Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 jeg har et spørsmål. Jeg er 183 og veier 58 kg. Det jeg lurer på er, hvor mye forbrenner jeg på enkelte aktiviteter i forhold til en som veier 70 kg. La oss ta dette som et eksempel: "Energiforbruk, i kilokalorier forbrukt per time Kaloriforbruket er anslagsvis beregnet hos en person som veier rundt 70 kilo (kroppsvekten, og da kilo muskelmasse, er svært innvirkende på kaloribehovet hos den enkelte). Tallene om kaloriforbrenning er kun ment som en pekepinn. Daglige og vanlige aktiviteter (kcal/time): Gange, rolig: 215 Gå ned trapper: 414 Gå opp trapper: 1079 Hus- og hagearbeid 252 Kle seg/vaske seg 192 Klippe gress, manuelt 281 Lage mat/re opp senger 236 Luke ugress 362 Måke snø 481 Sitte og snakke/skrive 111 Sove/sitte og lese/se på tv 74 Stå oppreist 89 Sykling, rolig 310 Tørke støv 163 Vaske gulv 281 Vaske vinduer 259" Men hvordan blir det med meg? Jeg trener daglig, får i meg endel varm te osv. Jeg jogger ca 1 time og 30 minutter hver dag, jeg bruker også ergometersykkel hver dag, jeg prøver å fordele måltidene slik at det blir rundt 4-5 måltider daglig, selvom det ikke alltid blir slik. Det er vel ikke poenget, og selvom det høres rart ut så vil jeg ikke gå opp mer, og vil prøve å få et så nøyaktig overslag over kalorier en med min høyde/vekt forbrenner iløpet av en time, på for eks jogging, som jeg gjør daglig. Anyone?
Chanel.No5 Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Les her du.. http://www.trim.no/pub/art.php?id=589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå