Gjest Tilfeldig forbipaserende Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 En av beboerne i borettslaget har en narkoman sønn som har drevet med narkosalg fra leiligheten hennes. Det har pågått en stund og det har vært politiaksjon der. Det er m.a.o ikke snakk om rykter men om klart dokumenterbare forhold. Er det noen som har vært borte i et tilsvarende tilfelle? .. og som vet noe om hvilke sanksjonsmuligheter man har. Jeg skulle arlig talt ønske å fått beboeren ut av borettslaget. Jeg forstår godt at det ikke blir mindre narkotika i verden av at noen blir kastet ut av borettslaget, men ikke F** om jeg vil ha denslags i nærheten av meg.
waco Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Ja, man burde forsøke å isolere og prøve å fryse ut vedkommendes familie. Først da skjønner de hintet om at ingen liker å ha dem i nærheten. Kanskje du kan bruke facebook?
Gjest Tilfeldig forbipaserende Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Ja, man burde forsøke å isolere og prøve å fryse ut vedkommendes familie. Først da skjønner de hintet om at ingen liker å ha dem i nærheten. Kanskje du kan bruke facebook? Nå tenkte jeg vel på juridiske virkemidler. Om noen kjenner til om hva som må ligge til grunn for å frata en beboer andelen i et borettslag.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Nå tenkte jeg vel på juridiske virkemidler. Om noen kjenner til om hva som må ligge til grunn for å frata en beboer andelen i et borettslag. Dersom ikke sønnen har andel i borettslaget så står du nok svakt. De har sikkert en greie med politiet gående siden det har vært aksjon der også. Tror nok det må mer nabogreier til. Som at de ikke betaler fellesutgifter til borettslaget etc. Det er veldig vanskelig å finne rettslig grunnlag til å frata noen deres bolig med mindre de ønsker å flytte selv. Den slags er praktisk talt umulig. Jeg mener det er vanskelig selv under en skilsmisse..
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Hei, samme gjest som i sta her. Jeg tror det er praktisk talt umulig i saken din. Loven som gjelder finner du her: http://lovdata.no/all/hl-20030606-039.html#map010 Da må du først se på §4-8 Lov om tvangssalg. Den refererer til 4-1 og 4-4. Dersom eieren av andelen i borettslaget ditt ikke har brutt 4-1 eller 4-4, kan du/dere ikke be om tvangssalg. Håper dette var til litt hjelp.
amare Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 ring politiet med en gang du ser noe!! det hjelper..... hvis de kommer da selvfølgelig, det er ikke sikkert i disse dager
Gjest Tilfeldig forbipaserende Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Hei, samme gjest som i sta her. Jeg tror det er praktisk talt umulig i saken din. Loven som gjelder finner du her: http://lovdata.no/all/hl-20030606-039.html#map010 Da må du først se på §4-8 Lov om tvangssalg. Den refererer til 4-1 og 4-4. Dersom eieren av andelen i borettslaget ditt ikke har brutt 4-1 eller 4-4, kan du/dere ikke be om tvangssalg. Håper dette var til litt hjelp. Takk for lenken. Ja jeg regner med at det blir veldig vanskelig/umulig i og med at han ikke er andelseier. Får håpe politiet fikk noe på han da de hadde aksjon så han i det minste blir buret inne en tid. Det er en fortvilet situasjon. Jeg merker ikke så mye til det personlig for trafikken skjer mest nåe jeg er på jobb, men de gamle damene i oppgangen møter jo på "kundene" og er redde.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 En av beboerne i borettslaget har en narkoman sønn som har drevet med narkosalg fra leiligheten hennes. Det har pågått en stund og det har vært politiaksjon der. Det er m.a.o ikke snakk om rykter men om klart dokumenterbare forhold. Er det noen som har vært borte i et tilsvarende tilfelle? .. og som vet noe om hvilke sanksjonsmuligheter man har. Jeg skulle arlig talt ønske å fått beboeren ut av borettslaget. Jeg forstår godt at det ikke blir mindre narkotika i verden av at noen blir kastet ut av borettslaget, men ikke F** om jeg vil ha denslags i nærheten av meg. Vet du, folk kan gjøre mye bak sine dører. Tenk om du var flue på veggen. javel, en beboer har en narkoman sønn. Stakkars menneske, ikke nok med at hun har en narkoman sønn, han har drevet med salg der(kansje uten hennes vitende) og i tillegg skal hun oppleve at naboer vil ha henne ut. Du syns ikke belastningen for denne personen er nok. Ikke sikkert du hadde vist om dette om det ikke var for at det var politi der. Javel, har dere fått attest fra politiet på at de har hatt rassia der, funnet stoff,bevis for salg fra leiligheten? Du vet, det kan være mange rassia til folk uten at de finner noe, de går til aksjon basert på rykter. Sønnen kan ha narkomane venner som kommer på besøk, og hva pokker....Det kan dere ike gjøre noe med. Vet du, du er f...meg på tynn is. For en holdning du hr til dine naboer og medmennesker. Får du det bedre ved at naboen flytter? Du vet vel at de fleste narkomane ikke vil gjøre deg noe, er snille og rolige? Hva om naboen var alkoholisert. Det var noen som bringte sprit på døren pga han er for dårlig til å komme seg ut. Med din holdning, så var det du som skulle ha flyttet ut av laget. Du har ikke å gjøre sammen med andre mennesker som ikke lever et a-4 liv. Når du velger å bo i brl, så må du påbergegne å dele hus med, syke,gale,narkomane,alkoliserte osv......man kan ikke klage i ettertid
Gjest Tilfeldig paserende Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 Vet du, folk kan gjøre mye bak sine dører. Tenk om du var flue på veggen. javel, en beboer har en narkoman sønn. Stakkars menneske, ikke nok med at hun har en narkoman sønn, han har drevet med salg der(kansje uten hennes vitende) og i tillegg skal hun oppleve at naboer vil ha henne ut. Du syns ikke belastningen for denne personen er nok. Ikke sikkert du hadde vist om dette om det ikke var for at det var politi der. Javel, har dere fått attest fra politiet på at de har hatt rassia der, funnet stoff,bevis for salg fra leiligheten? Du vet, det kan være mange rassia til folk uten at de finner noe, de går til aksjon basert på rykter. Sønnen kan ha narkomane venner som kommer på besøk, og hva pokker....Det kan dere ike gjøre noe med. Vet du, du er f...meg på tynn is. For en holdning du hr til dine naboer og medmennesker. Får du det bedre ved at naboen flytter? Du vet vel at de fleste narkomane ikke vil gjøre deg noe, er snille og rolige? Hva om naboen var alkoholisert. Det var noen som bringte sprit på døren pga han er for dårlig til å komme seg ut. Med din holdning, så var det du som skulle ha flyttet ut av laget. Du har ikke å gjøre sammen med andre mennesker som ikke lever et a-4 liv. Når du velger å bo i brl, så må du påbergegne å dele hus med, syke,gale,narkomane,alkoliserte osv......man kan ikke klage i ettertid Sønnen har vært i fengsel for større narkotika og voldssaker tidligere. Han er snart 40 og ingen tenåringsgutt med et rusproblem. Da en ca 70 år gammel dame i oppgangen prøvde å nekte å slippe to "kunder" inn i oppgangen ble hun kastet ut av blokka av "kundene". Kastet ut av sin egen boligblokk av to voksne rusa menn! Jeg er ikke på noe tynn is! Du kan jo invitere de hjem til den så de kan handle derfra så blir vi begge fornøyd?
Gjest Tilfeldig forbipaserende Skrevet 10. april 2009 #11 Skrevet 10. april 2009 Ta det opp med styret i BRL. Vi jobber med saken. Vi holder på med å samle sammen alle de konkrete klagepunktene de ulike beboerne har og skal sende en samlet klage til borettslaget.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #12 Skrevet 10. april 2009 Vi jobber med saken. Vi holder på med å samle sammen alle de konkrete klagepunktene de ulike beboerne har og skal sende en samlet klage til borettslaget. Sønnen har vert fengslet for større volds og narkotikaforbrytelser tidligere, ja skal dere bruke det i klagen? Har han bostedsadresse der? En annen ting er om gjester utøver vold mot beboere, så må beboere anmelde de. Du kan jo samle inn hva pokker det måtte være, men styret kan uansett ikke annet sende en anmodning til beboer av leiligheten. Siden han er 40, så må forelder være eldre personer. Det var ikke en tanke da, og ta en prat med de? Ikke sikkert de er klar over hva som er skjedd. At han har vert fengslet har dere ikke noe med, og iallefall ikke i en klagesak til styret. Og det er visse regler et styre må forholde seg til, og hva de kan tillate seg. Og med bakgrunn av hva du skriver, så har dere ingen sak til utkastelse. Du skriver at en 70 år gammel dame skulle nekte to kunder innpass i blokken. Jeg håper for deres del at duike har med det i klagen. Du kan risikere at dere får klage på at beboere nekter gjester adgang, så firkantet kan jussen være. Og hva vet hun om at de er kunder? Du skjønner jeg har bodd i brl med narkomane. Det var noen beboere som sendte klage etter div ting som skjedde. Bråk,innbudd osv. 1. De ville ikke ha narkomane som naboer. 2. De fikk mye besøk av andre narkomane. 3. det var mye tråkk i oppgangen 4. Det var støy fra leiligheten dagen lang, støy i bråk av krangling. 5. bilkjøring foran inngangsparti,og med parkering 6. Deres gjester knuste rute i inngangsdør 7 deres gjester knuste vindu i kjellervindu, begge deler for å komme seg inn. 8. de nektet å være med på dugnad Det er peinlig å sitte i et styre og ta imot noe sånt. Siden beboere klaget så mye, så ble det sendt over til en jurist. Svaret er som jeg har forsøkt å forklart deg tidligere, det er ikke grunn til å sende begjæring om utkastelse. Havner en slik sak i retten, så kan laget få utgifter for de taper.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #13 Skrevet 10. april 2009 Vet du, folk kan gjøre mye bak sine dører. Tenk om du var flue på veggen. javel, en beboer har en narkoman sønn. Stakkars menneske, ikke nok med at hun har en narkoman sønn, han har drevet med salg der(kansje uten hennes vitende) og i tillegg skal hun oppleve at naboer vil ha henne ut. Du syns ikke belastningen for denne personen er nok. Ikke sikkert du hadde vist om dette om det ikke var for at det var politi der. Javel, har dere fått attest fra politiet på at de har hatt rassia der, funnet stoff,bevis for salg fra leiligheten? Du vet, det kan være mange rassia til folk uten at de finner noe, de går til aksjon basert på rykter. Sønnen kan ha narkomane venner som kommer på besøk, og hva pokker....Det kan dere ike gjøre noe med. Vet du, du er f...meg på tynn is. For en holdning du hr til dine naboer og medmennesker. Får du det bedre ved at naboen flytter? Du vet vel at de fleste narkomane ikke vil gjøre deg noe, er snille og rolige? Hva om naboen var alkoholisert. Det var noen som bringte sprit på døren pga han er for dårlig til å komme seg ut. Med din holdning, så var det du som skulle ha flyttet ut av laget. Du har ikke å gjøre sammen med andre mennesker som ikke lever et a-4 liv. Når du velger å bo i brl, så må du påbergegne å dele hus med, syke,gale,narkomane,alkoliserte osv......man kan ikke klage i ettertid Dette er noe av det største sprøyt, jeg har lest på lenge... Spesielt den siste setningen, sier jo mye....
Larsern Skrevet 10. april 2009 #14 Skrevet 10. april 2009 Sønnen kan ha narkomane venner som kommer på besøk, og hva pokker....Det kan dere ike gjøre noe med. Vet du, du er f...meg på tynn is. For en holdning du hr til dine naboer og medmennesker. Får du det bedre ved at naboen flytter? Du vet vel at de fleste narkomane ikke vil gjøre deg noe, er snille og rolige? Stemmer nok at de fleste narkomane ikke vil gjøre deg noe og at de er snille og rolige. Men hvem er 'de fleste'? 51 av 100? 99 av 100? Hyppigheten av vold og kriminalitet er enormt mye høyere i narkomiljø enn i samfunnet ellers (sett bort fra at narkotika i seg selv er kriminelt), det nytter det ikke å nekte på. Hvorfor skal andre beboere måtte tolerere det i sitt nærmiljø?
Østlandet Skrevet 10. april 2009 #15 Skrevet 10. april 2009 Dette er noe av det største sprøyt, jeg har lest på lenge... Spesielt den siste setningen, sier jo mye.... Faktisk veldig enig. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Men i hvert fall en voldsom arroganse, i forhold til et stort problem i enkelte boligområder. "Når du velger å bo i brl, så må du påbergegne"...... Den var virkelig fin ja.....
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #16 Skrevet 10. april 2009 1. Skriftlig sak i styret og forsøkle å få de kastet ut på bakgrunn av vedtektene 2. Din kommunes Forliksråd (jusshjelp) kan hjelp. Ring og snakk med de. Det er gratis. 3. Politiet kan arrestere de for besittelse og salg av narkotika. Da må dere skaffe bevis: videoopptak.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #17 Skrevet 10. april 2009 1. Skriftlig sak i styret og forsøkle å få de kastet ut på bakgrunn av vedtektene 2. Din kommunes Forliksråd (jusshjelp) kan hjelp. Ring og snakk med de. Det er gratis. 3. Politiet kan arrestere de for besittelse og salg av narkotika. Da må dere skaffe bevis: videoopptak. Om folk skal filmes, så skal de gjøres oppmerksom på det. Om noen kom med film til et styre, så er det helt ulovlig.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #18 Skrevet 10. april 2009 Stemmer nok at de fleste narkomane ikke vil gjøre deg noe og at de er snille og rolige. Men hvem er 'de fleste'? 51 av 100? 99 av 100? Hyppigheten av vold og kriminalitet er enormt mye høyere i narkomiljø enn i samfunnet ellers (sett bort fra at narkotika i seg selv er kriminelt), det nytter det ikke å nekte på. Hvorfor skal andre beboere måtte tolerere det i sitt nærmiljø? ja, det er et stort problem i mange områder. Har som sagt opplevd det selv. Det bor narkomane i alle områder, i alle borettslag. I dag vet du ikke hvem som er narkomane i ditt borettslag. Det kan være naboen i dress som går på jobben hver dag. Du kan ikke se hvem som er narkoman lenger. (litt på siden) Men fra at det er et ulovlig stoff, han er narkoman, så er det et stykke til at du kan kreve folk kastet ut. Jeg regner med at foreldre eier leiligheten de bor i? Enda svakere stiller dere. Ja, bor du i borettslag, så kan du regne med både det ene og det andre. Både av lyder,støy,merkelige folk,narkomane,normale,alkohollikere,homofile,late,flittige. Du finner snittet av det Norske folk.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #19 Skrevet 10. april 2009 1. Skriftlig sak i styret og forsøkle å få de kastet ut på bakgrunn av vedtektene 2. Din kommunes Forliksråd (jusshjelp) kan hjelp. Ring og snakk med de. Det er gratis. 3. Politiet kan arrestere de for besittelse og salg av narkotika. Da må dere skaffe bevis: videoopptak. Hva om du har en forbryter til mann. Stadig arrestert, politi på besøk. Kaste ut? Hva om du har en ungdom som har ramlet på kjøret? begynt med dop, venner kommer på besøk, skal man da kreve foreldre utkastet? Ser det er lett å hive seg inn i debatten her inne uten å tenke. Saken er at de ikke har en sak, og det er pinlig å se alle svarne her inne om hva de angjøre.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #20 Skrevet 10. april 2009 Dette er noe av det største sprøyt, jeg har lest på lenge... Spesielt den siste setningen, sier jo mye.... Hva forventer du å finne i et borettslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå