Gå til innhold

Alt er så forutsigbart

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget
Skrevet

Jeg er student, singel og trives med det. Ettersom jeg har flyttet litt rundt pga studier så har jeg ikke rukket å skaffe meg det største nettverket der jeg bor nå. Men jeg har da noen, og jeg har meldt meg inn i organisasjoner o.l. hvor jeg stadig treffer nye mennesker. Jeg har som regel nok å gjøre i ukedagene og fra utsiden kan det nok se ut som jeg lever et spennende og hektisk liv.

Problemet er bare at alt er så forutsigbart. Ingen som sjekker meg opp på gata, ingen fremmede som inviterer meg på kaffe, ingen spennende jobbtilbud som plutselig dukker opp, ingen overraskende mail om at jeg har vunnet en konkurranse, ingen meldinger fra en hemmelig beundrer, ingen som ringer meg og spør om jeg vil være med på noe spennende og ingen som plutselig trenger min hjelp (jeg har nettopp tatt et omfattende kurs i førstehjelp). Alt er så forutsigbart og rutinemessig.

Jeg mener ikke å syte. Jeg våkner hver dag og er takknemlig for at jeg har god helse og har beholdt alle jeg er glad i, og jeg vet også at det kun er meg selv som kan gjøre noe med livet mitt, men jeg føler at alle andre opplever så mye mer spennende ting i hverdagen. Jeg har venner det skjer noe rundt hele tiden, og som knapt kan bevege seg utenfor huset uten at det skjer noe uforutsigbart. Jeg skulle så gjerne ønske at det av og til kunne skje noe uforutsett som krydret hverdagen litt. Er det noen som skjønner hva jeg mener? Hva er det dere med spennende liv gjør for å tiltrekke dere all moroa?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Bli kjendis, da blir du sjekka opp på gata!

Eller bli hemmelig agent a la 007 - da blir kanskje livet litt mer uforutsigbart. Kanskje du har litt store forventinger?

Endret av Tanita
Gjest Fremmed
Skrevet

Har jeg ikke sett deg her før? ;)

Skrevet

Det er veldig ofte at livet bare er trøtt og begivenhetsløst... Jeg skjønner akkurat hva du mener med det der, men det er ofte ikke så mye man kan gjøre med det, og det virker som du har gjort det du kan for å bli kjent med nye folk.

Jeg anntar at du er jente/dame siden du nevner at det ikke er noen som sjekker deg opp på gata osv, så da tenkte jeg kansje jeg kunne gi deg et lite tips. Gutter synes også det er stilig å bli sjekka opp på gata, så hvis du vil gjøre noe litt spennende så kan du jo prøve det der selv. Det er jo ekstra spennende om du aldri har gjort det før ;)

Men pass på at du ikke havner borti folk du ikke burde havne borti... Med en gang man merker at ting er litt rart så er det et ganske bra varsel på at man burde finne seg noen andre å være med.

Livet mitt er ikke akkurat fullt av spenning det heller, og de tingene som skjer er ofte veldig teite ting, men man får bare gjøre det besste ut av det, rett og slett.

Jeg tror kansje også at du får inntrykk av at andre har det mer spennende rett go slett fordi folk aldri forteller om de dagene hvor de bare sitter på rævva, bare fordi det ikke er noe å fortelle om.

Det blir nok litt mer fart etterhvert skal du se, men noenganger må man gjennom sånne meningsløse perioder hvor man funderer over hvorfor verden er så blass og kjedelig.

Skrevet
Naaj 8-0

Det er minst 3 Aer, din satan!! /snurt

Skrevet

Av egen erfaring vil jeg bare komme med et innspill om at hadde alt vært spennende og uforutsigbart hele tiden, så ville du lengtet til å ha en helt vanlig kjedelig hverdag, uten noen uforutsigeligheter.

Det beste er nok likevel en svak miks av det forutsigbare og uforutsigbare. Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha begynt å: snakke med sidepassasjeren på bussen, gått på konserter eller andre arrangementer som jeg vanligvis ikke ville gått på, meldt meg på et kurs i noe jeg slett ikke har hatt erfaring med, sendt blomster med hemmelig avsender til noen som fortjener litt sol/spenning i hverdagen, smilt til kjekke menn i handlekø, sett om det fantes noe naktivitetsvenner på aktivitetsvenner.no som jeg kunne gjøre noe med osv..

Gjest Tanita
Skrevet (endret)
Det er minst 3 Aer, din satan!! /snurt

Ikke særlig gøy med overraskelser i hverdagen? :lol:

Endret av Tanita

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...