Gjest Anonym nå Skrevet 14. juli 2003 #1 Skrevet 14. juli 2003 Alle brukerene her inne på KG er mennesker, med følelser, tanker og meninger. For en flott sammensetning her inne, vi er jammen meg en fin gjeng! Så hvorfor dette innlegget? Jo, hvorfor har det seg sånn at innimellom (ja, faktisk ganske så ofte) så dukker det opp gjester som ønsker å henge ut enkeltbrukere mest mulig? Dette gjelder mange av forumene og det ser desverre ut til at dette ikke er et problem som vil gi seg med det første? Hvorfor kan ike disse brukerene som slenger med leppa og skriker ut ting på en meget uhøflig måte, skjerpe seg litt å oppføre seg som folk? Tenker de ikke på at det sitter et menneske i andre endten somde faktisk kan såre så utrolig mye? Man vet jo aldri hva slags bruker som sitter der, kanskje det er noen med dårlig syke og lav selvtillitt. Da kan kanskje sure kommentarer gi store utslag... Bare en liten tankevekker før man slenger med leppa til alt og alle! Å si i fra og å si sin mening synes jeg er kjempeflott, men man kan da være voksen nok til å gjøre det på en ordentlig måte! Oppfordrer dermed alle sammen til å gå litt i seg selv og fortsette å la KG være et hyggeslig sted med stort mangfold!
Gjest 10na Skrevet 14. juli 2003 #2 Skrevet 14. juli 2003 En ting som er verd å merke seg er at surmagede oppstøt og drittslenging stort sett kommer fra gjester.................
Sisilie Skrevet 14. juli 2003 #3 Skrevet 14. juli 2003 -Ikke bare gjester........når man får bare et ansikt med rullende øyne til svar , så er det jo umulig å vite hva den andre mener..........og jeg tar det i utgangspunktet opp som om man synes det er et tåpelig innlegg.... Her prøver man å komme med innspill for å få en "artig" debatt, men blir møtt med "rullende øyne" også av faste brukere. (Se "Kultur-kræsj....?" på Snikk-Snakk som et eksempel..)
Gjest Scarlet Skrevet 14. juli 2003 #4 Skrevet 14. juli 2003 Synes det var på tide at noen satte fingeren på dette Av og til synes jeg det nesten virker som at man ikke kan åpne kjeften her uten at noen slenger et eller annet dritt tilbake, eller at man blir kjeftet huden full fordi man mener noe annet enn flertallet. Jeg forventer at medlemmene her inne svarer på en ordentlig måte og forholder seg saklige selv om de er uenige i det jeg skriver. Hvis ikke så er det tvilsomt at jeg gidder å svare... Enig med Sisilie, svar med rullende ansikt kan bety så mye..jeg tar det også som at man synes det var en tåpelig komentar/innlegg.
Tjorven Skrevet 14. juli 2003 #5 Skrevet 14. juli 2003 Enig med Sisilie, svar med rullende ansikt kan bety så mye..jeg tar det også som at man synes det var en tåpelig komentar/innlegg. Litt skummelt dette da tydligvis, for dette rullende ansiktet (dette ansiktet: :o ) er mer et uttrykk over å være sjokkert når jeg skriver et innlegg... Absolutt ikke vondt ment!
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #6 Skrevet 14. juli 2003 Tjorven, er dette vi mener med rullende ansikt: (Ihvertfall jeg)
waco Skrevet 14. juli 2003 #8 Skrevet 14. juli 2003 Hmm...jeg må si at jeg har opplevd det litt annerledes enn dere, - de fleste som slenger bemerkninger til meg er faste brukere, det er svært sjeldent at gjester opptrer respektløst overfor meg, - slik som dere gjør, -(av og til, ikke så ofte nå som før). =) Men skal vi ha en god tone så må vi huske på at så lenge folk ikke argumenterer (dvs slenger med leppa uten standpunkter), - så er det bare og giiiii faaaaaen. Men hva gjør vi hvis dem er flinke til å utrykke sine meninger da? - Da må vi diskutere ubehagelige ting.... =( Waco
Tjorven Skrevet 14. juli 2003 #9 Skrevet 14. juli 2003 Tjorven, er dette vi mener med rullende ansikt: (Ihvertfall jeg) Okei, den bruker jeg så sjelden nettopp fordi det er så fort gjort å misforstå den... Enig med deg/dere i at den smiley'en der!
Gjest Donna Skrevet 14. juli 2003 #10 Skrevet 14. juli 2003 Jeg synes det var et innlegg til ettertanke ! Det er fort gjort å misforstå det som skrives - og å misforstå smilefjesene ..... Og det er fort gjort å si ting som sårer andre - fordi man er forbanna og mener det man skriver - elelr fordi man ikke tenker over at det kan oppfattes på en sårende måte av mottaker ... Vi er mennesker med tanker og følelse .....viktig å ikke glemme ... Man skal selvsagt kunne diskutere !! Men det er vel ikke nødvendig å formulere seg slik at man er spydig, nedlatende, frekk eller ufordragelig ....? Og noen ganger kan det være greit å stoppe med musen på OK knappen - og TENKE - vil jeg virkelig sende dette??? Jeg har stoppet med selv i siste liten noen ganger ......det skader ikke å tenke seg om Gjester eller ikke gjester ....ja - mange gjester er frekke i kjæften ..og skriver bare for å irritere ......men det er det da sannelig også faste brukere som er ...... Kg er et mye triveligere sted å være for oss ...for moderatorene - hvsi vi alle passer litt på hva vi skriver .... og er det ting som angår to stykk - så synes jeg dette skal tas via PM ...ikke slik at man blander inn andre brukere og lager irritasjon og fem høns utav en fjær .. Man skal ikke plage andre man skal være grei og snill og forøvrig kan man gjøre som man vil .. :D :D
*Lavendel* Skrevet 15. juli 2003 #11 Skrevet 15. juli 2003 Har ikke tenkt over det med smilefjes faktisk. For meg betyr bare at jeg ikke helt vet hva jeg skal mene om saken. Det blir litt sånn tja, ja, nei, jeg vet ikke.... Det betyr absolutt IKKE at jeg syns et innlegg er dumt eller tåpelig. Jeg beklager virkelig hvis det er det uttrykket brukerne sitter igjen med. Jeg håper jeg ikke har tråkket noen på føttene og om jeg har gjort det ber jeg så mye om unnskyldning. Forøvrig er jeg enig i at man kan tenke seg om før man sender et innlegg avgårde. Empati er en god ting!
Silfen Skrevet 15. juli 2003 #12 Skrevet 15. juli 2003 Av og til er det skikkelig deilig å være sur og slem. Heller ta det ut på nett enn irl!
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2003 #13 Skrevet 15. juli 2003 Det blir jo litt mer fres også da med litt pepper innimellom - så lenge det ikke ender opp med at to stykker bruker flere sider av en tråd til personlig drittslenging seg i mellom, over temaer som at de med størst pupper og blondest hår er teitest i huet- ... hahahahha, den kommer jeg aldri aldri aldri til å glemme...... Og den kastinga der hadde ikke noe med den opprinnelige tråden og gjøre en gang......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå