Gjest Methuselah Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Når sluttet du og holde ditt barn i handen ? Det er hva jeg spør dere med barn om.
Gjest Gjest_Lillemor_* Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Jenta mi på 14 tar fremdeles hånda mi når vi går sammen. Sønnen som er litt eldre tar også hånda av og til, men aldri når vi kan risikere å møte noen han kjenner. Jeg sluttet å holde dem i hånda når de ikke lenger hadde behov for det, og jeg kunne la dem gå litt fritt... 5-6 års alderen kan jeg tenke meg. Men det hender fremdeles at jeg legger armen rundt skulderen deres når vi går sammen, men det blir stadig vanskeligere, siden de begge er høyere enn meg nå.
11kr Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Hmm, jeg er 19 og leier fortsatt mamma når vi er på senteret. Bare koselig
Silmarill Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Hmm, jeg er 19 og leier fortsatt mamma når vi er på senteret. Bare koselig Antar at du er jente Min gutt som nå er 18 år sluttet med det for mange år siden men vil tro at jenter ikke syns det er like "flaut" som gutter syns når dem når tennårene!
Rosalie Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jeg kan ikke huske å noen sinne ha holdt hverken mamma eller pappa i hånda, så det sluttet jeg nok med tidlig. Jeg og broren min går derimot og leier på hverandre enda. Koselig.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Jeg og broren min går derimot og leier på hverandre enda. Koselig. Hvor gamle er dere ?
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 Sønnen min på elleve går knapt nok ved siden av meg når vi går på kjøpesentre he he... jeg sluttet å leie han da han ikke ville mer sjøl, tipper han var åtte ni eller noe. Datteren min på femten kommer stadig og vil leie meg ennå, kjempekoselig Men hun hadde et opphold på et par år da hun begynte på ungdomsskolen *ler*
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Jeg hadde en periode (var vel da jeg var 10,11 til omtrent 15,16) da jeg ikke kunne fordra å bli sett med mamma eller pappa. De nøt det til det ytterste og gjorde bare narr av meg. Jeg synes det var fryktelig pinlig og vennene mine synes jeg hadde de kuleste foreldrene i verden. Men så gikk det over og nå som jeg har blitt litt mer moden og forstandig synes jeg det er kjempekoselig å få kos og leie både mamma og pappa. Så nå er det mer jeg som gjør narr av dem enn omvendt Holder også broren min i hånden eller sitter i armkroken hans, det er jo bare koselig! Hvorfor skal man vokse fra slikt??
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Voksne. Jeg tror ikke det er normalt at voksne søsken. Holder hverandre i hendene men om dere liker det for all del
Kara W Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 Jeg fortsatt å leie moren min til langt opp i tennårene. Broren min gikk i førsteklasse når han begynte å slippe mammas hånd i siste sving før skolen. Sluttet vel helt med det en liten stund etter det.
miss Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 Det har jeg ikke sluttet med og håper det varer lenge enda...... mine gutter er 10 og 8 år.
Gjest Gjest_mumsen_* Skrevet 9. april 2009 #13 Skrevet 9. april 2009 Artig å se at det kanskje er et guttefenomen dette med å slutte å leie. Sønnen min var ca seks år da han gjorde meg sjokkskadet ved å nekte å leie. Nå er han ti år - og leies under "tvang" når vi går over veien, vandrer over parkeringsplasser eller er på folksomme steder der vi kan bli borte for hverandre.
Kykkelikokos Skrevet 10. april 2009 #14 Skrevet 10. april 2009 Leier du virkelig sønnen din over veien? Er han ikke gammel nok til å klare å gå over veien alene?
Gjest Gjest_mumsen_* Skrevet 10. april 2009 #15 Skrevet 10. april 2009 Synes vi går over temaet her (da tråden ikke handlet om meg, men noe helt annet). Om det er slik at du må ha ting detaljert, så kan jeg gjerne gi deg detaljene Ja, jeg leier han i hånden når vi skal gå over en vei både med og uten gangfelt. Spesielt på veier uten gangfelt. For meg er det da helt naturlig å ta hånden hans og gå over. Om jeg da skal vente på at han skal se om ting er klart, så kan vi stå der til morgengry. For han nøler såpass mye at bilene bare kjører videre. Er han alene, så har han alltids tid til å vente til ting blir klart (og Ja, han er gammel nok til å gå alene). Men så lenge jeg selv er med, så er det bare sullballatull å stå der å glo når formålet er at vi skal over veien. Da er det lettere å ta hånden hans og gå. Nå blir vel kanskje ditt neste spørsmål om vi går der det ikke er gangfelt...Og at det er litt snålt... Og da kan jeg si at det også finnes dusinvis av bygdaveier og andre lettere trafikerte veier uten gangfelt. Når jeg er med, følger jeg det samme prinsippet på veier uten gangfelt. Jeg tar hånden hans og går. Hva ville du ha gjort? Latt poden stå der alene på den andre siden- og kauket over til den andre siden at nå er kysten klar? Eller latt han somle over veien og sett han bli igjen midtveis, mens du selv gikk over? Jeg synes det er greit å leie han over veien . No problemo for min del. Tror neppe at poden har noen problemer med det heller
Kykkelikokos Skrevet 11. april 2009 #16 Skrevet 11. april 2009 Jeg ville kanskje bare sagt at "nå er det klart, nå går vi"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå