Gjest mortil2 Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Jeg har tidligere skrevet et innlegg om at jeg og samboeren har bestemt oss for å gifte oss på tinghuset.. vi har vært forlovet i 6 år til sommeren, og har måttet utsatt det hvert eneste år pga dårlig økonomi.. Nå skal vi etterhvert kjøpe hus sammen, og ser at vi vil komme gunstigere ut av økonomien om vi er gift. Vi har begge veldig lyst til å gifte oss, og han sier han har lyst og gleder seg til å si at jeg er kona hans, ikke bare dama hans... vi har fablet om masse forskjellig når det kommer til vielse, festen etterpå osv. og har akurat hatt en samtale om dette igjen, og ble vel mer eller mindre enig at vi sender inn papirene, og booker en avtale på tinghuset, og at vi bare tar med oss forloverne og spiser en bedre middag og har en koselig kveld sammen med de. Mest fordi vi ikke har økonomi til å gifte oss på den måten vi egentlig skulle ønske i år, da vi helst vil sette opp et ute telt hvor vi skal ha festen, lage til en vielses flekk og bli viet på borgerlig måte, hvor alle gjestene kan være til stede under vielsen, og gå pent og pyntelig bort til festen, uten å måtte tenke på transport osv osv.. (jeg er utrolig dårlig til å forklare, men jeg regner med dere aner hva jeg mener). Skulle vel helst ønsket å få datoen mamma ble født, 22.april , men sansynligheten for det er vel heller liten desverre.. Husker søskenbarnet mitt gjorde det på denne måten, at de giftet seg på tinghuset først, og året etter ca giftet de seg i kirken og hadde det bryllupet de begge øsnket.. og Da (for 3 år siden) syntes jeg dette var skikkelig teit, uten at jeg vet hvorfor. Hva synes dere om dette?
Gjest Tokidoki Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Jeg synes det er litt rart om man velger å gifte seg på tinghuset, får så å "gifte" (blir vel bare velsignelse) seg på nytt i kirken for å få ha fest. Jeg hadde nok tenkt over det, syntes det var rart, men jeg ville nok å tiet om dette og feiret med.
Gjest mortil2 Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Jeg synes det er litt rart om man velger å gifte seg på tinghuset, får så å "gifte" (blir vel bare velsignelse) seg på nytt i kirken for å få ha fest. Jeg hadde nok tenkt over det, syntes det var rart, men jeg ville nok å tiet om dette og feiret med. Jeg skal ikke gifte meg i kirken uansett.... så det blir å gifte oss borgerlig med familie og venner tilstede når vi har bedre råd.
Gjest Ruth Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 jeg syns dere bør gifte dere og ha den festen dere ønsker der!Selfølgelig er det ikke alt som lar seg gjøre, men man vil vel ha drømmedagen? -Tenk kreativt!mye kan gjøres på en billigere måte uten at "luksusen" forsvinner..! noen ideer: Inviter på spleisefest!alle som kommer kan få et oppdrag på invitasjonen sin og vips så han man ordnet koldtbord og kaker til alle sammen! Spander en god middag på de nærmeste og inviter alle til kaker og kaffe!(det er tross alt middagen som blir dyr til mange, men kaker er som oftes dugnad og billig) Kjole kan man kjøpe brukt og man kan spare mange tusen, uten at det nødvendigvis skal syneS!man skal få lov å se ut som en prinsesse denne dageN! Lei lokaler som ikke er så dyre og inviter venniner til å hjelpe med pynting!(skoler, bedehus, samfunnshus etc) Alt som blir gjort selv eller på dugnad er billigere enn ferdig/leid/kjøpt! -men forberedelsene må være hygge og ikke stress! håper noe av dette kunne være til inspirasjon! lykke til!!
Noli Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Inviter på spleisefest!alle som kommer kan få et oppdrag på invitasjonen sin og vips så han man ordnet koldtbord og kaker til alle sammen! Tidligere tråder her på KG viser at dette er en dårlig idé, folk blir så sure om de må betale noe for å komme i bryllup.
Gjest Gjest_snupp_* Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Tidligere tråder her på KG viser at dette er en dårlig idé, folk blir så sure om de må betale noe for å komme i bryllup. Det er forskjell på spleiselag i nærmiljøet til brudeparet der alle har med litt mat hver, og at brudeparet velger å feire dagen langt ut i gokk og hvor gjestene i tillegg må betale for å få være med :gjeiper:
Kara W Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Jeg ville nok heller gått for et spleiselag nå enn å ha festen et år (eller flere) etter at dere faktisk ble gift. Det er mye som kan gjøres for å gjøre bryllupet billigere. Søk etter gamle tråder her på KG, så finner dere nok av flotte idéer. Det eneste rådet jeg legger til er at man kan ønske seg deler av bryllupet i gave. Ønsk dere f.eks lokale av foreldrene deres, be folk ta med mat til koldtbord, be noen veninner pynte lokale som en bryllupsoveraskelse osv. Til tross for hva mange her på KG sier, så tror jeg de fleste blir glade for kunne være med på å gjøre dagen deres helt spesiell. Dersom dere velger å ha festen på et senere tidspunkt ville ikke jeg ha invitert til bryllup, men heller til en fest for å feire ekteskapet, eller noe tilsvarende. Jeg ville også valgt en enklere brudekjole, og ikke lagt ut en ønskeliste. Men det er hvorda jeg ville gjort det. Det viktigste er at dere får den dagen dere ønsker dere. Som Tokidoki sier, så tenker nok de fleste sitt, men de holder kjeft om det og gleder seg på deres vegne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå