Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Hva ville dere ha tenkt og følt om kjæresten ikke hadde spurt eller brydd seg om hva du skulle gjøre i disse påske helligdager, og han hadde alle planer klar for seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Jeg vet ikke noe om dere, men jeg hadde følt at han ikke er særlig inkluderende. Har dere ikke snakket om det?
Rosalie Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Ærlig talt. Er det kun hans oppgave det, da? Har du spurt HAN om dere skal gjøre noe sammen etc.? Siden det tydeligvis er du er som mest keen på å bruke ekstra fridager til noe spes, mener jeg? Her i huset har vi enda ikke tilbragt påsken sammen, og vi har vært sammen i 6 år. Han er på fjellet, jeg er i byen. Begge får brukt de ekstra fridagene på en måte hver enkelt av oss digger, også rekker vi å savne hveradre masse, masse.
Isild Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Kjæresten min dro på "guttetur" i går - og blir borte hele påsken.. Jeg skal derfor ha skikkelig selvdigger-påske med venninner! Gode middager, gode filmer, god mat, god vin, gode lattere, turer, "spa-dag" osv... Når kan jeg ellers gjøre sånt??? Se det positive i det, og bruk dagene til noe hyggelig for deg selv
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 også rekker vi å savne hveradre masse, masse. Hm?? hvorfor kjenne savnet av noen når du kunne ha hatt han sammen med deg?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Hm?? hvorfor kjenne savnet av noen når du kunne ha hatt han sammen med deg?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 hm..... ? Det er faktisk det, men får tid til å kjenne på seg selv, og sine følelser for partneren. Man får litt avstand og setter større pris på kjæresten og tar hverandre ikke for gitt!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #10 Skrevet 9. april 2009 Han er fri til å gjøre hva han vil han. Men han kunne visst litt omtanke og i det minst spurt hva jeg skulle gjøre i disse lange helligdagene....sitte her alene? Mens han forteller om alt det kule han skal gjøre, og han har sågar invitert seg selv hjem til meg noen timer påskeaften om han kan komme fra da. Tror han kan fortsette å tenke slik.
Rosalie Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 Det er faktisk det, men får tid til å kjenne på seg selv, og sine følelser for partneren. Man får litt avstand og setter større pris på kjæresten og tar hverandre ikke for gitt!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 Det er faktisk det, men får tid til å kjenne på seg selv, og sine følelser for partneren. Man får litt avstand og setter større pris på kjæresten og tar hverandre ikke for gitt! men ikke etter 6år da? man er liksom kommet over den tiden at men ikke vet hva men vil med den andre eller? i en start fase er jeg med på det du skriver. er jo ikke noe godt å savne kjæresten sin når man egentlig vil være sammen med kjæresten, da er det vondt!! eller at den andre ikke blir inkluderende!
Gjest Gjest_evy_* Skrevet 9. april 2009 #13 Skrevet 9. april 2009 Hva ville dere ha tenkt og følt om kjæresten ikke hadde spurt eller brydd seg om hva du skulle gjøre i disse påske helligdager, og han hadde alle planer klar for seg selv? For meg høres det ut som om dere ikke kommuniserer særlig bra og jeg ville satt spørsmålstegn ved om han er en ordentlig kjæreste. I det legger jeg at man legger planer sammen og gleder seg til å være sammen.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #14 Skrevet 9. april 2009 Det er faktisk det, men får tid til å kjenne på seg selv, og sine følelser for partneren. Man får litt avstand og setter større pris på kjæresten og tar hverandre ikke for gitt! Du har ikke skjønt det. Det er jo også nettopp det han gjør - tar meg for gitt. Tror visst at jeg sitter her og kaster alt overstyr om han kommer og gir han audiens påskeaften..... Bye - bye Captain, sier jeg.
GlaJenta88 Skrevet 9. april 2009 #15 Skrevet 9. april 2009 Kjæresten min dro på "guttetur" i går - og blir borte hele påsken.. Jeg skal derfor ha skikkelig selvdigger-påske med venninner! Gode middager, gode filmer, god mat, god vin, gode lattere, turer, "spa-dag" osv... Når kan jeg ellers gjøre sånt??? Se det positive i det, og bruk dagene til noe hyggelig for deg selv Denne kunne jeg nesten ha skrevet selv! Eneste er at min kommer hjem igjen på lørdag, da. Så vi får langhelgen sammen uansett Jeg må innrømme at det ikke var noe koselig å gå alene hjem igår, men det gir meg tid til å tenke litt over hva jeg faktisk har. Dessuten så har vi jo akkurat mottatt en ganske stor nyhet (se ticker), så jeg tror det er veldig godt for han å få kommet sammen med kameratene sine litt og vekk fra meg Og jeg er helt enig i at å kjenne på savn er uhyre viktig i et forhold! For noen år siden følte jeg at han omtrent alltid var der. Vi bodde sammen og var sammen omtrent hver eneste våkne time. Han synes det var helt ok, men jeg begynte å få litt fnatt av fyren. Så bestilte jeg reise til Spania med noen venninner den påfølgende høsten, og kjære tid som jeg savnet ham da! Det var helt vilt! Og sånn var det nok for han hjemme også. Når jeg kom hjem da, så blomstret forelskelsen opp på nytt for oss begge. Jeg skal benytte dagene til å være med venninner/venner, lese litt bøker, spille spill, ha "spa-dag", spille litt keyboard og leke med pus.
Rosalie Skrevet 9. april 2009 #16 Skrevet 9. april 2009 men ikke etter 6år da? man er liksom kommet over den tiden at men ikke vet hva men vil med den andre eller? i en start fase er jeg med på det du skriver. er jo ikke noe godt å savne kjæresten sin når man egentlig vil være sammen med kjæresten, da er det vondt!! eller at den andre ikke blir inkluderende! Jo, jo lenger man har vært sammen, jo viktigere er litt tid fra hverandre. Og når han er borte kan jeg gjøre alle jentetingene han ikke er så begeistret for, som å se masse jentefilmer og bruke en time på badet. Er man sammen døgnet rundt hele tiden, blir det lett til at man tar hverandre for gitt. Den perfekte måten å drepe all spenning i forholdet på.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #17 Skrevet 9. april 2009 Jo, jo lenger man har vært sammen, jo viktigere er litt tid fra hverandre. Og når han er borte kan jeg gjøre alle jentetingene han ikke er så begeistret for, som å se masse jentefilmer og bruke en time på badet. Er man sammen døgnet rundt hele tiden, blir det lett til at man tar hverandre for gitt. Den perfekte måten å drepe all spenning i forholdet på. er jo påsken det er snakk om, da mener jeg at man skal feire den sammen, men du har et behov for alenetid med venninene dine, hvorfor i påsken eller for all del andre ferier? hvorfor ikke bruke kvardagan til det?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #18 Skrevet 9. april 2009 JEG SPURTE HVA DERE VILLE HA TENKT OG FØLT OM HAN IKKE ENGANG HADDE SPURT DEG OM HVA DU SKULLE GJØRE Ikke at man avtaler seg imellom å være borte fra hverandre. Synes forresten det høres noe spesielt ut å skulle bruke årets eneste lange dager på å være borte fra hverandre.....
Rosalie Skrevet 9. april 2009 #19 Skrevet 9. april 2009 er jo påsken det er snakk om, da mener jeg at man skal feire den sammen, men du har et behov for alenetid med venninene dine, hvorfor i påsken eller for all del andre ferier? hvorfor ikke bruke kvardagan til det? Nå feirer ikke jeg påsken, da jeg ikke er kristen. Men jeg ser på det som en vårferie. Jeg og samboer har helt ulike behov når det kommer til påsken. Samboeren min må på fjellet, på en primitiv hytte og gå masse på ski, mens primitive hytter langt inne på fjellet er for meg det store mareritt. Hvorfor skal ikke begge få mulighet til å ta oss inn igjen på den måten som passer hver av oss best? I hverdagen er det for øvrig lite rom for selvdiggetid, da vi begge har en del fritidsaktiviteter som tar en del tid, og dermed foretrekker å tilbringe de kveldene vi ikke har forpliktelser sammen.
Rosalie Skrevet 9. april 2009 #20 Skrevet 9. april 2009 JEG SPURTE HVA DERE VILLE HA TENKT OG FØLT OM HAN IKKE ENGANG HADDE SPURT DEG OM HVA DU SKULLE GJØRE Ikke at man avtaler seg imellom å være borte fra hverandre. Synes forresten det høres noe spesielt ut å skulle bruke årets eneste lange dager på å være borte fra hverandre..... Og jeg spurte tilbake: Har du spurt han, da? Du har like stort ansvar for å prøe å avtale ting sammen som det han har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå