Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en laparoskopi og hysteroskopi og gudene vet hva i dag. Har kommet hjem og føler meg i ok form, bortsett fra at det gjør så inn i granskuen vondt i skuldrene og mellomgulvet!!! På sykehuset sa de at det kom til å gjøre 'litt' vondt, men dette er ikke litt vondt i mine øyne.

Jeg lurer bare på om det er andre lapraskopere der ute som kan dele litt erfaringer med meg. Er det noe jeg kan gjøre for å få ut gassen i magen fortere etc? Hjelper det å røre på seg, selv om det gjør vondt? Eller skal jeg bare holde meg i ro og vente på at det går over?

Takker på forhånd for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke selv tatt lap, men kjenner flere som har tatt det. De har også hatt veeldig vondt i skulder og mage/mellomgulvet.

Er dessverre lite du kan gjøre for å få luften ut, for det er ikke i tarmen. Kroppen må selv ta opp luften og kvitte seg med den, og det kan ta tid, flere dager.

God bedring.

Skrevet

Ugh, flere dager??? Det kan jo bli gøy....Trodde liksom det skulle gjøre mer vondt i magen enn skuldrene. Jeg får vel bare holde ut da...

Skrevet

Det var i skuldrene jeg hadde mest vondt etter mine operasjoner i magen også. (begge var kikkehulsopperasjoner)

Det var vondt i nesten en uke, avtagende selfølgelig.

Det lindret å ligge flatt (som at luften da "fordelte seg bedre", eller hva jeg skal si.

men det er desverre bare å la tiden gå

Skrevet

Kroppen kvitter seg med gassen fortere hvis du beveger deg. Jeg hadde så vondt i magen at jeg bare lå rett ut, men det var over etter et par/tre dager.

God bedring :klemmer:

Skrevet

Har du ikke fått noe smertestillende? Luftsmerter i skulderen er grusomt vondt. Jeg hadde det etter en operasjon for et par mnd siden. Det ga seg etter tre eller fire dager tror jeg.

Skrevet

Joda, har fått smertestillende, men det hjelper ikke så mye. Går greit når jeg ligger, men er jo i god form ellers og begynner å bli litt rastløs. Men bevegelse er jo rett og slett grusomt, går som en krokete, gammel kjerring.

Jeg fulgte tydeligvis ikke så godt med på hva de fortalte meg i går, trodde det kom til å gå over på et par timer jeg. Optimist :fnise:

Gjest hopeful
Skrevet
Har hatt en laparoskopi og hysteroskopi og gudene vet hva i dag. Har kommet hjem og føler meg i ok form, bortsett fra at det gjør så inn i granskuen vondt i skuldrene og mellomgulvet!!! På sykehuset sa de at det kom til å gjøre 'litt' vondt, men dette er ikke litt vondt i mine øyne.

Jeg lurer bare på om det er andre lapraskopere der ute som kan dele litt erfaringer med meg. Er det noe jeg kan gjøre for å få ut gassen i magen fortere etc? Hjelper det å røre på seg, selv om det gjør vondt? Eller skal jeg bare holde meg i ro og vente på at det går over?

Takker på forhånd for svar :)

Er nok ingenting du kan gjøre for å få det fortere ut av kroppen, men jeg syns det hjalp med varmeflaske på skuldrene.. På sykehuset sa de til meg og at det var LITT ubehagelig.. litt ubehagelig MY ASS!! Føler med deg!

:blomst:

Skrevet

Føler med deg. Jeg synes heller ikke det var LITT vondt. DRITVONDT var det !

Ble bedre dag for dag heldigvis.

Skrevet

Hyggelig med svar og medfølelse :klemmer: Føler meg ikke fullt så pysete lenger, for det er jo skikkelig vondt!

Kirurgen sa at jeg kunne forvente med 'mild discomfort' i skuldrene; jeg skal sannelig vise han hva 'mild discomfort' er for noe neste gang jeg ser han!!! Men, men, om det er et skritt nærmere den babyen vi har ventet på så lenge, så er det jo verdt det. Mye bedre i dag, bare disse hersens skuldersmertene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...