Olav Audunssøn i Hestviken

Olav Audunssøn og hans barn

Skrevet

"Dronning Margot" (Alexandre Dumas). Kan også anbefale "Diana" og "Den hellige liga" av samme forfatter. Hovedpersonene i bøkene er naturligvis oppdiktet, men svært mange historiske bifigurer har virkelig levd og den historiske bakgrunnen for romanene er noenlunde korrekt etter min oppfatning.

Gjest fredrike
Skrevet

TUsen takk for svar:)

Har lest "i all evighet" og "stormenes tid" av Ken Follett, syntes disse var kjempe spennende:)

Skrevet

Jeg elsker også de bøkene av Ken Follett, og også Arn-trilogien til Jan Guillou :) Der er det både krig, kjærlighet og drama!

Skrevet

'Kongsdøtre" er en historisk serie med kjærlighet og alt annet man vi lha! anbefales på det varmeste

Gjest fredrike
Skrevet

Takk for tips igjen:D

Hvem er forfatteren av kongsdøtre?

Har sett filmen Arn, så vet ikke helt om jeg vil lese bøkene, de er sikkert spennende, men liker veldig godt bøker med handling fra rundt om i Europa:)

Noen andre som har tips?

Skrevet

Baudolino av Umberto Eco

Kartusianerklosteret i Parma av Stendhal

Frédéric Moreau av Gustave Flaubert

Skrevet (endret)

Havets Katedral av Ildefonso Falcones - en bok som handler om en gutt som vokser opp i Barcelona på 1300-tallet. Boken følger denne gutten til han blir en voksen mann, gjennom kjærlighet, krig og religion. En utrolig fin bok som egentlig ikke handler om noe spesielt, men som allikevel handler om alt livet har å tilby. :)

Og har du ikke lest Geisha (Memoirs of a Geisha) av Arthur Golden MÅ du bare lese den. Den omhandler riktignok Japan og er kanskje i litt senere tid enn det du er ute etter (mellom- og etterkrigstiden), men den er bare nyyyydelig.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

1793 og Les Misérables av Victor Hugo og Den siste viking av Johann Bojer var det første som falt meg inn :)

Skrevet

Jeg liker godt Vera Henriksens historiske romaner.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

"Rosens navn" - Umberto Eco

"Hvorfor smilte Mona Lisa?" - Pierre la Mure

Piken med perleøredobb" - Tracy Chevalier

"Damen og enhjørningen" - Tracy Chevalier

Og selvfølgelig mye av Margit Sandemo. Cheesy til tider, absolutt. Men hun har en solid historiekunnskap og skaper spennende rollefigurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...