Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Har 4 kg å kvitte meg med ned i 60 kg, som er trivselsvekten. Men kommer aldri dit! Har forsøkt. Spiser sunt, grov spelt, fullkorn, lett, variert, grønnsaker, frukt, lite av de raske karboene, fisk osv. Mye i ro på jobb men småløper litt et par ganger i uken på asfalt (sa opp trenignssenter, var så bråkete og dårlig luft der) og hara ikke natur og terreng i nærheten). Når vekten begynner å gå i riktig retning snur jeg om og spiser for mye og usunt slik at den går op igjen! Hvordan bli kvitt de 4 kiloene? Hjelp
hjema Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Høres ut som om du slakker av på "slankingen" når du nærmer deg målet, så det er vel her feilen er. Når du ser at det går nedover bør du fortsette i samme bane og ikke begynn å spise mer bare for å belønne deg selv.. Hvorfor skal du ned til 60 kg? Jeg er 165 høy, og når jeg er 60 kg er jeg veldig tynn. Siden du "stopper opp" 4 kg før 60kg så tyder det egentlig på at det er der trivselsvekten din er. Å slanke seg til å bli tynnere enn det er vanskelig fordi kroppen rett og slett ikke vil det. Synes du at du ser feit ut nå da? Du skal nå isåfall ikke være det. 60kg er bare et tall, det er mest sannsynlig bare du som tenker at du må ned til det tallet for å bli fornøyd med deg selv. Antall kilo sier ingenting. Om du hadde veid 60 kg med den kroppen du har nå så hadde du kanskje vært fornøyd...??
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Har 4 kg å kvitte meg med ned i 60 kg, som er trivselsvekten. Men kommer aldri dit! Har forsøkt. Spiser sunt, grov spelt, fullkorn, lett, variert, grønnsaker, frukt, lite av de raske karboene, fisk osv. Mye i ro på jobb men småløper litt et par ganger i uken på asfalt (sa opp trenignssenter, var så bråkete og dårlig luft der) og hara ikke natur og terreng i nærheten). Når vekten begynner å gå i riktig retning snur jeg om og spiser for mye og usunt slik at den går op igjen! Hvordan bli kvitt de 4 kiloene? Hjelp Da må du jo bli syltynn? :O Jeg er selv 170 høy og 65kg, og jeg er normal tynn. Men kanskje når du trener at du prøver å ikke fokusere på vekten, men heller se på kroppen din, og se etter forandringer der? Og husk og ikke forhaste deg. Ordentlig og permanent slanking tar lang tid!
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Hvis du føler du har for mye fett på kroppen kan du jo gå til et treningssenter og få litt råd for å øke muskelmassen slik at den kan "spise bort" fettet. Da kan det hende du beholder eller øker vekten, men går ned i størrelse... kroppen er merkelig Jeg var og veide meg på en maskin som måler sammensetningen i kroppen mellom fett på et treningsenter(InBody 720 veiing + veiledning kostet 250 kr) Det har gått noen måneder siden nå,og jeg merker at kroppen føles strammere. Treningen består for min del av noe høyintensitet (1-2 høypulsøkter i uken), en del lavintensitet (går/sykler til og fra jobb+ noen gåturer ellers hvis det passer) + et par styrketreningsøkter i uken. Spiser mer enn jeg pleide, men det er fordelt i mindre måltider utover dagen og jeg er flink å velge sunne alternativer når søtsuget melder seg. Skal veie meg på samme maskin til sommeren, det blir spennende å se om fettprosenten har gått ned og det er mer muskler på kroppen. Fysioterapeuten på treningssenteret mente jeg ikke hadde anlegg for å få store muskler og at det eneste som ville skje hvis jeg trente/spiste rett var at kroppen ble strammere. Jeg ser at midjen er blitt tydligere og den er blitt noen cm mindre selv om jeg har gått en kilo opp i vekt, så han har nok rett! Jeg har gått ned i buksestørrelse og huden min ser kjempebra ut!!! (hadde litt problemer med kviser)
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Ps: Hvis du ikke liker treningsenter kan du lese boken " Ti år Tynnere" av Christine Lydon og få tips til styrketrening hjemme + kosthold...
Gjest ts Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Hvis du føler du har for mye fett på kroppen kan du jo gå til et treningssenter og få litt råd for å øke muskelmassen slik at den kan "spise bort" fettet. Da kan det hende du beholder eller øker vekten, men går ned i størrelse... Takk for alle svarene. Fint å lese til inspirasjon :-D Kan ikke oppsøke sentre...har forsøkt utenlandske sentre og de var topp. Men SATS og Elixia gjør meg bare sliten. Lokalene, for høy musikk, kø på dårlige apparater...blir ikke inspirert til å trene ved slike. Instruktørene også, de er så fremtredende og overbeviser ikke...så litt kresen er jeg nok. Får ta til takke meg jogging/småløping ute i ny og ne. Men styrketreningen...der får jeg finne på noe. kanskje kjøpe en treningsstrikk til armene?
Gjest Ts Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 Det finnes jo folk på 170 cm høyde som veier 49 kg....så et ønske om 60 er da ok? Er en god str. M - hadde vært kjekt at str M satt løst og fint. :-)
Pooh Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 (endret) Virker muligens som at problemet er aat du innfoerer for store endringer i kostholdet ditt, slik at mens du slanker deg saa gaar du og lengter etter aa spise "normalt" igjen. Derfor faller du lett tilbake til gamle synder naar du naermer deg maalet ditt. Tror maaten aa gjoere det paa, er aa innfoere smaa endringer som ikke er for en periode (naa skal jeg leve super sundt til jeg naar maalet, for saa aa spise som foer) men aa faa til et kosthold som du kan leve med resten av livet, og hvor du kan kose deg med litt godt innimellom. I tillegg boer du tenke helse framfor kilo. Tenk at du skal spise litt sunnere fordi det er bra for kroppen, og trene fordi du vil ha en sterk, frisk, stram kropp, ikke fordi du vil veie et visst antall kilo. Endret 8. april 2009 av Pooh
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Hvor lang vei har du til jobben? prøv f.eks ca 45 minutters rask gange hjem fra jobb de dagene du ikke løper.
Vera Vinge Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Det finnes jo folk på 170 cm høyde som veier 49 kg....så et ønske om 60 er da ok? Er en god str. M - hadde vært kjekt at str M satt løst og fint. :-) Hvis man veier 49 kg med den høyden, vil jeg si man er direkte mager, så jeg syns ikke det var noe godt argument. Hvis du er 170 og veier 64 kilo høres det så absolutt ut som du er slank, og jeg syns det er synd om du skal bli så opphengt i kilo at du skal presse deg ytterligere ned. Hva med å bare ha som mål at du skal bevege deg mer, framfor at fokuset rettes mot kiloene? Det er helsemessig bra å bevege seg. Kanskje vil du da også gå noe ned samtidig. Nå er jeg kanskje i overkant opptatt av å være i bevegelse, men jeg merker at det er godt for humøret og velværet. Om du sitter stille hele uka, og kun beveger deg på lette joggeturer et par ganger i uka, tenker jeg at det kan være godt for kroppen (tenker da ikke primært på kiloene) å gå turer utenom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå