Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Noen som har bygd seg ett helt nytt hus til 1,5 mill eller mindre? Da tenker jeg passe stort hus med tomt å alt.
Gjest annemor30 Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Noen som har bygd seg ett helt nytt hus til 1,5 mill eller mindre? Da tenker jeg passe stort hus med tomt å alt. Det tror jeg ikke du klarer i disse tider men....
jolie Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Helt sikkert. Men da tenker jeg du skal være bra nevenyttig og finne deg en billig tomt.
Gjest annemor30 Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Helt sikkert. Men da tenker jeg du skal være bra nevenyttig og finne deg en billig tomt. Vi hadde billig tomt og nevenyttig(fagutdannet) Men neimen om det gikk he he
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 I noen kommuner får man billige tomter. Og i disse tider, som det blir nevnt, er det nok billigere enn noen gang å bygge. I hvertfall vil det bli det etterhvert. Håndtverkere som ikke har arbeid må ta det de får, til den lønna som blir tilbydt. Lønnsnivået til håndtverkere vil ikke akkurat øke i disse tider... 1,5 mill er ganske mye penger, og jeg kan ikke forstå at man ikke kan få bygd et lite hus for dette (?). Det virker som fmange i en periode nå har lånt 3-4 mill, uten å tenke over hvor mye penger dette egentlig er. Det er vel noe av dette overforbruket, og høye lån, som er skyld i den økonomiske krisen vi nå går inn i. Hadde jeg vært deg, hadde jeg i hvertfall undersøkt hvilke muligheter som finnes i forhold til den summen penger dere har å bruke til bolig.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 Man kan selvfølgelig ikke tilby "hva som helst" da, til håndtverkere. De må jo ha en minstelønn.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Nei, det tror jeg skal godt gjøres. Det skal jo ikke bare bygges, du skal jo ha vegger og gulv innvendig også For ikke å snakke om bad og kjøkken. Det nærmeste du kommer er vel http://www.alvsbyhus.no/, de leverer nøkkelferdige hus. Husk byggelånsrenter og påkobling og kommunale avgifter som kommer i tillegg til selve byggingen... Vi har älvsbyhus selv, og havnet på 1,7mill for hus og tomt (betalte 350 000 for tomta) for 6 år siden. Da er ikke 2 etg i huset gjort noe med...
Malum Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 (endret) Det er mulig i teorien, men da må du ha ei vanvittig billig tomt som ikke trenger å graves ut mye eller sprenges. Älvsbyhus sitt rimeligste hus pr i dag ligger på 1,2 mill, nøkkelferdig og inkl. mur. Da er ikke annen etasje innredet. Det skal godt gjøres å få ei ferdig opparbeidet tomt til 300.000. Kommunen skal ha tilknytningsavgift hvis det er kommunalt vann/kloakk på tomta, du må ha vann og avløp inn til huset - alt dette koster noen tusen. Vi betalte f.eks ca 45.000 i tilknytningsavgift til kommunen, men jeg vet prisen varierer veldig. Endret 8. april 2009 av Bodillen
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Noen som har bygd seg ett helt nytt hus til 1,5 mill eller mindre? Da tenker jeg passe stort hus med tomt å alt. Om du finner et slikt hus, så vl jeg gjerne se det. I dag lar det seg ikke gjøre,uansett. Det er mange år siden.
Gjest FruFryd Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 Noen som har bygd seg ett helt nytt hus til 1,5 mill eller mindre? Da tenker jeg passe stort hus med tomt å alt. Jeg skulle klart det, uten problemer:) Her er gratis tomter, rørlegger, snekker og elektriker i nær familie. Og litt nevenyttig selv. Hadde nok fått et veldig bra hus for 1,5 mill.
Gjest annemor30 Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 Jeg skulle klart det, uten problemer:) Her er gratis tomter, rørlegger, snekker og elektriker i nær familie. Og litt nevenyttig selv. Hadde nok fått et veldig bra hus for 1,5 mill. Og disse folka dine stiller da selvfølgelig med egne materialer?????
Gjest Trine/Hans Skrevet 9. april 2009 #13 Skrevet 9. april 2009 Hei! Ja det er fullt mulig å få et bra hus til 1.5 millioner! Vi bygde for to år siden, selve huset er på 90 kvadratmeter grunnflate med tre soverom og loftsstue. Vi har også en stor tomt, ligger like ved et vann 35 minutter nordvest for oslo. Huset, med alle materialer, røropplegg, elektrisk osv, tomt, grunnmur; bad, kjøkken ja, alt som må til for at et hus skal være funksjonibelt, kostet oss 1.240.000. Svigerfar innredet loftet for oss, og panel og listverk inni la vi selv. Det har gått med noen arbeidstimer, men likevel: vi fikk et topp hus for under 1.5, så det er mulig
Gjest FruFryd Skrevet 9. april 2009 #14 Skrevet 9. april 2009 Og disse folka dine stiller da selvfølgelig med egne materialer????? Ja selvsagt. De er da bare glade for å kunne hjelpe meg. Går utifra at jeg hadde fått middag hver dag også, så hadde jeg sluppet matutgiftene under husbyggingen
Leo Skrevet 9. april 2009 #15 Skrevet 9. april 2009 Noen som har bygd seg ett helt nytt hus til 1,5 mill eller mindre? Da tenker jeg passe stort hus med tomt å alt. Det er sikkert mulig, men jeg vil tro det krever stor innsats og gratis tomt! Ja selvsagt. De er da bare glade for å kunne hjelpe meg. Går utifra at jeg hadde fått middag hver dag også, så hadde jeg sluppet matutgiftene under husbyggingen Selv om jeg har både gode venner og familie som er håndverkere, er ingen av dem villige til å f.eks. stille med rør og VVS-artikler til et helt hus. Selv til innkjøpspris koster det flere titalls tusen!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #16 Skrevet 9. april 2009 Det er sikkert mulig, men jeg vil tro det krever stor innsats og gratis tomt! Selv om jeg har både gode venner og familie som er håndverkere, er ingen av dem villige til å f.eks. stille med rør og VVS-artikler til et helt hus. Selv til innkjøpspris koster det flere titalls tusen! Enig, det er fullstendig urealistisk.
Gjest annemor30 Skrevet 9. april 2009 #17 Skrevet 9. april 2009 Ja selvsagt. De er da bare glade for å kunne hjelpe meg. Går utifra at jeg hadde fått middag hver dag også, så hadde jeg sluppet matutgiftene under husbyggingen Hvorfor ikke bare da flytte inn til disse snille menneskene du har rundt deg? Så sparer du 1,5 mill;-)
Gjest FruFryd Skrevet 10. april 2009 #18 Skrevet 10. april 2009 Hvorfor ikke bare da flytte inn til disse snille menneskene du har rundt deg? Så sparer du 1,5 mill;-) Har forsåvidt gjort det Mann min er snekker, sønnen min er rørlegger og ene datteren min er elektriker. De har veldig gode familierabatter til nær familie der de jobber (mye til innkjøpspris) Tomten er gratis. Joda, skulle fått meg et veldig bra hus for 1,5 mill. Men, jeg har allerede et stort flott hus
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #19 Skrevet 11. april 2009 Det kan la seg gjøre..bygde hus som jeg flyttet inn i desember 07. huset er på 95kv. parkett på alle gulv og fliser på badet.gjort litt ekstra tenke på kjøkken,bad.gjort om en bod til vaskerom. Husleverandøren skulle ha ca 1.1.innflytningsklart. med alt extra som følger med havnet alt på litt under 1.5 Tomta kommer oppå dette da som jeg betalte 230 000 for.en tomt på litt over ett mål.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. april 2009 #20 Skrevet 11. april 2009 skjønner ikke hvorfor dere som ikke har PEILING sier at det ikke er mulig, når det faktisk er det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå