Gjest urinalbeboeren Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Jeg bor i et borettslag. Nå de siste ukene har vi fått et stort problem med at det er noen som tisser i heisen og i ganene. Det høres jo ut som om jeg bor i en nedslitt blokk med alkiser og narkomane, men det er faktisk et pent oppusset og pent borettslag, med leiligheter av høyere standard. Fellesutgiftene inkluderer vask av fellesareal. Men det blir bare vasket en gang i uken, og det hjelper ikke når det blir tisset i gangene rett etter at det har blitt vasket. Da blir det liggende og stinke i en uke. Nå har noen i tillegg tisset på vei inn i heisen, så det har rent nedover innsiden av heissjakten. Det har rent gult nedover, og ser og lukter horribelt. Dette har ikke blitt vasket vekk. Man skulle jo tro at folk hadde vett til å vaske etter seg, men neida.. Jeg mistenker at det er en av de eldre i blokken som er blitt inkontinent og nekter å innse det selv (slik var min bestemor). Det er ingen småbarn og såvidt jeg vet ingen kjæledyr i blokken. Og folk ved sine fulle fem ville jo ha vasket selv. Jeg har IKKE lyst til å måtte vaske opp andres piss, særlig ikke når jeg betaler fellesutgifter i dyre dommer for å slilppe trappevask. Hva kan man gjøre med dette? Er det vi beboere som må finne ut av hvem det er? Eller kan vi klage til borettslaget og få dem til å ta en spørrerunde? Og om vi går rundt og ringer på dører (noe jeg absolutt ikke har lyst til å gjøre.. "Unnskyld meg, Frue, men er det Dem som urinerer i gangen?" :s) så kommer de ansvarlige antagelig til å nekte for det. Som sagt: det har vært slik i flere uker, så det er ikke noen som bare er på besøk. Æsj! Kan jo ikke invitere folk på besøk når hele oppgangen lukter urinal og jeg må advare dem om at de kanskje er nødt til å trakke i en tissedam for å komme frem til døren min.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Fy.... Kvalmt!!! Jeg hadde tatt det opp med styret i borettslaget. Også hadde jeg vurdert å henge opp lapper i heisen og andre steder i gangen hvor jeg hadde skrevet skremselspropaganda om at det var meldt i fra til styret osv.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Jeg bor i et borettslag. Nå de siste ukene har vi fått et stort problem med at det er noen som tisser i heisen og i ganene. Det høres jo ut som om jeg bor i en nedslitt blokk med alkiser og narkomane, men det er faktisk et pent oppusset og pent borettslag, med leiligheter av høyere standard. Fellesutgiftene inkluderer vask av fellesareal. Men det blir bare vasket en gang i uken, og det hjelper ikke når det blir tisset i gangene rett etter at det har blitt vasket. Da blir det liggende og stinke i en uke. Nå har noen i tillegg tisset på vei inn i heisen, så det har rent nedover innsiden av heissjakten. Det har rent gult nedover, og ser og lukter horribelt. Dette har ikke blitt vasket vekk. Man skulle jo tro at folk hadde vett til å vaske etter seg, men neida.. Jeg mistenker at det er en av de eldre i blokken som er blitt inkontinent og nekter å innse det selv (slik var min bestemor). Det er ingen småbarn og såvidt jeg vet ingen kjæledyr i blokken. Og folk ved sine fulle fem ville jo ha vasket selv. Jeg har IKKE lyst til å måtte vaske opp andres piss, særlig ikke når jeg betaler fellesutgifter i dyre dommer for å slilppe trappevask. Hva kan man gjøre med dette? Er det vi beboere som må finne ut av hvem det er? Eller kan vi klage til borettslaget og få dem til å ta en spørrerunde? Og om vi går rundt og ringer på dører (noe jeg absolutt ikke har lyst til å gjøre.. "Unnskyld meg, Frue, men er det Dem som urinerer i gangen?" :s) så kommer de ansvarlige antagelig til å nekte for det. Som sagt: det har vært slik i flere uker, så det er ikke noen som bare er på besøk. Æsj! Kan jo ikke invitere folk på besøk når hele oppgangen lukter urinal og jeg