Gå til innhold

Cola hver dag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

datet en fyr som ga pepsi-max til sønnen (3år) hver dag til middag. Synes dette var helt merkelig... og en av de tingene som fikk meg til å miste lysten på han

eller er dette vanlig???

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
datet en fyr som ga pepsi-max til sønnen (3år) hver dag til middag. Synes dette var helt merkelig... og en av de tingene som fikk meg til å miste lysten på han

eller er dette vanlig???

Jeg er i mange hjem hvor det står cola på bordet til middag.

Skulle tro foreldrene var tilbakestående.

Skrevet

Det er nok mer vanlig enn man tror, men det er overhodet ikke bra. En ting er cola o.l, men noen har visst fått for seg at pepsi max faktisk er sunt siden det ikke inneholder sukker. :klaske:

Skrevet

Jeg ville aldri har gjort det, og kommer ikke til å gjøre det heller noen gang. Brus hver dag er jo skadelig og usunt.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. Jeg drikker ikke brus hver dag selv og ville i alle fall latt ett barn drikke brus ofte.

Skrevet (endret)

Kunne ikke falt meg inn å gi et barn brus hver dag. Vi drikker (desverre) litt mye brus, men den dagen datteren vår er gammel nok til å skjønne hva brus er, og hun ønsker å få brus hver gang vi drikker det, så forsvinner brusen fra bordet vårt i hvert fall.

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Nå i påsken blir det brus hver dag, men ellers i året er det kun på lørdager og bursdager. Ja, også i jula. Blir mye brus til slutt. Men hver dag på hverdager er uaktuelt.

Skrevet
Jeg ville aldri har gjort det, og kommer ikke til å gjøre det heller noen gang. Brus hver dag er jo skadelig og usunt.

Brus hver dag er ikke sunt.Vann hver dag er sunt.

Saft hver dag er heller ikke spesielt bra og ikke bedre heller enn brus uten sukker sånn som Pepsi Max er!

Det sunneste er vann!

Saft, brus og juce er ikke gunstig hver dag det heller!

Noen som gir juce hver dag til barna sine?Juce er fullt av sukker!

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Saft hver dag er heller ikke spesielt bra og ikke bedre heller enn brus uten sukker sånn som Pepsi Max er!

Det sunneste er vann!

Jeg gir kun vann som tørstedrikk. Ellers så er det melk. Saft har hun kun fått når hun har vært syk og har slitt med å få i seg veske.

Skrevet

Begynn ikke å gi barna deres brus som tørstedrikk! Jeg fikk fri tilgang til brus når jeg var barn, og det er en avhengighet det er et helvete å bli kvitt.... var lettere å slutte og røyke! Når man er vant til å drikke mye brus, gir ikke vann den store tilfredsstillelsen.. det mangler noe... smak, kullsyre, sukker....

Godt å høre at de som har svart så langt har vettet i behold.

Skrevet

Det sunneste er vann!

Juice er fullt av fruktsukker. Et glass juice kan erstatte en av fem frukt/grønt om dagen. Gir ikke barnet mitt juice hver dag, men har ikke noe problem med å drikke et glass juice hver dag selv. Unngår du å spise frukt også fordi det er fullt av sukker?

Skrevet
Begynn ikke å gi barna deres brus som tørstedrikk! Jeg fikk fri tilgang til brus når jeg var barn, og det er en avhengighet det er et helvete å bli kvitt.... var lettere å slutte og røyke! Når man er vant til å drikke mye brus, gir ikke vann den store tilfredsstillelsen.. det mangler noe... smak, kullsyre, sukker....

Godt å høre at de som har svart så langt har vettet i behold.

Jeg hadde ikke full tilgang til brus som barn. Jeg fikk i helger. Men jeg har likevel klart å bli "avhengig" av Cola på et tidspunkt likevel. Nå hadde jeg ikke et så stort problem med å slutte som du beskriver da :)

Skrevet

Ville aldri gitt ungen min brus hver dag... ikke sukkerfri heller.

Ang juice, så er det mye fruktsukker ja, men det er allikevel noe helt annet enn brus. Juice inneholder frukt. Man skal ikke gi juice som tørstedrikk, kun til maten, pga fare for syreskader på tennene. Men synes ikke det er helt sammenlignbart med brus. Juice har en næringsverdi som brus (og saft) ikke har.

Skrevet

Blåbærsaft er i hvertfall sunt, men det går kanskje ikke i samme kategori som vanlig saft? Dyr er den også, så blir mer en luksussaft som passer best i vinglass.

Skrevet
Blåbærsaft er i hvertfall sunt, men det går kanskje ikke i samme kategori som vanlig saft? Dyr er den også, så blir mer en luksussaft som passer best i vinglass.

Ordentlig blåbærsaft er vel kanskje sunt. Men de fleste vanlige safter (husholdningssaft, appelsinsaft osv) som man kjøper i dagligvarebutikk er i alle fall ikke det ;)

Skrevet

eller er dette vanlig???

Det finns ikke sukker i pepsi max.Pepsi max innholder ikke noe mer kunstige stoffer enn det gjør i juce eller saft!

Vann er best,men ikke tro du er noe bedre om du serverer annet enn vann framfor brus uten sukker!

Skrevet
Det finns ikke sukker i pepsi max.Pepsi max innholder ikke noe mer kunstige stoffer enn det gjør i juce eller saft!

Vann er best,men ikke tro du er noe bedre om du serverer annet enn vann framfor brus uten sukker!

Pepsi max er søtet med aspartam, det er mulig at saft som ikke inneholder sukker også er det. Aspartam er ikke bra.

Det finnes juice som er 100% fri for tilsetningsstoffer, dette er helt klart et mye bedre alternativ enn noe av det ovennevnte. Bortsett fra vann :)

Mye saft er dessverre proppfull av sukker, men likeså vil blåbærsaft være et mye sunnere alternativ enn cola med tanke på at man får i seg nyttige vitaminer :)

Skrevet

Brus uten sukker er brus uten sukker

Juce uten sukker er juce uten suker

Saft uten sukker er også saft uten sukker!

Vann er best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...