Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

spytter på meg stortsett hver gang vi har en heftig krangel, og mener at siden jeg er så provoserende har han selvsagt rett til det. For meg er han akkurat like provoserende, men jeg mener at man ikke under noen omstendigheter har rett til å spytte på andre mennesker. Idag spyttet han på meg med masse mat i munnen, slik at jeg fikk mat både i ansiktet og håret. En annen gang tømte han en halv 1,5 liters flaske brus over hele meg, og mente selvsagt også da at jeg hadde gjort meg fortjent til d.

Mitt spørsmål er derfor: Under hvilke omstendigheter har man virkelig RETT til å spytte på andre mennesker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

for en dust du er sammen med. Og en gris!

Gjest Gjest
Skrevet

er det mulig`? er du sammen med en fjorten år gammel fyr eller?

Skrevet

Enig med dere over. Aldri. Respektløst og ikke minst ekkelt.

Skrevet

Aldri. Og å helle brus el. over noen er heller aldri greit.

Uansett.

Gjest Gjest, Karabista
Skrevet

Uakseptabelt til enhver tid enten man er liten eller stor!!! Aldri i livet om jeg ville vært sammen med en fyr som spytter meg i trynet?! Da hadde jeg gått på flekken, men det er nå da meg. At du orker??

Skrevet

Spis noe skikkelig dritt som du vet han hater både smaken og lukten av. La han smake (og lukte) sin egen medisin, og gi han en salig spyttklyse (med "spredning") tilbake!

Gjest Gjest
Skrevet
Spis noe skikkelig dritt som du vet han hater både smaken og lukten av. La han smake (og lukte) sin egen medisin, og gi han en salig spyttklyse (med "spredning") tilbake!

Da slår han meg bare/tar kvelertak/knuser ting i leiligheten/truer med å flytte ifra meg, printer inn hvor psycho jeg er, kaller meg fi**etryne og sier han ønsker meg død fordi et sånt sykt og provoserende menneske som meg fortjener ikke å leve.. D fikk jeg senest høre idag da jeg forsøkte å fortelle han at man ikke under noen omstendigheter skal spytte/slå. Og da jeg fortalte ham hva jeg hadde skrevet inn her, var jeg IHVERTFALL psykopat, for "alle psykopater gjør d de kan for å få medhold i sine egne feil" fikk jeg høre...

JA, jeg kan være utrolig provoserende - d vet jeg. F.eks blir han RASENDE hvis han ikke får fullført d han skal si før jeg bryter inn med mitt, og d SKJØNNER jeg er provoserende. Men han gjør jo akkurat d samme selv når JEG skal prate.. Eller så holder han seg for ørene og sier at han ikke gidder å høre på meg.

Uansett: Jeg mener fortsatt at d ikke er grunn nok for å spytte/slå..

Han spurte meg isted da jeg prøvde å få han til å forstå at man ikke spytter/slår, og samtidig prøvde å få han til å forstå at d iallefall ikke var MIN feil at han gjor dette mot meg - noe han mener d er siden jeg provoserer han så mye.. Da spurte han meg om jeg virkelig mente at UANSETT hvor mye jeg "psyker han ut", som han kalte d, så skal ikke han få reagere?!

For d første: Er d å "psyke ut" når man under store husholdningsøkonomiske kriser, hvor d i tillegg er jeg som for tiden må punge ut med d lille jeg har for at vi skal ha mat i huset, ber samboeren min være SPARSOM og økonomisk fornuftig med ting (En krangel vi forøvrig har hatt OFTE)? Psyker jeg han ut da? Og JA, jeg maser kanskje mye om husarbeid, fordi jeg ikke synes han tar nok ansvar og initiativ, og når han gjør d, er d altfor ofte bare halvhjertet.. Men kan d kalles å psyke ut?? D er ikke jeg som kaller han de styggeste tingene, tar kvelertak, truer med brudd, sier jeg ønsker han død, sier jeg hater ham osv... Disse tingene har jeg aldri gjort/sagt, men desverre så har jeg ved noen få anledninger slått eller spyttet TILBAKE. Men i motsetning til ham, har jeg påtatt meg hele skylden for min egen reaksjon. For d er jo ikke HANS skyld at JEG slår. SELV OM han slår først! Dette har da skjedd sjeldent.. Og enda sjeldnere at jeg er den som slår først. D er lenge siden jeg har reagert med disse"metodene" - også fordi at hvis jeg reagerer med å slå TILBAKE, vinkler han d alltid til at d var jeg som slo først, og bruker d mot meg for alt d er verdt. Hos ham er d desverre blitt rutine å reagere med både spytting, kalling, slag og knusing av ting... Og ja, d er VELDIG sårende å bli kalt div stygge ting gang på gang og i tillegg være ønsket død av sin egen samboer...

Men leser han dette har jeg vel bevist enda en gang hvor "psykopat og manipulerende" jeg er...

Skrevet

Han ville ikke vært samboeren min spesielt lenge..

Gjest Gjest
Skrevet

bra forhold, er det ett forhold i det hele tatt? er bare å dumpe han... dere passer jo tydeligvis ikke litt sammen..

Skrevet

Helt ærlig utifra det jeg leser nå har dere ikke et forhold som er sunt for noen av dere. Å ta kvelertak/slå/Spytte etcetc er ikke noe bra under noen omstendigheter. Man kan være uenige og ha hissige verbale utskjellinger uten at man tyr til det skritt å være fysiske ( innebærer spytting) Hjelper ikke om man kan være utrolig provoserende, sånn gjør man bare

Nå vet jeg at det ikke er det du spør om, men syntes nesten du skal gå fra ham jeg. Du vil få det mye bedre alene en stund og deretter finne en annen som IKKE gjør sånt mot deg.

Skrevet

Tenk deg om; Er dette en fremtid du ønsker å ha for deg selv og evt. barn? Du vil ha det mye bedre uten han. Og det finnes faktisk normale mannfolk der ute. Dette er ikke normalt.

Jeg ville ha kastet han på hue og r**a ut (evt. gått selv) før han/forholdet ødela meg. + fått hjelp til egne sinne-problemer.

Skrevet

Dere er ikke bra for hverandre, du bør enten omvende ham til å bli bedre eller komme deg bort. Jeg hadde aldri tolerert slik oppførsel, tenkt på hvilke fremtid du vil ha, vil du ha han slik?

Gjest Gjest
Skrevet

Ut i fra det jeg leser her må du være fryktelig forsiktig og sterkt vurdere å gå fra han. Har hatt 2 venninner som har vært i voldlige forhold. Det begynte i det små og så eskalerte det seg til de grader!!!! Når en mann først har slått så mangler han en del sperrer, og du kan da virkelig ikke tro at det vil bli bedre??

Og det er virkelig ikke din feil at han slår, uansett om du såkalt "maser" på han om økonomi eller husarbeid. Jeg har selv "mast" på mine tidligere samboere pga. diverse områder som jeg mener de bør ta mer tak i, men de har aldri aldri aldri slått !! Og det tror jeg en del av de andre jentene her kan skrive under på - Kjæreste/samboer skal ikke slå !!!!!!! Og det uansett kvinne eller mann

Skrevet
spytter på meg stortsett hver gang vi har en heftig krangel, og mener at siden jeg er så provoserende har han selvsagt rett til det. For meg er han akkurat like provoserende, men jeg mener at man ikke under noen omstendigheter har rett til å spytte på andre mennesker. Idag spyttet han på meg med masse mat i munnen, slik at jeg fikk mat både i ansiktet og håret. En annen gang tømte han en halv 1,5 liters flaske brus over hele meg, og mente selvsagt også da at jeg hadde gjort meg fortjent til d.

Mitt spørsmål er derfor: Under hvilke omstendigheter har man virkelig RETT til å spytte på andre mennesker?

Synes ikke du skal tolerere å bli behandlet på denne måten.

Gjest Wacmoc
Skrevet

Hadde kjæresten min spytta på meg så veit jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hadde blitt så utrolig forbanna.

Jeg syntes å spytte på andre mennesker er noe av det mest respektløse du kan gjøre mot noen.

Syntes overhode ikke denne samboeren din hørtes noe ålreit ut, og håper virkelig du finner ut av ting. :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet
Da slår han meg bare/tar kvelertak/knuser ting i leiligheten/truer med å flytte ifra meg, printer inn hvor psycho jeg er, kaller meg fi**etryne og sier han ønsker meg død fordi et sånt sykt og provoserende menneske som meg fortjener ikke å leve.. D fikk jeg senest høre idag da jeg forsøkte å fortelle han at man ikke under noen omstendigheter skal spytte/slå. Og da jeg fortalte ham hva jeg hadde skrevet inn her, var jeg IHVERTFALL psykopat, for "alle psykopater gjør d de kan for å få medhold i sine egne feil" fikk jeg høre...

JA, jeg kan være utrolig provoserende - d vet jeg. F.eks blir han RASENDE hvis han ikke får fullført d han skal si før jeg bryter inn med mitt, og d SKJØNNER jeg er provoserende. Men han gjør jo akkurat d samme selv når JEG skal prate.. Eller så holder han seg for ørene og sier at han ikke gidder å høre på meg.

Uansett: Jeg mener fortsatt at d ikke er grunn nok for å spytte/slå..

Han spurte meg isted da jeg prøvde å få han til å forstå at man ikke spytter/slår, og samtidig prøvde å få han til å forstå at d iallefall ikke var MIN feil at han gjor dette mot meg - noe han mener d er siden jeg provoserer han så mye.. Da spurte han meg om jeg virkelig mente at UANSETT hvor mye jeg "psyker han ut", som han kalte d, så skal ikke han få reagere?!

For d første: Er d å "psyke ut" når man under store husholdningsøkonomiske kriser, hvor d i tillegg er jeg som for tiden må punge ut med d lille jeg har for at vi skal ha mat i huset, ber samboeren min være SPARSOM og økonomisk fornuftig med ting (En krangel vi forøvrig har hatt OFTE)? Psyker jeg han ut da? Og JA, jeg maser kanskje mye om husarbeid, fordi jeg ikke synes han tar nok ansvar og initiativ, og når han gjør d, er d altfor ofte bare halvhjertet.. Men kan d kalles å psyke ut?? D er ikke jeg som kaller han de styggeste tingene, tar kvelertak, truer med brudd, sier jeg ønsker han død, sier jeg hater ham osv... Disse tingene har jeg aldri gjort/sagt, men desverre så har jeg ved noen få anledninger slått eller spyttet TILBAKE. Men i motsetning til ham, har jeg påtatt meg hele skylden for min egen reaksjon. For d er jo ikke HANS skyld at JEG slår. SELV OM han slår først! Dette har da skjedd sjeldent.. Og enda sjeldnere at jeg er den som slår først. D er lenge siden jeg har reagert med disse"metodene" - også fordi at hvis jeg reagerer med å slå TILBAKE, vinkler han d alltid til at d var jeg som slo først, og bruker d mot meg for alt d er verdt. Hos ham er d desverre blitt rutine å reagere med både spytting, kalling, slag og knusing av ting... Og ja, d er VELDIG sårende å bli kalt div stygge ting gang på gang og i tillegg være ønsket død av sin egen samboer...

Men leser han dette har jeg vel bevist enda en gang hvor "psykopat og manipulerende" jeg er...

Kjære deg, det er veldig provoserende at du skriver d istendenfor det.

Gjest Gjest
Skrevet
Kjære deg, det er veldig provoserende at du skriver d istendenfor det.

Ja, for det er nettopp det som er provoserende i denne tråden! Men kjære DEG - Har du lest hva ts skriver eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...