Gå til innhold

Er størrelsen viktig?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Sitter og leser hotellanmeldelser, og en av de vanligste klagene som går igjen er "rooms are tiny". Men trenger man egentlig så mye mer enn plass til å sette fra seg bagasjen, og gå mellom badet og fram til senga? Hva med dere, vil dere betale mer for noen kvadratmeter ekstra gulv?

Igrunn litt morsomt å lese anmeldelser av hoteller man har bodd på også. Selv de fineste hotellene jeg har bodd på får slakt av enkelte (what a dump, avoid at all cost, etc.). Utrolig så ulike forventninger folk har (selv om det selvsagt kan være stor forskjell på rommene på samme hotell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cupcakes

jeg bryr meg fint lite om str på hotellrom, er jo ikke der jeg ksal tilbringe dagene på ferie lissom.. så lenge det er bad på hotellrommet er jeg fornøyd,liker ikk å dele bad med alle gjestene som bor der..

å er det leilighetshotell er det kjekt med liktt kjøkken og gjerne balking med et pat stoler og bor til å nyte frokosten mens man sitter å ser ut på havet :)

så nei, jeg hadde ikke betalt masse ekstra for å få et stort rom som jeg bare sover i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser hotellanmeldelser, og en av de vanligste klagene som går igjen er "rooms are tiny". Men trenger man egentlig så mye mer enn plass til å sette fra seg bagasjen, og gå mellom badet og fram til senga? Hva med dere, vil dere betale mer for noen kvadratmeter ekstra gulv?

Igrunn litt morsomt å lese anmeldelser av hoteller man har bodd på også. Selv de fineste hotellene jeg har bodd på får slakt av enkelte (what a dump, avoid at all cost, etc.). Utrolig så ulike forventninger folk har (selv om det selvsagt kan være stor forskjell på rommene på samme hotell).

La meg gjette, det er stort sett amerikanere som klager på små rom? ;) Jeg har i hvert fall inntrykk av at de generelt har helt andre krav til hotellstandard, og ikke minst -plass enn nordmenn flest.

Jeg gidder absolutt ikke betale for større rom, som du sier holder det med plass til å parkere bagasje og gå mellom bad og seng. Når det er sagt, jeg har bodd på et par hoteller der det faktisk nesten ikke var plass til å åpne kofferten og stå ved siden av den samtidig, det var litt i trangeste laget. :ler: Men i det store og hele er ikke ekstra plass noe jeg vil betale i dyre dommer for, nei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kommer vel litt an på hva man skal bruke rommet til. Om man bare skal bruke det til å sove og skifte før man går ut, så trenger man absolutt ikke mye plass. Men om man skal på jobbreise og må ha et sted å jobbe, så er det kjipt å sitte innesperret på et kott flere timer daglig. Da vil man gjerne ha et bord og en stol og plass til å legge papirene sine. Om man reiser med barn, så er det gjerne også en fordel at de har litt plass.

Når jeg er på ferie, er jeg ikke villig til å betale ekstra for stort rom. Jeg pleier å spise minst ett brødmåltid inne på rommet, så jeg vil helst ha bord og stol så jeg slipper spise i sengen. Men jeg er ikke villig til å betale ekstra for det.

Men jeg har hatt rom som har vært -for- små. Da snakker vi så små at det ikke var plass til å slå opp kofferten andre steder enn i sengen. Sengen sto helt inntil veggen i et hjørne, og man måtte smyge seg for å komme inn på badet. Det ble litt upraktisk og klønete, fikk litt klaus da, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kommer litt ann på. Er det et hotell jeg skal bo på over lengre tid så setter jeg pris på litt plass. Er vi på et sted lenge så er det ikke uvanlig at vi av og til tilbringer litt tid på rommet, og setter da pris på et bord med stoler til eller lignende. Skal jeg bare bo der et par dager så er jeg happy så lenge det er en seng, et bad og at det er rent og pent.

Anmeldelser på Tripadvisor f.eks. må leses med en klype salt. Jeg har selv skrevet mange anmeldelser der, og prøver så godt jeg kan å kommentere ut fra forventet standard. Leier jeg meg inn på et rimelig hotell kan jeg ikke forvente samme standard som på et 5*. Når det gjelder annmeldelser som skiller seg veldig ut, enten positivt eller negativt, så pleier jeg ofte å ta en titt på hvilke andre hotell de har skrevet en amneldelse av.

Hvis et rimelig hotell blir slaktet av en gjest, og jeg ser at denne personen stort sett bare bor på flotte hoteller, så tar jeg ikke anmeldelsen like alvorlig og tenker at de trolig ikke har senket forventningene sine i forhold til hva de pleier å bo på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Anmeldelser på Tripadvisor f.eks. må leses med en klype salt. Jeg har selv skrevet mange anmeldelser der, og prøver så godt jeg kan å kommentere ut fra forventet standard. Leier jeg meg inn på et rimelig hotell kan jeg ikke forvente samme standard som på et 5*.

Det er tydeligvis mange anmeldere som ikke tenker sånn. Folk forventer ofte høy standard og topp service, men tar inn på de aller aller billigste stedene, og klager etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man bør nok ikke ta alle anmeldelsene på tripadvisor for god fisk, men det har blitt et viktig instrument for meg når det kommer til å velge hotell.

Enig. Man må se på trendene, ikke på enkeltinnlegg. Man ser jo ofte at de samme hotellene er både "filthy" og "spotlessly clean", og rommene er "spacious" og "tiny". Betjeningen er både "helpful" og "rude". Og sånn kan man fortsette. Jeg bryr meg ikke om størrelsen på rommene, servicen er heller ikke så viktig da jeg ikke forventer noe utover normale rutiner ved inn- og utsjekk. Men hvis flere brukere sier at de ikke har fått det de har betalt for, at prisen var endret eller bookingen var slettet, da styrer jeg heller unna. Prøver også å styre unna hvis "bed bugs" er hyppig nevnt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver også å styre unna hvis "bed bugs" er hyppig nevnt :gjeiper:
Det er som regel et dårlig tegn, ja. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...