Gjest Gjest_sola_* Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 offff... har nettopp hatt en skikkelig krangel med svigermor! jeg og mannen min har vært ilag i 8 år, og det har hele tiden vært noe feil m kommunikasjonen mellom meg og henne.. men før mannen smin sin del har jeg hele tiden prøvd å "ta meg sammen" og vært hyggelig mot henne hu skulle være hos oss noen dager iløpet av påsken, og idag var eneste dagen vi 2 skulle være alene (mens mannen min var på jobb). d måtte jo gå galt! var ute en liten tur imårrest, og når jeg kom tilbake sa hu at hu skulle dra idag (2 dager før planlagt!). hu sa at hu ikke følte seg velkommen og at jeg hadde gjort lite før å vise glede før at hu va kommet på besøk! jeg forsøkte å forklare at humøret mitt ikke hadde noe m hu å gjøre, men at det hadde vært litt problemer mellom meg og sønnen hennes i det siste, men det sa hu at hu ikke brydde seg noe om! je måtte bi voksen å se til å oppføre meg når svigeforeldra mine kom på besøk! je sa selv da at sist vi var på besøk hos hu, hadde ikke je selv heller følt meg særlig velkommen, og da sa hu at det va vel for at jeg ikke hadde fått stor nok velkomstkokmite! og ikke fått nok oppmerksomhet! ifølge hu ska alt handle om meg til alle tider!!! d va da eg ble skikkeli førtvila og frustrert og kalla hu før ei bitch og ei hora(!) , og da veste eg at eg hadde tapa! hu vakke kommet her før å bli kalla div, og hu sku dra så kunne sønnen hennes ta kontakt m hu når han ville! jeg ba om undskyldning m en gang og gråt og ville at hu kom inn igjen i huset så vi kunne snakke ut ontli som ontlige menneska, men d ville ho ikke.. hu va færdi. hu orka ikke mer. hu hadde prøvd i mange år nu. men alt va bare mi skyld! så dro ho... og nu sett eg her. måtte få ut frustrasjonen.. eg trives me hele resten av familien hannes. faren, stemora, søstra, besteforeldra, tantan+++ men bare ikke mora! koffør??? bør man tvinge seg t å gå overens m folk man virkelig ikke liker??????? eg e færdi m d kvinnemennesket!
Gjest m46 Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 offff... har nettopp hatt en skikkelig krangel med svigermor! jeg og mannen min har vært ilag i 8 år, og det har hele tiden vært noe feil m kommunikasjonen mellom meg og henne.. men før mannen smin sin del har jeg hele tiden prøvd å "ta meg sammen" og vært hyggelig mot henne hu skulle være hos oss noen dager iløpet av påsken, og idag var eneste dagen vi 2 skulle være alene (mens mannen min var på jobb). d måtte jo gå galt! var ute en liten tur imårrest, og når jeg kom tilbake sa hu at hu skulle dra idag (2 dager før planlagt!). hu sa at hu ikke følte seg velkommen og at jeg hadde gjort lite før å vise glede før at hu va kommet på besøk! jeg forsøkte å forklare at humøret mitt ikke hadde noe m hu å gjøre, men at det hadde vært litt problemer mellom meg og sønnen hennes i det siste, men det sa hu at hu ikke brydde seg noe om! je måtte bi voksen å se til å oppføre meg når svigeforeldra mine kom på besøk! je sa selv da at sist vi var på besøk hos hu, hadde ikke je selv heller følt meg særlig velkommen, og da sa hu at det va vel for at jeg ikke hadde fått stor nok velkomstkokmite! og ikke fått nok oppmerksomhet! ifølge hu ska alt handle om meg til alle tider!!! d va da eg ble skikkeli førtvila og frustrert og kalla hu før ei bitch og ei hora(!) , og da veste eg at eg hadde tapa! hu vakke kommet her før å bli kalla div, og hu sku dra så kunne sønnen hennes ta kontakt m hu når han ville! jeg ba om undskyldning m en gang og gråt og ville at hu kom inn igjen i huset så vi kunne snakke ut ontli som ontlige menneska, men d ville ho ikke.. hu va færdi. hu orka ikke mer. hu hadde prøvd i mange år nu. men alt va bare mi skyld! så dro ho... og nu sett eg her. måtte få ut frustrasjonen.. eg trives me hele resten av familien hannes. faren, stemora, søstra, besteforeldra, tantan+++ men bare ikke mora! koffør??? bør man tvinge seg t å gå overens m folk man virkelig ikke liker??????? eg e færdi m d kvinnemennesket! Sjalusi er trist og tragisk. Hun har problemer med deg fordi hun er sjalu. det har ingen ting med deg å gjøre. Det hadde skjedd med hvilken som helst kone til en av hennes sønner. Jeg tror det er best å holde avstand. Du kan skrive brev til henne der sier at skjellsordene ikke hadde noen mening, de ble bare brukt fordi de hadde tilstrekkelig kraft til å uttrykke din frustrasjon. Hun er kanskje utrygg selv sammen med deg, fordi hun kjenner at dere har et problem. Så hun trengte egentlig en hjertelig mottagelse.
Jade Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Nå vet jeg ikke hva hun har gjort og hva du har gjort for at dere ikke "kommer overrens". Men det er STOR forskjell på å ikke komme overrens, og å kalle svigermora di for bitch og hore. Hvor gammel er du? Du er ferdig med kvinnemennesket?? Trodde du at du bare kan skrike og tømme deg uten å tenke på konsekvenser? Tror du at du bare kan brenne alle broer til en av de viktigste personene i mannen din sitt liv? Klart hun også må oppføre seg som folk, men det må faktisk du også! Hun kommer til å være i livet ditt så lenge du er sammen med mannen din. Og da må dere faktisk greie å få orden på dette på en sivilisert måte. Og nei, du må ikke komme overrens med alle. Men prøv nå å late som, når det gjelder svigermor, ihvertfall! Det går an å "være hyggelig og blid", selv om du innvendig teller dager, timer og minutter til hun skal reise hjem. Hvis hun behandler deg som dritt, ta det opp med mannen din. Det er hans mor, han kan be henne om å skjerpe seg. Tviler på hun vil høre på deg nå. Ihvertfall ikke i første omgang. Lær deg å takle problemer på en roligere og mer sivilisert måte. Du kan ikke skrike og hyle og kalle folk for ting når ting topper seg. Med mindre hun oppfører seg slik (eller like gale) selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå