Gå til innhold

Mat til fest/selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å arrangere bursdag-/inflyttings-fest i august og må snart få bedt inn de vi ønsker å be. Vi diskuterte litt sånn løslig hjemme i helga hva vi skal servere, men vi ble ikke enige.

Mannen min ønsker noe veldig lettvindt, gjerne noe man bare kan holde i hånda og spise. Selv synes jeg det er hyggelig og servere noe på tallerken (da blir det isåfall papptallerken, og det er ikke han så begeistret for).

Har dere noen forslag til god mat som man kan servere til en veldig uformell anledning, som er lett å lage og lett å spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med spekemat eller tapas? Kanapeèr er jo en idè det også, det kan ihvertfall spises stående :wink:

Skrevet

Spekemat var forsåvidt en ganske god ide, men det kan fort bli mye gris om man skal ha flatbrød...

Tar gjerne i mot flere tips!

Skrevet

Hei!

jeg har lagt inn denne oppskriften tidligere, men den smaker så godt at jeg gjør det på nytt!! I tillegg til å smake bra, er den enkel - kan lages til på forhå¨nd og bare stå kaldt, og den ser utrolig delikat ut!!

Bruk store fat, gjerne keramikk - det ser lekkert ut!!! :)

Elins sommerlige salat med bacon, kylling og pasta

(4 pers.)

Diverse salatblader i utvalg

1 grillet kylling i strimler

2 pk. bacon i skiver

Pasta etter ønske (gjerne rør) - kokes gjerne med en terning knorr urtebuljong

Minimais (boks)

Cherrytomater

Rødløk

Olivenolje, hvitløk og soltørkede tomater

Fordel salatbladene utover et stort fat. Kok pastaen. Fres litt hakket hvitløk i olivenolje og tilsett hakket soltørket tomat, samt litt basilikum. Blandes med den ferdig kokte pastaen. Fordel pastaen over salaten.

Klipp bacon i biter og stek. Legges over på kjøkkenpapir for å fjerne noe av fettet. Del kyllingen i strimler og fordel over pastaen, sammen med baconbiter. Mais, rødløk i strimler, og cherrytomat delt i to fordeles over til slutt.

Serveres med baguette og ønsket dressing.

Skrevet

Jeg pleier bare steke en haug med baguetter og sette frem kylling, skinke, ost, reker, roastbeef og alt tenkelig tilbehør.

Skrevet

Tusen takk for tips. Den salaten hørtes god ut! Heller litt for salat jeg skjønner du, men mannen min er ikke helt overbevist (ennå)!

Skrevet

salat må jo være en sikker vinner i denne varmen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...