Gjest NS Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Hei, etter 1 mnd med disiplin og kcal-telling, gikk jeg på en "smell" på onsdag og overdrev ganske med inntak av mat og alkohol. Om jeg nå kutter drastisk ned på kcal i 2 dager (ca 5-600 om dagen), er jeg vel "i balanse" igjen?? Er dette en ok måte å gjøre det på?
Skogstrollet Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Nei kroppen din har ikke godt av å få i seg så lite kalorier per dag så det ville jeg ikke gjort om jeg var deg. Det er forresten også veldig lurt å ha en "skei-ut" dag i uka hvor du spiser og drikker akkurat hva du vil. Dette er fordi kroppen vil gå i sparebluss etter en tid med streng kost. Ofte merker mange at en går masse ned i vekt i begynnelsen av slankekurer også dabber det av og forbrenningen blir lav. Med en slik dag i uka "lurer" man kroppen litt og kroppen oppfatter at den får masse næring og ikke trenger å spare på det lille den får. Da øker forbrenningen. Dette har jeg fra en kompis som trener svært mye og har drevet med veldig mye ulike dietter. Det fungerer svært bra.
Gjest NS Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Nei kroppen din har ikke godt av å få i seg så lite kalorier per dag så det ville jeg ikke gjort om jeg var deg. Det er forresten også veldig lurt å ha en "skei-ut" dag i uka hvor du spiser og drikker akkurat hva du vil. Dette er fordi kroppen vil gå i sparebluss etter en tid med streng kost. Ofte merker mange at en går masse ned i vekt i begynnelsen av slankekurer også dabber det av og forbrenningen blir lav. Med en slik dag i uka "lurer" man kroppen litt og kroppen oppfatter at den får masse næring og ikke trenger å spare på det lille den får. Da øker forbrenningen. Dette har jeg fra en kompis som trener svært mye og har drevet med veldig mye ulike dietter. Det fungerer svært bra. Tusen takk, det visste jeg ikke! Tenkte det var lurt å ta 2 skikkelig radikale dager for å fikse på denne "katastrofen" :-)...Greitt å vite at jeg tok feil... Jeg går nemlig ikke ned i vekt lenger heller, men da kan det godt være mulig at kroppen min har gått i sparemodus...spiser ca 1000 kcal daglig. Takk for bra svar! :-)
Chanel.No5 Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Tusen takk, det visste jeg ikke! Tenkte det var lurt å ta 2 skikkelig radikale dager for å fikse på denne "katastrofen" :-)...Greitt å vite at jeg tok feil... Jeg går nemlig ikke ned i vekt lenger heller, men da kan det godt være mulig at kroppen min har gått i sparemodus...spiser ca 1000 kcal daglig. Takk for bra svar! :-) 1000 kalorier per dag vil gjøre nettopp dette med kroppen din - Den går i sparemodus! Det er ALTFOR lite for ett menneske til å kunne fungere. Kroppen trenger mer kalorier selv om du ligger i sengen hele dagen uten å bevege en finger..
Skogstrollet Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Enig med siste svaret her jeg og. Du bør absolutt spise mer kalorier per dag, men spise sunt hvis du ønsker å gå ned i vekt. Men uansett diett viser det seg at det er lurt med skei ut dag hvor du spiser det du ønsker og lyster. Lettere å klare å spise sunt eller om man skjemmer seg selv bort i blant og Men 1000 kcal er skummelt lite...
Gjest NS Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 hm, skal prøve å øke litt og se hvordan det funker for meg. Vekten har uansett stått stille de siste ukene...Takk for informative svar!
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 hm, skal prøve å øke litt og se hvordan det funker for meg. Vekten har uansett stått stille de siste ukene...Takk for informative svar! Anbefaler deg å ihvertfall øke inntaket ditt til 1500 kalorier. Om du trener bør du nok øke enda ytterligere..
venus_ Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 Tusen takk, det visste jeg ikke! Tenkte det var lurt å ta 2 skikkelig radikale dager for å fikse på denne "katastrofen" :-)...Greitt å vite at jeg tok feil... Jeg går nemlig ikke ned i vekt lenger heller, men da kan det godt være mulig at kroppen min har gått i sparemodus...spiser ca 1000 kcal daglig. Takk for bra svar! :-) 1300 kcal er det absolutt minste man bør få i seg i løpet av en dag. Anbefaler deg å prøve utregningsmetoden på forumet på vektklubben.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå