Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forelsket meg i denne parfymen, men finner bare ikke ut hva den koster! Har en liten prøve fra theperfumedcourt, men denne er straks tom, dessverre. Noen som vet? Og er det forresten noen som har prøvd Coromandel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har forelsket meg i denne parfymen, men finner bare ikke ut hva den koster! Har en liten prøve fra theperfumedcourt, men denne er straks tom, dessverre. Noen som vet? Og er det forresten noen som har prøvd Coromandel?

Jeg har Sycomore, og det er nok den jeg liker aller best fra Chanel “Collection Les Exclusifs”. Kjøpte akkurat med en flaske fra London, som en kollega skulle ha. Flaskene er på 200 ml ... , og kostet 1600,- i London. Selges kun i egne Chanel butikker - Storbyer, men ikke i Norge dessverre. Coromandel er nydelig, men er veldig sofistikert og stivpyntet. Sycomore er ren og tørr, og passer til det meste - Vetiver, tre og lett krydret. Coromandel er en oriental, litt i samme klasse som Shalimar. Vanilje, patchouli, amber osv - Svært elegant og luksuriøs. "Dessverre" kunne jeg tenkt meg de fleste i kolleksjonen .. :rødme:

Skrevet

1600, huff da... Den er virkelig nydelig, men den prisen var i stiveste laget, gitt. Får kanskje heller bare bestille en ny prøve fra theperfumedcourt. Jeg har også veldig lyst på Jicky fra Guerlain, den har jo en litt snillere pris og er dessuten mer klassisk. Hvilke andre i kolleksjonen har du prøvd? Jeg er ikke helt sikker på hvilke som hører med der, men har prøvd 28 La Pausa, Chanel no 22 og 31 Rue Cambon, men falt ikke helt for noen av dem. Er blant annet nysgjerrig på Cuir de Russie. :)

Skrevet

Cuir de Russie er en varm "hot" sak, med mye lær, tobakk og røyk. Jeg liker den veldig godt, men den bør kun brukes høst og vinter. Hvis jeg skal ha en til fra kolleksjonen, tror jeg kanskje det blir Bois des Iles. Mens no 22 er en dyp, fyldig, feminin og kremet versjon av no 5, er Bois des Iles en friskere mer sofistikert type, og litt mer unisex. En duft jeg neppe vil gå lei noen gang

Skrevet

Ja, Bois des Iles har jeg faktisk også prøvd! Veldig god, selv om jeg nok ikke kommer til å kjøpe den. Jeg har nemlig litt mer parfyme enn jeg egentlig har bruk for, så jeg prøver å begrense meg kraftig. :sjenert:

Skrevet

Hvilke jeg har prøvd ja .. (så ikke det før nå)

Jo, har prøvd alle de du har nevnt, og Gardenia + Beige (som begge er lette floral dufter) Veldig gode, men floral er ikke helt min type. Sniffet også litt på flasken av no 18 - Virket uinteressant, så jeg prøvde den ikke på. Har vel egentlig prøvd alle fra kolleksjonen tror jeg, og vipper litt mellom Bois des Iles og Cuir de Russie. Førstnevnte er lettest å "bære".

Jeg har en liten flaske med Jicky Edt. Liker den veldig godt, men skulle ønske den satt litt bedre. Prøvde ren parfyme på Roja Dove Heute Parfumerie på Harrods .. Ønsker meg den. Etter alt det spennende jeg sniffet på i London nå, var jeg veldig flink som kun hadde en flaske med i kofferten hjem. Kjøpte Comme des Garcons - Avignon. Spennende duft av røkelse som ikke egner seg til vår og sommer. Må nok stå pent å vente til høsten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...