Gjest Lisabeth Skrevet 14. juli 2003 #1 Skrevet 14. juli 2003 Går det greit å bruke tampong når man bader? Trekker ikke til seg masse vann eller noe? Aldri prøvd, er jo kjedelig om man blir full av vann da...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. juli 2003 #2 Skrevet 14. juli 2003 Det går helt fint, bare skift tampong med en gang du går opp av vannet- før du går uti bør du også ha satt i ny tampong relativt nylig. Minnie
Gjest Virvel Skrevet 14. juli 2003 #3 Skrevet 14. juli 2003 Jepp, Minnie har aldeles rett. Hvis du ikke bytter tampongen relativt fort etter badet, kan den begynne å lekke. Og det vil man jo ikke.
Dina Skrevet 14. juli 2003 #4 Skrevet 14. juli 2003 Slenger meg på det de andre sier! Min erfaring er også at det er helt uproblematisk å bade med tampong, så lenge man skifter raskt etterpå.... Dina
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #5 Skrevet 14. juli 2003 men hvordan i huleste skifter man en tampong på en overfyllt strand uten wc? og uten å få alles oppmerksomhet rettet mot seg?
Gjest Lisabeth Skrevet 15. juli 2003 #6 Skrevet 15. juli 2003 men hvordan i huleste skifter man en tampong på en overfyllt strand uten wc? og uten å få alles oppmerksomhet rettet mot seg? Nettopp... Det er jo helt umulig å få til. Og ofte er man jo på stranda i flere timer og tar mange små dukkerter, selv om det hadde vært wc man kunne gjemme seg på der så må man jo løpe ut og inn derfra nesten hele tiden...
Gjest Virvel Skrevet 16. juli 2003 #7 Skrevet 16. juli 2003 Ja, du må jo nesten vurdere selv hvor praktisk det er for deg. Men spørsmålet ditt var om det går an å bade med tampong, og det gjør det. Jeg lar i hvert fall ikke mensen være noen hindring når det er varmt og jeg vil i vannet. :D
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #8 Skrevet 16. juli 2003 Synes det er tragisk, jeg, å være på sydentur med venninder som har gledet seg lenge og som elsker å bade. Så får de mensen, og kan ikke bade. Det er jo derfor tampongen finnes! Forøvrig så løper jeg ikke alltid å skifter med en gang heller, men er nok smart å gjøre det innen rimelig tid.Kan lett begynne å lekke eller få bakterier.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2003 #9 Skrevet 16. juli 2003 Akkja sann. Tar ferie denne uka, og akter ikke å ha mensen i den perioden. *knaske p-piller*
waco Skrevet 16. juli 2003 #10 Skrevet 16. juli 2003 Er helt enig, man trenger ikke ha mensen når man går i vannet. Litt bør man tenke på de andre som oppholder seg i vannet.
Gjest Dolphina Skrevet 16. juli 2003 #11 Skrevet 16. juli 2003 Før så kunne jeg bare stappe oppi tampongen å bade så mye jeg ville. Men for et par år siden begynte tampongen å fylle seg opp med vann, dette skjer på 30 sekunder, det er jeg sikker på og så lekker det med en gang. Det har ingen virkning om det så er den siste dagen og jeg stapper inn en rosa, 30 sekunder og den er full av vann! Og jeg ELSKER å bade, men får ikke gjort det... :x
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #12 Skrevet 16. juli 2003 Silje: det kommer jo ikke noe ut mens du bader. Du kan jo bare gå og skifte med en gang?
waco Skrevet 16. juli 2003 #13 Skrevet 16. juli 2003 Donpedo, ikke si det ikke kommer noe ut, jeg har sett tampongtråder i badet både her og der når jeg bader. Ekkelt er det.
Gjest Dolphina Skrevet 16. juli 2003 #14 Skrevet 16. juli 2003 Aldri si aldri! Men da må man uansett være et sted det er et toalett og det er svært sjelden. Ser jo passe dumt ut og løpe opp av vannet og spurte opp på doen og blodet renner nedover bena. Fysj, den mensen!
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #15 Skrevet 16. juli 2003 Donpedo' date=' ikke si det ikke kommer noe ut, jeg har sett tampongtråder i badet både her og der når jeg bader. Ekkelt er det.[/quote'] Tråden?? Er du redd for litt bomull? Men jeg vet jo at du synes oss kvinner er ekle, så jeg får bare beklage på vegne av oss alle. Oj, blør du så mye? Selv om du har ny tampong når du bader? Når det lekker etter bading er det bare vann, hvis tampongen er ny. Med mindre man styrtblør, da og da skjønner jeg jo at man ikke vil bade...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 16. juli 2003 #16 Skrevet 16. juli 2003 Blod som renner nedover bena :o unnskyld meg men hvor mye blør dere egentlig?! At man kanskje avstår fra å bade de første dagene når blødningene er sterkest er jo forståelig men at blodet skal renne nedover bena er jo latterlig. Minnie
Gjest Candyfloss Skrevet 16. juli 2003 #17 Skrevet 16. juli 2003 Jeg har badet med tampong før, og det gikk uten problemer. Jeg var bare påpasselig, gikk liksom alltid og sjekket om det var kommet noe blod.
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2003 #18 Skrevet 17. juli 2003 Tampongen fyller seg med vann på 30 sekunder! :o :o Hva med bekkenbunnsøvelser??? Har aldri hatt problemer med tamponger og bading. Skjedeåpningen er da vanligvis rimelig lukket og ikke pip åpen! Ikke min ihvertfall heldigvis...Hadde den vært det hadde jeg kasta meg over trening for skjedemusklene momentant!
Gjest ... Skrevet 6. januar 2013 #19 Skrevet 6. januar 2013 Men vist det er slutten hva mensen, og man bader med tampong, må man bytte veldig raskt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå