Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det lov å ha frittgående utehøns idag? Det kom jo fugleinfluensa...

Hønselopper er no svineri, det klør fan meg i uker etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorvidt høner hakker kommer an på hvor stor plass de har. Jo bedre plass, jo mindre hakking. Det vil selvsagt alltid være noen som er nederst på rangstigen, men git man dem god plass slipper man stort sett at de hakker hverandre til blods. Husker ikke hvor stor plass man skal beregne pr høne, med det kan være lurt å sjekke opp. Skal man bare ha egg til seg selv trenger man ikke så mange heller.

Flere haner vil stort sett gå bra dersom de vokser opp sammen, men spørsmålet er jo hva man skal med flere enn en, så det er nok like greit å koke suppe av de som blir til overs.

Skrevet (endret)

Kanskje et dumt spm, men må man ha en hane for at det skal bli egg? Egg som man spiser er vel ikke befruktet, eller?

Endret av Vixenia
Skrevet

Hønene legger egg uansett :) Vi hadde høns når jeg var liten, aldri hane, men egg fikk vi hver dag!

Skrevet
Kanskje et dumt spm, men må man ha en hane for at det skal bli egg? Egg som man spiser er vel ikke befruktet, eller?

Nei, men en hane er med på å holde litt mer orden i flokken og hindrer hakking.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Dytter denne opp jeg:) Har alltid kunne tenkt meg høner, og bor på gård så alt skulle egentlig ligge til rette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...