Gå til innhold

Litt over to år gammel-liker å gjøre hva?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! :D

Skal være barnevakt for en jente på litt over to år i 8 timer fire dager i uken. Lurer på hva som kan være morsomt å leke? Vet ærlig talt ikke hvor langt ett barn i den alderen har komme i "utviklingen". Forslag til hva som kan være gøy å leke/finne på? Har spurt foreldrene, men synes de kom med så få forslag. De så at hun blir med på alt som er gøy. Leke butikk f.eks kan det vre noe? Har ikke egne barn så jeg trenger litt hjelp her. Noen av dere vil sikkert tenke at det er merkelig at jeg skal få ansvaret for henne i så mange timer når jeg ikke "vet noenting", men jeg vet godt hvordan jeg passer et barn. Trenger som sagt bare noen tips til ting å finne på...

Håper dere vil svare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja..

Lekeplasser, sandkasser, tegne og male, bygge lego, se i bøker, høre på lydbånd, se videofilmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til med jobben.

Masse kos med 2 åringer.

Sikkert forskjell fra barn til barn, hva de liker, men jeg ville prøvd noe av følgende.

Tegning/maling

Lek i sandkasse

Byggeklosser

Hoppeball

"Lekekjøkken"

Koppestell - moro med vann i

Biler/dukker

Musikkinstrumenter (husk hørselvern) :ler:

Har du tilgang på huskestativ - Vippe ol, så er det ofte populært

Fotball

Bake boller ol

Håper du fikk noen tips her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med noen av barnehagene i nærheten om dere kan få være med de på tur av og til og komme på besøk i utetiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Leke butikk tror jeg hun er litt liten til enda, men alt det andre de andre har nevnt kan en åring være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

har en sønn som er snart to og han elsker butikk- leken!

Et tips i så måte; spar på all tomemballasje det kan tenkes at hun kjenner igjen (melkekartonger, lyspæreesker etc.) for så å bruke "ordentlige" varer i butikken.. (gjerne også noen gamle medlemskort e.l. du ikke bruker, som betalingsmiddel.)

Syns ikke det er merkelig at du har fått ansvaret for henne.... Tydelig at du interesserer deg for henne og er opptatt av at hun skal kose seg hos deg :)

Min sønn liker veldig godt å hjelpe til hjemme. Han får lov til å putte i vaskemaskina sammen med meg, tørker jeg støv, får han utfolde seg med en liten klut med rent vann på. Han hjelper meg også å holde mixeren når vi lager pannekaker. Barn er kjempeinteressert i hva vi voksne gjør og vil gjerne gjøre det samme som oss.. ( veldig morro å rake løv med en som står midt i løvhaugen og sprer alt for alle vinder igjen) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tusen takk for mange gode forslag! Nå regner jeg med at vi kommer til å ha nok å finne på :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...