Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 En venninne gir meg skyss 5 mil med bil, hvor mye koster dette ca. i bensinutgifter/hva bør jeg betale?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Jeg ville betalt det det ville kostet å ta bussen den samme strekningen hvis hun skulle den veien uansett. Om hun kjører ens ærend, ville jeg nok betalt 200 kr. (Bensin tur/retur, + div, og resten fordi hun var så snill å ta turen)
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Leste et sted at det koster bileier 27 kr pr. mil. Kjører ikke vedkommende noe ekstra så skal du betale halvparten. Uansett så slipper du utgifter til offentlig transport. Da er det å begynne å regne og kkomme med et tilbud,.
Leo Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Av meg ville hun ha fått en hundrelapp hvis hun likevel skulle samme veien og 500 dersom hun hentet meg hjemme og kjørte meg som en tjeneste. Hadde dette vært en daglig foreteelse, f.eks. kjøring til jobb, synes jeg kanskje 50 - 60 kroner hadde vært passe.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 En venninne gir meg skyss 5 mil med bil, hvor mye koster dette ca. i bensinutgifter/hva bør jeg betale? Gi det bussen koster. Når man har venner som gjør slikt, så regner man ikke. Da er man kjempeglad og gir hva det koster og en 50-100 lapp for at hun stiller opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå