Gå til innhold

Sløs som man kan dele i to

Anbefalte innlegg

Gjest ikke innlogget cæmis
Skrevet

Hei!

Jeg har hørt at man kan få tak i slør som er langt, men som man kan ta av en del slik at det blir kortere.

Optimalt for bruder som ønsker langt slør under vielse og litt kortere under middag og på kvelden.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Eventuelt hva det kalles, usikker på hva jeg skal søke på.

Pris?

:strix:

Skrevet
Hei!

Jeg har hørt at man kan få tak i slør som er langt, men som man kan ta av en del slik at det blir kortere.

Optimalt for bruder som ønsker langt slør under vielse og litt kortere under middag og på kvelden.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Eventuelt hva det kalles, usikker på hva jeg skal søke på.

Pris?

:strix:

Jeg ønsker uansett ikke så langt slør, men vurderer likevel å ta av sløret utover kvelden, hvis jeg føler det er i veien...

Gjest cæmis
Skrevet

Ja, jeg orker ikke langt slør uttover hele kvelden jeg heller ,men vil gjerne ha et slør som er noe kortere enn den jeg ønsker å gifte meg i.

Bytta av slør kan bli kronglete med tanke på frisyre, men har hørt at et slik "todelt" slør finnes...hmmm.

Prøvd å google det, men uten hell.

Jeg har en venninne som skulle ta av sløret på kvelden, men fikk det ikke av uten å ødelegge frisyren og ble "tvunget" til å ha det på hele kvelden. Hennes var ikke så langt, men om jeg ønsker et hellangs slør på lengde med slepet på kjolen, kan dette bli slitsomt.

:(

Gjest Gjest_Kaia_*
Skrevet
Ja, jeg orker ikke langt slør uttover hele kvelden jeg heller ,men vil gjerne ha et slør som er noe kortere enn den jeg ønsker å gifte meg i.

Bytta av slør kan bli kronglete med tanke på frisyre, men har hørt at et slik "todelt" slør finnes...hmmm.

Prøvd å google det, men uten hell.

Jeg har en venninne som skulle ta av sløret på kvelden, men fikk det ikke av uten å ødelegge frisyren og ble "tvunget" til å ha det på hele kvelden. Hennes var ikke så langt, men om jeg ønsker et hellangs slør på lengde med slepet på kjolen, kan dette bli slitsomt.

:(

Vet om ei som kjøpte 2 like separate slør i ulik lengde med kam på. Tok av det lange etter kirken og satte i det korte om kvelden. Tror det var på somaras.no

Skrevet

Jeg hadde et langt tyllslør (3,5 meter :) som jeg rett og slett bare klipte av før middagen !!! Har jo ikke tenkt å bruke det flere ganger, hehe. Det var laget av nydelig kremhvit tyll, som ikke rekkes i kanten. Hvis du er bittelitt fingerferdig, har en skarp saks og godt humør, så er det virkelig å anbefale.

Gjestene sa at jeg så ut som en dronning i kirken :-)

Gjest gjest-koggos
Skrevet

Jeg har funnet mange slør av denne typen på ebay, virker som det er mer vanlig i andre land. Søk på bridal veil eller bare veil, så kommer det masse opp. 1 tier betyr vanlig slør, og så finnes det 2 tier og tilogmed 3 tier som har tre ulike lengder. Det finnes også mange variasjoner innenfor de med to ulike lengder. Jeg har bestilt sløret mitt fra ebay, har ikke kommet ennå, men er verdt å prøve når det bare kostet 150 kroner inkl frakt, mens det kostet 1800 i brudesalongen...

Skrevet

Takk for mange gode tips! :jepp:

Jeg får søke litt på Ebay og se hva jeg finner! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...