Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Har akkurat kjøpt kyskhetstre hos svaneapoteket, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal ha det i meg? Det er noen bitte små hvite perler, skal jeg svelge det som piller eller blande det ut i noe? det fulgte ikke med noe skriv om hva jeg skal gjøre. Noen med erfaringer her?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Bruk og dosering Kyskhetstre har ingen umiddelbar virkning, og må brukes over et lengre tidsrom. Ved PMS bør man bruke urten i minst 3 måneder, ved manglende fertilitet i 5-7 måneder, ved uteblitt menstruasjon som har vart mer enn to år, i opptil 18 måneder. Ved de fleste symptomer som kyskhetstre kan virke på, bør urten brukes i 4-6 måneder før man kan fastslå om den har noen virkning. Normal dosering er 1,5-3 g tørkete frukter per dag som urtete. For å lage slik te heller man en kopp kokende vann over en teskje av de modne fruktene og lar det trekke i 10-15 minutter før fruktene siles fra. Dette skal drikkes tre ganger daglig, og det kan være nødvendig å øke doseringen uken før menstruasjonen. Av tinktur eller flytende ekstrakter tar man 1-2 ml, tre gagner daglig. Ved bruk av kapsler tas to 560 mg kapsler to ganger daglig, eller man følger doseringsanvisningen på pakningen. Mange kyskhetstrepreparater er standardisert mot innholdet av flavonoider.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 jeg får ikke det helt til å stemme, siden det er en liten glassflaske med 20 gr i. Den kostet 150 ink porto og hvis jeg da skal bruke opp til 3 gr pr kopp med te vil det koste store summer å bruke. De kaller det piller på hjemmesiden. det er jo bare tull å selge det slik hvis 150 kr skal holde til bare litt over 2 dager med te
Gjest Gjest_Indigo_* Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Det høres ut som du har fått granuler. Det er homøopatmedisin som skal legges under tungen og smelte der til de er helt løst opp. Jeg har fått slike av min homeøpat flere ganger. Det smaker ofte litt søtt. Når det gjelder Agnus castus, så har jeg fått dette på resept av min homeøpat. Men som ekstrakt, hvor en skal ha 10 dråper i vann, 3 ganger daglig. Ellers er det mye å lese her http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm Men merk at det er forskjell på Vitex Agnus castus og kun Agnus castus. Det står mer om dette på linken over. Masse lykke til!! Klem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå