mysan Skrevet 9. april 2009 #1 Del Skrevet 9. april 2009 Vi sender jo ut signaler og kapsler med info om oss, og gir oss ikke... Hvis det faktisk finnes liv der ute, og de velger å holde seg stille og skjult - kan det ikke hende at de har en grunn til det? Er vi mennesker på Tellus både naive og dumdristige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 9. april 2009 #2 Del Skrevet 9. april 2009 Hva er det du mener? Kan du utdype det, mysan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 10. april 2009 Det jeg mener er vel at dersom det finnes intelligent liv der ute, og de velger å ikke vise verken hvem de er eller hvor de er, så er det kanskje fordi de vet at det er lurt. Kanskje de vet at det finnes annet intelligent liv der ute som ikke burde vite hvor man befinner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 10. april 2009 #4 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg syns dette er så interessant, Mysan! Jeg har ikke noe mer vettugt å si om det, annet enn at jeg syns det er interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursus Maritimus Skrevet 11. april 2009 #5 Del Skrevet 11. april 2009 Det jeg mener er vel at dersom det finnes intelligent liv der ute, og de velger å ikke vise verken hvem de er eller hvor de er, så er det kanskje fordi de vet at det er lurt. Kanskje de vet at det finnes annet intelligent liv der ute som ikke burde vite hvor man befinner seg Der er du på linje med Stephen Hawking, som mener at det aller beste for oss, er å holde oss skjult for de evt intelligente livsformene som finnes der ut. Med henvisning til hva som har skjedd ved alle kontakter mellom en mer avansert og en mindre avansert kultur her på jorden: Den minst avanserte blir uten unntak utradert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 11. april 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 11. april 2009 Og Hawking er jo ikke akkurat noe brødhue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lege Skrevet 11. april 2009 #7 Del Skrevet 11. april 2009 Dette er interessant. Som nevnt sier jo Hawkins at det dummeste vi kan gjøre er å ta kontakt med "aliens". Avansert kultur vil alltid overta undtrykke og til og med kanskje utrydde mindre avanserte kulturer/raser. Dessuten er avstandene så store. Selv om kanskje enkelte høyrestående sivilisasjoner finnes, så er universet så uendelig stort at våres små gjenstander som vi har sendt ut har mikroskopiske sjangser for å finne noen. Dessuten, selv om sivilisasjonen er høyt utviklet har de kanskje ikke funnet noen måte å reise raskere enn lyset på, og derfor vil "besøk" til oss kunne ta århundrer, eller millennier. Eller kanskje de er på vei, bare at de har en annen tidsoppfatning enn oss. Kanskje de lever i hundretusenvis av år, og at de tusen årene det tar for å komme seg hit bare er en liten svippomtur for dem.. En annen mulighet er jo at vi rett og slett er for små og ubetydlige. Dersom det finnes så avanserte kulturer som kanskje har detaljerte kart over hele universet, og vet at vi er her, ikke en gang gidder å bry seg om oss. Hvis man kan forestille seg at de kanskje har eksistert i millioner, kanskje milliarder av år, og vet alt om hvordan utvikling og slikt finner sted, så tenker de sikkert at vi er i en så sped begynnelse, at vi ikke en gang er interessante for fem øre. På samme måte som at de aller fleste går forbi en liten maurtue og ikke vier den noe oppmerksomhet, da man har sett maur før, og at maurtuen ikke engang var noe oppsiktsvekkende stor og spesiell. Man kan også tenke seg at andre livsformer har en helt annen intelligens enn oss. At de eksisterer på en slik måte at vi ikke kan forstå det. Kanskje de forstår det, og holder seg unna..eller så aner de ikke de heller, og et eventuelt møte ville ha grillet hull i hodet på oss. Eventuelt finnes det annet liv, dog ikke så intelligent liv. Den siste tanken er at det ikke finnes noen andre. At vi er dønn alene i et uendelig stort svart univers, og at sannsynligheten for at vi ble til er så svinnende liten at det ikke har skjedd noe annet sted. Da kan man jo nesten begynne å tro på noe så irrasjonellt som "GUD". Men skulle det være slik at vi er mutters alene blandt gigantiske galakser, soler, planeter, gasser og vakuum, så er det rimlig sykt. Jeg tror at det finnes liv i verdensrommet. Hvordan liv aner jeg ikke, men blandt tusenvis av milliarder av planeter finnes det helt sikkert en planet med riktig kombinasjon av gasser i riktig avstand til en varmekilde, og der må det jo være liv!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #8 Del Skrevet 11. april 2009 Hvordan liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.P.Katt Skrevet 11. april 2009 #9 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Vi sender jo ut signaler og kapsler med info om oss, og gir oss ikke... Hvis det faktisk finnes liv der ute, og de velger å holde seg stille og skjult - kan det ikke hende at de har en grunn til det? Er vi mennesker på Tellus både naive og dumdristige? Saken er vel heller den Mysan at før vi i det hele tatt snakker om intelligent liv utenom Tellus, bør vi lete etter intelligent liv her på Tellus først :gjeiper: Endret 11. april 2009 av A.P.Katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 12. april 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 12. april 2009 Saken er vel heller den Mysan at før vi i det hele tatt snakker om intelligent liv utenom Tellus, bør vi lete etter intelligent liv her på Tellus først :gjeiper: Nuvel, det finnes nok intelligent liv her på Tellus også, men man kan ofte sette spørsmålstegn når det kommer til visdom og/eller klokskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 13. april 2009 #11 Del Skrevet 13. april 2009 Med henvisning til hva som har skjedd ved alle kontakter mellom en mer avansert og en mindre avansert kultur her på jorden: Den minst avanserte blir uten unntak utradert. *** "The Day the Earth Stood Still" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 13. april 2009 #12 Del Skrevet 13. april 2009 Vel en ting er jeg ganske sikker på. At det ikke finnes inteligent liv på jorda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #13 Del Skrevet 14. april 2009 Vel en ting er jeg ganske sikker på. At det ikke finnes inteligent liv på jorda. Det har blitt sagt før at vi først må lete etter intelligent liv her først Jeg tror det finns intelligent liv der ute ett sted.Klart det gjør det!Så uendelig stort dette universet er så må det jo det.Vi har ikke oppfunnet alt ennå så vi oppfinner vel snart noe som kan ta oss lenger ut i rommet på en heidundranes fart og da vil vi oppdage liv.Kanskje det finns planeter der det eks er dinosaurer, store innsekter eller mennesker som oss.Det vet vi ikke.Det er mye vi ikke har fått utforsket ennå så hvorfor skulle det ikke finns liv andre steder?Om ikke så intelligent liv, men liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. april 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 14. april 2009 Nå husker jeg ikke om jeg har nevnt det, men jeg så på NG (tror jeg det må ha vært) en sol med samme alder og størrelse som vår, og som også hadde en planet lik vår i samme avstand. De antar at her kan det finnes liv, men den er så langt unna at de har ikke sjans til å få undersøkt. Jeg er så dårlig på å huske detaljer *rive seg i håret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. april 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg tror forresten det var i samme programmet de mente at det finnes millioner av muligheter bare i vår egen galakse, dersom man går ut fra ren matematikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå