Gå til innhold

Gifte seg på tinghus..

Anbefalte innlegg

Gjest mortil2
Skrevet (endret)

Jeg og samboeren min har vært forlovet i 6 år til sommeren :sjenert:

Skulle gifte oss året etter frieriet, men da kom første barnet... så ble det litt dårlig råd i året fremover, så begynte vi å planlegge igjen, meeeen, da kom minste mann :fnise:

Så nå har økonomien begynt å bli bra igjen, og sitter og prøver å planlegge igjen, hehe... Vi er enige om å gifte oss på tinghuset, men jeg synes det er så vanskelig å planlegge videre.... vi vil prøve å ikke bruke så veldig mye penger, så restaurant etter vielsen blir kanskje litt i dyreste laget, med mindre vi reiser på McDonalds og spiser cheesburger til 10kr styk, hehe.. hans familie er ganske stor, bare nærmeste familie er det 9stykker, og jeg har bare 1 og det er pappa.. + forlovere så klart..

Broren min og samboeren hans bor på Hawaii, og kommer hjem til Norge nå i Mai, de skal ha tvillinger nå i slutten av Juli, og har ikke mulighet til å reise hit på en stund... så jeg vil veldig gjerne ha med de når jeg skal gifte meg, han har betydd veldig mye for meg oppgjennom årene.

Så mener samboeren min det er et lite "problem", søsteren hans skal gifte seg i Juli, og da er han redd for at hun skal tro at vi gifer oss før de fordi vi ikke vil gifte oss etter de...blablabla... men hvis vi ikke gifter oss nå "Må" vi vente kanskje 2 år til, og det synes jeg er utrolig lenge å være forlovet... vi angrer enda for at vi ikke har giftet oss før, da mamma levde... det er alt en veldig viktig person fra min familie som ikke får vært med.. vil ikke mangle en til...

Så mine spørsmål er vel egentlig...

1. Hva synes dere om at vi gifter oss før søsteren hans gifter seg i Juli, ville dere reagert på det? Vårt er ikke planlagt slik som dems...

2. Hvilke mat alternativer er det som ikke koster så alt for mye?

=)

Endret av mortil2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ønsker å gifte deg mens bror din er her. Kan du ikke prate med svigerinnen din og høre hva hun synes da? Jeg tror jeg ville spurt henne og forklart henne situasjonen, og skal dere ha bare de nærmeste, så er jo ikke så mange involvert i bryllupet heller som det kanskje vil bli i hennes. Jeg ville i alle fall spurt henne og hørt om det var greit for henne. Men regner med at når du forklarer situasjonen går det kanskje greit. Lykke til i alle fall! :)

Vi skal ha buffet i bryllupet vårt. Det koster ca 150,- pr person, og da får alle noe mat de liker. Myye billigere enn å ordne 3-retters. Vi skal leie et lokale, og da kan vi ordne alkohol selv. Leier du lokale på restaurant e.l. må du kjøpe alkohol og mat fra de, og det blir fort dyrt, spes med alkoholen.

Gjest mortil2
Skrevet

Buffè er så klart en mulighet. :jepp: Det er jo forsåvidt mye bedre enn å lage en rett som det ikke er sikkert at alle liker..

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...