Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Så jeg mistet mitt bankkort (som også er et Visa-kort). Jeg har sperret det. Er det noen her som vet hvor lang tid det tar å få ett nytt et?

Og kan man bruke visa-delen til å handle med på internett selv etter at jeg sperret det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok i alle fall en uke å få nytt kort. Heldigvis kan kortet heller ikke brukes på nettet etter at det er sperret...

Skrevet

Dette må du spørre banken din om! Det fins sikkert informasjon på hjemmesidene til banken om dette, hvis du gidder å lete.

Skrevet

Dette må du høre med banken din om.

Da jeg mistet lommeboken fikk jeg nytt kort fra ene banken etter 3 dager og i den andre tok det neste 2 uker. I begge tilfellene måtte jeg bestille nytt kort selv, det var ingen automatikk i at det ble sendt ut nytt kort i det et annet ble sperret

Skrevet

Mistet også mitt her, og fikk beskjed om at det tar ca en uke før nytt sendes. MEN nå som det var påske ville det ta lengre tid. Typisk!

Har du sperret det så kan det ikke misbrukes på noe vis. Dessverre kan det misbrukes den tiden før det er sperret. Gikk veldig lang tid fra jeg mistet det til jeg oppdaget det her, så redd jeg har blitt svindlet. HAr ikke fått sjekket dette enda, i ogmed at det har vært påske og trekk tar litt lengre tid. Noen som vet hvordan praksisen er dersom pengene er borte? Erstatter banken?

En annen ting du må passe på er identitetssvindel!! Veldig mye av dette, dessverre!!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Har du sperret det så kan det ikke misbrukes på noe vis.

Dette stemmer dessverre ikke. Et sperret kort kan misbrukes i terminaler som er offline, typisk parkeringsterminaler og taxi.

Jeg sier ikke at det er noen som skjer ofte, men det er noe som kan skje.

Man vil ikke selv stå ansvarlig hvis det forekommer misbruk etter at kortet har blitt sperret. Men det blir feil å si at det ikke kan misbrukes på noe vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...