må advare dem om at de kanskje er nødt til å trakke i en tissedam for å komme frem til døren min. Jeg reagerer heller på at dere lar det ligge i en uke. Går det ikke an å spraye på noe og bruke papir? dere har kansje vaktmester dere kan ringe til . Jeg har hatt vasking inn i fellesutgifter jeg også, og det ble vasket en g pr.uke. Jeg sveipet da over gangen alikavel mens jeg vasket. Mye dritt som man tråkker inn. Og hva om det er noen eldre som er beg. å lekke? Skal de da fortelle vedkommende det? De merker at det kommer, men det kan være eldre som er både lekk og dement, da er det noe annet. Det kan jo tenkes at det er unger som har kjekket seg til dere. utrolig hva de kan finne på. det kan være noen som har vert på fest og hadde veldig morsomt etterpå. Har ikke annet råd enn at dere fårsette ut vakter. Hva skal evt styret gjøre med en sånn klagesak? Bortkastet blekk spør du meg. Dere får hole øyne oppe, og ta vedkommende på fersken, da kan du tilkalle vaskebyrå, så må vedk betale regningen
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Du er helt sikker på at det ikke er noen som nettopp har fått seg valp?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Du er helt sikker på at det ikke er noen som nettopp har fått seg valp? Det kan hende at noen har fått seg valp. Men det er overhodet ingen unnskyldning. Om valpen tisser i gangen, vasker man opp, umiddelbart. Man lar det ikke bare ligge. At det skjer uhell, er en ting. Men at man ikke vasker opp etter seg, DET er helt uakseptabelt. Vi har ikke en vaktmester vi kan ringe til for slike ting. Han har ikke noe med vasking å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Det er jo en liten forskjell mellom å¨beskylde naboene dine for å pisse i gangene enn at en liten valp gjør det. Nå trenger du hvertfall ikke drite deg ut ved å gå rundt å spørre de gamle nabodamene dine om de har problemer med inkontinensen.. Hvis det "er mulig at det er en valp" så er vel det kanskje det som faktisk er grunnen, og å finne ut hvem som har gjort det er vel ikke så veldig vanskelig.. Det er jo bare å snakke med eieren og få h*n til å vaske opp etter seg. (Det er jo klart at det skal vaskes opp etter seg, det er jo eieren som er ansvarlig for valpen sin.)
Sheenaca Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Det lukter veldig lite av en liten valps urin, dessuten blir det små, lyse dammer og burde være lett å skille fra et voksent menneskes urin. Hvis dette er en liten valp som til stadighet tisser i gangene, så tisser den nok minst like ofte inne i eierens leilighet, og da skulle man tro at de fleste ville begynt å jobbe mye hardere med å få valpen husren. Valper blir husrene iløpet av no time hvis man bare gjør det riktig. Og som tidligere nevnt; folk ved sine fulle fem ville ha vasket opp umiddelbart - hadde jeg hatt en valp som tisset i gangene hadde jeg bare tatt med en sprayflaske med såpevann, tørkepapir og en pose når jeg hadde med valpen ut. Uavhengig av om det fins en valp i huset eller ei, så må det være et menneske som ikke er helt frisk som lar tissedammene ligge. Dette bør være noe borettslaget bør ordne opp i, kanskje med hjelp av offentlige instanser hvis det handler om et menneske som er fysisk eller psykisk syk og trenger hjelp. Han eller hun burde ikke utsettes for den ydmykelsen det er om naboene skulle finne ut av problemet selv slik at alle ville visst hvem det var.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 Dette bør være noe borettslaget bør ordne opp i, kanskje med hjelp av offentlige instanser hvis det handler om et menneske som er fysisk eller psykisk syk og trenger hjelp. Han eller hun burde ikke utsettes for den ydmykelsen det er om naboene skulle finne ut av problemet selv slik at alle ville visst hvem det var. Godt poeng.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå